Ik rij al meer dan 7 jaar in mijn S40 2.0D. Hoewel ik nog steeds erg tevreden ben over de auto komen er toch wel wat kosten aan. Dus denk ik er over om op de valreep nog een nieuwe S40 te kopen. Mijn oog is gevallen (mede vanwege het gunstig kosten plaatje) op de D2 uitvoering. Overigens rij ik de auto gewoon particulier, dus geen leasebak.
Wie heeft ooit de overstap gemaakt van een 2.0D naar een D2 en wat zijn daarbij de positieve of negatieve bevindingen, en met name m.b.t. het lagere vermogen van de D2.
Ben zelf erg happy met het motorvermogen van de 2.0D maar ja, deze wordt niet meer geleverd.
Wat is eigenlijk het verschil tussen de 1.6D en de D2. Is dit dezelfde motor met een 6-bak?
Is de D2 nou een PSA of een Volvo motor?
Ben benieuwd naar jullie ervaringen
van 2.0D naar D2, wel of niet doen?
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20788
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Alle motoren in een Volvo zijn Volvo motoren. Een 2.0 en een D2 zijn echter in de basis een samenwerkingsproject. Maar gebouwd in de eigen motorenplant in Skovde. Dus hou op over de negativiteit over zogenaamde slechte PSA motoren. (OVERIGENS BOUWDE Peugeot al diesels toen Volvo nog niet eens van het bestaan afwist.)
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- MiniMe
- 1st Gear member
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 04.07.2006 - 16:36
Ik geloof niet dat er iemand negatief was, niemand heeft het hier over slechte PSA motoren. Ik vroeg mij dit gewoon af uit nieuwsgierigheid. Heb zelf jaren Peugeot diesels gereden tot volle tevredenheid. Dus voor mij heeft een PSA label eerder een positieve dan een negatieve betekenis.V480-S60 schreef:Alle motoren in een Volvo zijn Volvo motoren. Een 2.0 en een D2 zijn echter in de basis een samenwerkingsproject. Maar gebouwd in de eigen motorenplant in Skovde. Dus hou op over de negativiteit over zogenaamde slechte PSA motoren. (OVERIGENS BOUWDE Peugeot al diesels toen Volvo nog niet eens van het bestaan afwist.)
Btw. heb je voor mij nog iets te melden over de (naar eigen ervaringen) verschillen tussen de 2.0D en D2, want daar ging het mij om.
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Wij hebben 5 jaar in een 2.0D gereden en sinds 1 jaar rijden wij in een D2. Ik zou het niet doen. De 2.0D is een stuk krachtiger/sneller. Als je het vermogen van een auto vaak aanspreekt, zou ik voor een D3 kiezen.
@V50 R, +1.
@V50 R, +1.
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Ik zeg +1 en +1rsnhakan schreef:Wij hebben 5 jaar in een 2.0D gereden en sinds 1 jaar rijden wij in een D2. Ik zou het niet doen. De 2.0D is een stuk krachtiger/sneller. Als je het vermogen van een auto vaak aanspreekt, zou ik voor een D3 kiezen.
@V50 R, +1.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
een D3 is (al lang) niet meer bestelbaar op een S40, overweeg een V40
Volvo for life
- MiniMe
- 1st Gear member
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 04.07.2006 - 16:36
Natuurlijk ga ik nog wel een proefrit maken, maar ik ben voorafgaand erg geïnteresseerd in de ervaringen van mensen die deze overstap al gemaakt hebben. Een D3 heeft natuurlijk mijn voorkeur maar die is ongeveer € 7000 duurder dan een vergelijkbare D2 limited edition.
Overigens staat de D3 nog gewoon in de prijslijst en kan je hem op de website nog steeds configureren.
Wat het verbruik betreft, met mijn 2.0D ligt het verbruik (volgens de boordcomputer) op dit moment op 4,9 liter op 100km. maar ik ben echt geen slome rijder. Wel heb ik een behoudende rijstijl.
De nieuwe V40 vind ik wel mooi, maar de kofferruimte is zo klein.
Btw. Ik rij 95% alleen in de auto waarvan ongeveer 80% op de autosnelweg
Overigens staat de D3 nog gewoon in de prijslijst en kan je hem op de website nog steeds configureren.
Wat het verbruik betreft, met mijn 2.0D ligt het verbruik (volgens de boordcomputer) op dit moment op 4,9 liter op 100km. maar ik ben echt geen slome rijder. Wel heb ik een behoudende rijstijl.
De nieuwe V40 vind ik wel mooi, maar de kofferruimte is zo klein.
Btw. Ik rij 95% alleen in de auto waarvan ongeveer 80% op de autosnelweg
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Maar een V50 D3 is al een maand of wat echt niet meer te bestellen dus vergeet deze optie..
Volvo for life
- Discovery
- 5th Gear member
- Berichten: 1444
- Lid geworden op: 08.04.2009 - 22:52
- Locatie: Delft
Intro line is het introductie pakket op de V40 waarbij je voor weinig(500-1000) euro allemaal interessante opties krijgt zoals cruise control, navigatie, high performance multimedia, parkeersensoren achter, parkeercamera achter, verlichte versnellingpook, adaptief instrumentenpaneel. Een V40 D2 Kinetic Intro line kost je dan 28000 euro. Ben je goedkoper uit dan met een S40+besparing op wegenbelasting+betere restwaarde want nieuwere auto+veiligere auto want je hebt knieairbag, voetgangersairbag, City Safety.MiniMe schreef:Wat is een intro line, ik heb daar nog nooit van gehoord.Discovery schreef:Ja, waarom niet een wegenbelastingvrije V40 D2 intro line. Net zo duur, maar wel wegenbelasting vrij.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Of neem een S60 D3
Volvo for life
- MiniMe
- 1st Gear member
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 04.07.2006 - 16:36
Oh sorry, had niet in de gaten dat het om de V40 ging. Ik vind het een mooie auto, alleen het kofferbakje is slechts 335 Liter.Discovery schreef:Intro line is het introductie pakket op de V40 waarbij je voor weinig(500-1000) euro allemaal interessante opties krijgt zoals cruise control, navigatie, high performance multimedia, parkeersensoren achter, parkeercamera achter, verlichte versnellingpook, adaptief instrumentenpaneel. Een V40 D2 Kinetic Intro line kost je dan 28000 euro. Ben je goedkoper uit dan met een S40+besparing op wegenbelasting+betere restwaarde want nieuwere auto+veiligere auto want je hebt knieairbag, voetgangersairbag, City Safety.MiniMe schreef:Wat is een intro line, ik heb daar nog nooit van gehoord.Discovery schreef:Ja, waarom niet een wegenbelastingvrije V40 D2 intro line. Net zo duur, maar wel wegenbelasting vrij.
En ja, zo'n S60 is weer groter en duurder. Vooral groter is lastig want dat past maar moelijk in de parkeergarage van mijn appartement.
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33127
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Je moet hem vooral vergelijken met je huidige auto. Dus spring in zo'n auto voor een proefrit en ERVAAR!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra