Tegen zoveel negatief advies is mijn enthousiasme niet opgewassen!
Vandaag wel even proef gereden. Zelfs al zou ik hier niet mee verder gaan, dan weet ik in ieder geval hoe zo'n XC met 200pk rijdt... Helaas was dat fantastisch. Het reed heerlijk.
Ben er inmiddels achter dat er een Landi LPG installatie in zit (Dampgas injectie) en dat er inderdaad een flash lube smeersysteem op zit. De installatie is er 2008 ingebouwd. Onderhoudshistorie zit erbij (grootste deel van zijn "leven" bij Bruins in het oosten van het land in onderhoud geweest). Hij loopt echt perfect op zowel LPG als Benzine (stationair, vollast en vol optrekken vanuit stilstand). Op basis van deze info zou ik de LPG wel aan durven. Kleppen goed in de gaten houden en omdat ik zelf het sleutelwerk wel kan doen durf ik het risico van de kleppen nog wel aan...
Het is een handbak, maar ja... dan komt daar nog bij de:
- electronische gasklep
- Haldex i.pv. visco differentieel
- nieuwe haakse overbrenging (boven 100k km's)
- nieuwe cardanas
De auto heeft nu 225kkm op de teller. Is het dan misschien zo dat er al een deel van de bovenstaande zaken vervangen zijn?
Een 2001 2.4T model heeft toch altijd Visco Koppeling? Of kan hier ook (eventueel later) een Haldex opgezet zijn?
Als je alle zaken die nu opgenoemd zijn "een risico" te zijn, hebben we dan niet meteen alle afwijkingen t.o.v. een normale V70 gehad?
Maar goed... Mijn enthousiasme was groot na de proefrit. Heb natuurlijk niet kunnen controleren of de 4x4 het nog deed.... Maar nu gaan we toch eerst maar eens verder kijken naar een "gewone" V70 D5.
: