V70 trilt/schudt bij bijna alle snelheden....oorzaak?

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Gebruikersavatar
FrankS60
5th Gear member
Berichten: 1838
Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
Locatie: Gelderland

Mocht je voor de Powerflex bussen gaan dan ben je voor iets meer dan 50 euro klaar qua materialen. Alleen even 2 a 3 uurtjes sleutelen, brug is daarbij wel erg makkelijk om te hebben. Pers of hele serieuze bankschroef noodzakelijk, gasbrander oid erg handig om de centrale pinnen te ontdoen van het oude rubber. Gaat nooit meer stuk en hij stuurt wat strakker op de koop toe. Van extra trillingen heb ik weinig tot niks gemerkt.
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
Gast

GEVONDEN!! :P
Hier heeft @edraket wat over die olie geschreven + foto's: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=18101
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Had ik zelf nog niet eens aan gedacht :roll:
Je ziet inderdaad nog wat olie op de werkbank en bankschroef zitten.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Gebruikersavatar
toppertje
6th Gear member
Berichten: 3801
Lid geworden op: 01.09.2006 - 22:52
Locatie: drente

nou, helemaal geen reaktie van de TS
meer?
geen glans zonder wrijving
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

MarioC70 schreef:Ik ga van de week een nieuw rubber opereren en dan is kijken wat er in zit,dan weten we het precies.

Even terug komende op de olie in de rubbers,ik heb een nieuwe geopereerd afgelopen week en tot mijn spijt geen olie of iets in die geest kunnen vinden.
Misschien zit dat in de imitatierubbers,maar ik heb het niet kunnen ontdekken.
Gast

Je moet ook niet in een "politie"rubber gaan boren, want die zijn namelijk massief. :P
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

Was een orgineel standaard rubber uit het magazijn.
De voorste met die pootjes eraan.
Gebruikersavatar
capslock
2nd Gear member
Berichten: 233
Lid geworden op: 02.09.2008 - 20:37
Locatie: Utrecht

MarioC70 schreef:Het kan aan mij liggen,maar ik ben oliegevulde draagarmrubbers nog niet tegen gekomen!
Ik heb 2 weken geleden de hele kermis vervangen. Inclusief het persen van de rubbers in de draagarmen. 1 Rubber was nog goed en zat vol met vloeistof. Het rook niet echt naar olie, waarschijnlijk een andere dempingsvloeistof. De ander rubber was krukdroog en daar zat nu juist de speling in. Ik heb er zelfs foto's van gemaakt. Ik wil binnenkort een reportage plaatsen bij techniek algemeen en dan handleiding en gereedschaptips voor het vervangen van de draagarm rubbers, fusee kogels en draagarm kogels. Mijn ervaring is dat ik volgende keer kant en klare nieuwe draagarmen koop. Dat schilt een hoop tijd! :wink:
V70 bi-fuel 2.4, 140pk 2003, 440.000 km
V70 2.4 LPG Vialle, 170pk, 2001, 410.000 km
X770 3.2 LPG 6cil, 2008, 310.000 km
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

Die rubbers vervangen is toch niet zo moeilijk?
Je draait het binnenste rubber eruit,zaagt het stalen deel iets in,tik het restant eruit en monteer de nieuwe met een stempel.
We doen beide kanten binnen anderhalf uur incl koffie. :)
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

MarioC70 schreef:
MarioC70 schreef:Ik ga van de week een nieuw rubber opereren en dan is kijken wat er in zit,dan weten we het precies.

Even terug komende op de olie in de rubbers,ik heb een nieuwe geopereerd afgelopen week en tot mijn spijt geen olie of iets in die geest kunnen vinden.
Misschien zit dat in de imitatierubbers,maar ik heb het niet kunnen ontdekken.
Nee zijn echt originele rubbers. Zoals Capslock ook al aangeeft zit het echt in de originele rubbers. Jij hebt een nieuw rubber it het magazijn gehaald? Ik heb het vermoeden dat alle nieuwe rubbers nu massief zijn. Dat is vermoedelijk ook de reden dat de politierubbers niet meer te krijgen zijn.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Gebruikersavatar
capslock
2nd Gear member
Berichten: 233
Lid geworden op: 02.09.2008 - 20:37
Locatie: Utrecht

MarioC70 schreef:Die rubbers vervangen is toch niet zo moeilijk?
Je draait het binnenste rubber eruit,zaagt het stalen deel iets in,tik het restant eruit en monteer de nieuwe met een stempel.
We doen beide kanten binnen anderhalf uur incl koffie. :)
Moeilijk niet, wel arbeidsintensief. vooral als je geen pers, geen brug en geen luchtsleutel hebt. Inzagen van stalen deel ben je al 15min mee bezig. Bus is namelijk gehard.
V70 bi-fuel 2.4, 140pk 2003, 440.000 km
V70 2.4 LPG Vialle, 170pk, 2001, 410.000 km
X770 3.2 LPG 6cil, 2008, 310.000 km
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Die bussen zijn van alluminium en erg zacht ,dus ik denk dat jullie toch andere gebruiken dan orgineel,je moet ze ook voorzichtig monteren,ze vervormen erg snel.
Gebruikersavatar
capslock
2nd Gear member
Berichten: 233
Lid geworden op: 02.09.2008 - 20:37
Locatie: Utrecht

Bij mij waren ze toch echt van staal! :D 1mm dik. Het zijn waren de orginele Volvo bussen.
Ik denk dat je wat anders bedoeld.
V70 bi-fuel 2.4, 140pk 2003, 440.000 km
V70 2.4 LPG Vialle, 170pk, 2001, 410.000 km
X770 3.2 LPG 6cil, 2008, 310.000 km
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”