Beste mensen,
Bij het sluiten van de (voor)ramen van de v70d5 gaan deze op het moment dat het raam dicht zit weer een paar millimeter naar beneden. Hoort dit zo? Ik heb de laatste tijd veel "last"van windgeruis. Kan je de ramen afstellen oid zodat deze weer goed in de sponningen zitten?
Gr, H
Ramen sluiten niet goed
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 9316
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
- Contacteer:
Volgens mij hoort dat zo, die van mij doen dat ook.
Als ze helemaal omhoog staan gaan ze weer een stukje naar beneden, waarna de ruis minder wordt.
Als ze helemaal omhoog staan gaan ze weer een stukje naar beneden, waarna de ruis minder wordt.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi

Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4924
- Lid geworden op: 03.01.2010 - 14:38
- Locatie: Eindhoven
Probeer eens met je knop de ramen helemaal te sluiten. En dan niet de auto-stand. Maar tegen het eerste klikje, of weerstandje. Als ze dan wel helemaal omhoog blijven, zou je je ramen kunnen laten kalibreren bij de dealer. Het kan zijn dat ze niet goed gekalibreerd staan, waardoor de sensor 'denkt' dat er iets tussen zit en daarom een stukje omlaag gaat.
Het beste is om even een filmpje te posten, zodat iedereen kan zien wat er precies gebeurt. En dan vanaf de buitenkant filmen.
Het beste is om even een filmpje te posten, zodat iedereen kan zien wat er precies gebeurt. En dan vanaf de buitenkant filmen.
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
- gold
- 5th Gear member
- Berichten: 1346
- Lid geworden op: 29.07.2007 - 14:16
- Locatie: Roosendaal
Bij mijn auto (natuurlijk wel ander type) hebben ze de ramen ook opnieuw "in laten leren"....
2009 C70 2.4i Summum magic blue, calcite; 2023 V60 B3 Denim Blue; 1972 1800E 2.0E; Vespa ET4
History: 340, 2x 440 1.8, 440 2.0 sport, V40 1.8 P1, 2x v40 1.8 P2, v40 2.0 P2, 2007 C30 2.4i Summum, 2007 C70 2.4i, 1997 Volvo 940 LPT; citroen cactus, Renault Megane 2017, Volvo V60 2018 R-design
History: 340, 2x 440 1.8, 440 2.0 sport, V40 1.8 P1, 2x v40 1.8 P2, v40 2.0 P2, 2007 C30 2.4i Summum, 2007 C70 2.4i, 1997 Volvo 940 LPT; citroen cactus, Renault Megane 2017, Volvo V60 2018 R-design
-
- 4th Gear member
- Berichten: 931
- Lid geworden op: 31.08.2010 - 15:41
Het viel mij bij mijn "nieuwe" S60 ook al op dat er meer windgeruis te horen is, of ik verbeeld me dat. Maar nu ik dit lees ben ik wel benieuwd naar het resultaat.
Ik dacht eerst dat de rubbers gaar waren zodat het eea niet goed aansluit.
Laat ons vooral weten wat je bezoek aan dealer heeft opgeleverd.
Ik dacht eerst dat de rubbers gaar waren zodat het eea niet goed aansluit.
Laat ons vooral weten wat je bezoek aan dealer heeft opgeleverd.
Volvo S60 2.4T AT MY2001 Vialle LPG G3
Volvo S60 2.4i 140pk MY2001 Landi LPG + flashlube smeersysteem
Volvo S60 2.4i 140pk MY2001 Landi LPG + flashlube smeersysteem
- arjan_de_jong
- 4th Gear member
- Berichten: 902
- Lid geworden op: 30.10.2009 - 21:19
- Locatie: Mastenbroek (zwolle)
Mijn vader heeft een dice en kan dat opnieuw inleren. Je zou hem een pm kunnen sturen
Volvo 855 2.5 10V G1 1994 490.000km
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 9316
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
- Contacteer:
Vreemd dat het niet zo hoort. Als ik auto up gebruik gaan ze omhoog tot ze niet verder kunnen.
Druk ik hem zelf nog verder omhoog, dan komt het raam een paar mm naar beneden als ik de knop weer los laat. Bij hoge snelheden is het windgeruis dan een stuk minder.
Ik dacht/denk dat hij dat juist doet tegen het geluid. Ik zal het zo eens even gaan filmen.
Druk ik hem zelf nog verder omhoog, dan komt het raam een paar mm naar beneden als ik de knop weer los laat. Bij hoge snelheden is het windgeruis dan een stuk minder.
Ik dacht/denk dat hij dat juist doet tegen het geluid. Ik zal het zo eens even gaan filmen.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi

Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
- dutchlimits
- 5th Gear member
- Berichten: 1827
- Lid geworden op: 20.05.2011 - 22:33
- Locatie: Audi A4 Avant B6 3.0 30v Quattro Zwart
RIDES:
Dodge Magnum
VW Corrado G60
EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
Dodge Magnum
VW Corrado G60
EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 9316
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
- Contacteer:
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi

Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
-
- 4th Gear member
- Berichten: 508
- Lid geworden op: 09.10.2011 - 11:12
- Locatie: West-Friesland
Jeetje ja hij gaat echt weer een stukje naar benee.
Die van mij heeft dat niet, maar ja dat is dan ook eentje van 2002.
Zelf dacht ik aande raamrubbers[dat wil nml ook nog wel eens bij Volvo] maar na het zien van het filmpje weet ik het zeker.
Even naar de dealer zou ik zeggen [klaar terwijl u wacht?]
Die van mij heeft dat niet, maar ja dat is dan ook eentje van 2002.
Zelf dacht ik aande raamrubbers[dat wil nml ook nog wel eens bij Volvo] maar na het zien van het filmpje weet ik het zeker.
Even naar de dealer zou ik zeggen [klaar terwijl u wacht?]
Nissan QQ 1.6 black FWD 2008
BMW 520i lci e60 RWD black 2009
VOLVO V70 D5 FWD AUTOMAAT VENETIAN RED PEARL 2002 verkocht
VOLVO V70 D5 AWD GEARTRONIC MISTRAL GREEN METALLIC 2002 verkocht
AUDI 80 CS 1.6 FWD AUTOMAAT KALAHARI BEIGE 1985
BMW 520i lci e60 RWD black 2009
VOLVO V70 D5 FWD AUTOMAAT VENETIAN RED PEARL 2002 verkocht
VOLVO V70 D5 AWD GEARTRONIC MISTRAL GREEN METALLIC 2002 verkocht
AUDI 80 CS 1.6 FWD AUTOMAAT KALAHARI BEIGE 1985
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 9316
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
- Contacteer:
Ik zie het probleem er niet zo van. Hij gaat dicht, en weer een stukje naar beneden waardoor de windruis een stuk minder wordt.
Heb geen fouten voorbij zien komen en ook bij het uitlezen van de auto heb ik niets over de ramen zien staan.
Waar ik me wel over verbaas is dat niet alle auto's dit doen, dacht dat het juist zo hoort voor het geluid.
Heb geen fouten voorbij zien komen en ook bij het uitlezen van de auto heb ik niets over de ramen zien staan.
Waar ik me wel over verbaas is dat niet alle auto's dit doen, dacht dat het juist zo hoort voor het geluid.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi

Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 126
- Lid geworden op: 19.02.2011 - 10:15
Volgens mij hoort dit zo. Mijn s60 had dit ook, en idd door dat stukje naar beneden werd het geluid minder.
Volvo C30 T5 R-design mj2008: Black Sapphire Metalic, Business Line, Winter Line, BLIS, Electrische bestuurdersstoel, Premium Audio, Moonroof, Geartronic, Keyless Entry & Go, 18" Atreus & R-design wintervelgen
Volvo V60 D2 R-design mj 2015: Black Sapphire Metalic, Business Pack Connect, trekhaak, PDC.
Volvo S60 phase II, 2004; 2.4 170pk
Volvo V60 D2 R-design mj 2015: Black Sapphire Metalic, Business Pack Connect, trekhaak, PDC.
Volvo S60 phase II, 2004; 2.4 170pk
-
- 1st Gear member
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 15.12.2009 - 11:25
Sinds gisteren heb ik een vergelijkbaar probleem (XC90 ipv V70).
Wanneer ik het raam aan de bestuurderszijde met de "auto up" functie probeer te sluiten dan gaat het raam eerst helemaal dicht om daarna weer helemaal open te gaan. Het lijkt of de inklembeveiliging in werking treedt, terwijl het raam niet wordt geblokkeerd.
Ik krijg het raam wel helemaal dicht wanneer ik niet de "auto up" functie gebruik (dus de knop vasthouden totdat het raam gesloten is).
Is dit probleem ook te verhelpen met het opnieuw inleren mbv dice?
Het een paar mm zakken van de ramen na sluiten was bij bij trouwens ook het geval, ik heb dit echter nooit een probleem gevonden.
Wanneer ik het raam aan de bestuurderszijde met de "auto up" functie probeer te sluiten dan gaat het raam eerst helemaal dicht om daarna weer helemaal open te gaan. Het lijkt of de inklembeveiliging in werking treedt, terwijl het raam niet wordt geblokkeerd.
Ik krijg het raam wel helemaal dicht wanneer ik niet de "auto up" functie gebruik (dus de knop vasthouden totdat het raam gesloten is).
Is dit probleem ook te verhelpen met het opnieuw inleren mbv dice?
Het een paar mm zakken van de ramen na sluiten was bij bij trouwens ook het geval, ik heb dit echter nooit een probleem gevonden.
- Turbodesk
- 5th Gear member
- Berichten: 1288
- Lid geworden op: 13.07.2005 - 19:52
- Locatie: Groningen
Dat het raam weer een stukje naar beneden gaat heet een `soft close`.
Dit is in Vida in te stellen op 6 of 15 mm.
Tevens kan je het raam inderdaad ook kalibreren, zodat het mechanisme weet wat de uiterste dicht stand is van het raam.
Ik zie dat je in Friesland woont. Ik woon in Leek, je kan bij mij langs rijden om het raam te kalibreren. Kost je niets.
Dit is in Vida in te stellen op 6 of 15 mm.
Tevens kan je het raam inderdaad ook kalibreren, zodat het mechanisme weet wat de uiterste dicht stand is van het raam.
Ik zie dat je in Friesland woont. Ik woon in Leek, je kan bij mij langs rijden om het raam te kalibreren. Kost je niets.