Onbreekbare zijruiten?
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Gelaagd glas was uitsluitend optioneel leverbaar, er is maar een klein deel van de volvo's die dat dus hebben
Volvo for life
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2124
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
Leuk jongens, nu weer even serieus, je moet er nog niet aan denken dat je in het water terecht komt en niet snel eruit kunt komen.
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
vervang ze door normaal glas (vaak was de combi trouwens met een schuifdak, dat is ook gehard glas)
Volvo for life
- Laguna-S60
- 7th Gear member
- Berichten: 5798
- Lid geworden op: 06.05.2011 - 20:07
- Locatie: Zuid West Friesland
- Contacteer:
Naar de sloop en uitproberen dus 

Meest complete Volvo V40 D2 Rebel Blue
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2124
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
Ik heb geen schuifdak, hoe kostbaar zou dat vervangen zijn?bart simpson schreef:vervang ze door normaal glas (vaak was de combi trouwens met een schuifdak, dat is ook gehard glas)
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
het gaat om alleen de bewegende ruiten, zal niet de wereld kosten
Volvo for life
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2124
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
Hebben die gelaagde ramen ook geluidsdempende werking? Kan ik straks stuk meer lawaai verwachten?bart simpson schreef:het gaat om alleen de bewegende ruiten, zal niet de wereld kosten
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
men zegt dat idd, ik geloof het niet
Volvo for life
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21401
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Wat willen jullie nou echt? Snel uit de auto of gaan zitten zeuren over dure ramen?
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2124
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
Ik wil gewoon weten hoeveel zo'n geintje gaat kosten.Msuidgeest schreef:Wat willen jullie nou echt? Snel uit de auto of gaan zitten zeuren over dure ramen?
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
-
- 4th Gear member
- Berichten: 508
- Lid geworden op: 09.10.2011 - 11:12
- Locatie: West-Friesland
Maar in het filmpje gaat het niet over het te water raken van een auto.
Deze meneer heeft naar mijn idee gewoon z'n sleutels laten liggen in de auto, omdat hij in de middle of nowhere zit komt hij tot deze oplossing.
Rest mij de vraag wat is het goedkoopste raam om te vervangen?
Deze meneer heeft naar mijn idee gewoon z'n sleutels laten liggen in de auto, omdat hij in de middle of nowhere zit komt hij tot deze oplossing.
Rest mij de vraag wat is het goedkoopste raam om te vervangen?
Nissan QQ 1.6 black FWD 2008
BMW 520i lci e60 RWD black 2009
VOLVO V70 D5 FWD AUTOMAAT VENETIAN RED PEARL 2002 verkocht
VOLVO V70 D5 AWD GEARTRONIC MISTRAL GREEN METALLIC 2002 verkocht
AUDI 80 CS 1.6 FWD AUTOMAAT KALAHARI BEIGE 1985
BMW 520i lci e60 RWD black 2009
VOLVO V70 D5 FWD AUTOMAAT VENETIAN RED PEARL 2002 verkocht
VOLVO V70 D5 AWD GEARTRONIC MISTRAL GREEN METALLIC 2002 verkocht
AUDI 80 CS 1.6 FWD AUTOMAAT KALAHARI BEIGE 1985
- mad
- 6th Gear member
- Berichten: 4299
- Lid geworden op: 18.03.2006 - 14:43
- Locatie: Romania
Ik hoor het Gronings dialect in het filmpje, zou dat ook nog een rol kunnen spelen?w.stif schreef:Maar in het filmpje gaat het niet over het te water raken van een auto.
Deze meneer heeft naar mijn idee gewoon z'n sleutels laten liggen in de auto, omdat hij in de middle of nowhere zit komt hij tot deze oplossing.
Rest mij de vraag wat is het goedkoopste raam om te vervangen?
Volgens mij kun je gewoon het beste een handbediend schuifdak nemen, ben je van al die zorgen af, en daar pas je nog altijd beter door dan door een zijraam. Echte zware jongens en meisjes hebben sowieso een probleem... :oops:
XC70 D5 2009 Ocean Race
- FrankS60
- 5th Gear member
- Berichten: 1838
- Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
- Locatie: Gelderland
Als je gelaagde ruit gescheurd is dan is de stevigheid er wel uit hoor, ik neem voorzichtig aan dat de waterdruk dan voldoende is om de ruit naar binnen te drukken. In ieder geval voldoende om de ruit eruit te krijgen. Al is dit natuurlijk wel een extra handeling die je op dat moment niet wil verrichten.
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
Ja hoor, want het is geen Gronings, maar ergens uit de Achterhoekmad schreef: Ik hoor het Gronings dialect in het filmpje, zou dat ook nog een rol kunnen spelen?
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2124
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
- dutchlimits
- 5th Gear member
- Berichten: 1827
- Lid geworden op: 20.05.2011 - 22:33
- Locatie: Audi A4 Avant B6 3.0 30v Quattro Zwart
Ik heb bij een autosloper gewerkt als vakantie baantje, daar moesten we met 3 man 25 auto's slopen per dag. Hierbij moesten we ook met een beitel alle ramen kapot slaan en het glas opvangen in een bak (recycle). We probeerden ook wel van die hamertjes uit, die werkten echt voor geen meter! En na 1 poging is je kans sowieso al verkeken met die dingen want die hamers hebben een scherpe punt die al weg is geslagen bij de eerste poging...
Die mannen in het filmpje slaan ook niet op de juiste manier, je moet die raam kapot slaan met een beweging in de pols, volop slaan met een strakke arm en pols krijg je geen raam mee kapot (ik spreek uit ervaring).
Die mannen in het filmpje slaan ook niet op de juiste manier, je moet die raam kapot slaan met een beweging in de pols, volop slaan met een strakke arm en pols krijg je geen raam mee kapot (ik spreek uit ervaring).
RIDES:
Dodge Magnum
VW Corrado G60
EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
Dodge Magnum
VW Corrado G60
EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
als je de resqme gebruikt is het zo gebeurd (tenzij de raam gelaagd is natuurlijk). Dit weet ik ook uit ondervinding. Ik heb het ding laatst nog bij een sloopbedrijf op een paar ramen uitgeprobeerd.
- EVV
- 5th Gear member
- Berichten: 1442
- Lid geworden op: 20.08.2010 - 14:20
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Forget it, zelfs gescheurd is die ongelovelijk stevig. Die krijg je er echt niet uit vanuit de auto zonder zware hulpmiddelen. Je mag zelfs oneindig doorrijden met een barst in de voorruit, zolang die maar niet in het gezichtsveld doorloopt. Dat zegt wel iets over de stevigheid. En de waterdruk alleen krijgt het ook niet op tijd voor elkaar. De achterruit is de beste optie, die is gehard en tik je er dus wel uit.FrankS60 schreef:Als je gelaagde ruit gescheurd is dan is de stevigheid er wel uit hoor, ik neem voorzichtig aan dat de waterdruk dan voldoende is om de ruit naar binnen te drukken. In ieder geval voldoende om de ruit eruit te krijgen. Al is dit natuurlijk wel een extra handeling die je op dat moment niet wil verrichten.