V70 trilt/schudt bij bijna alle snelheden....oorzaak?
- FrankS60
- 5th Gear member
- Berichten: 1838
- Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
- Locatie: Gelderland
Mocht je voor de Powerflex bussen gaan dan ben je voor iets meer dan 50 euro klaar qua materialen. Alleen even 2 a 3 uurtjes sleutelen, brug is daarbij wel erg makkelijk om te hebben. Pers of hele serieuze bankschroef noodzakelijk, gasbrander oid erg handig om de centrale pinnen te ontdoen van het oude rubber. Gaat nooit meer stuk en hij stuurt wat strakker op de koop toe. Van extra trillingen heb ik weinig tot niks gemerkt.
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
GEVONDEN!!
Hier heeft @edraket wat over die olie geschreven + foto's: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=18101

Hier heeft @edraket wat over die olie geschreven + foto's: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=18101
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Had ik zelf nog niet eens aan gedacht :roll:
Je ziet inderdaad nog wat olie op de werkbank en bankschroef zitten.
Je ziet inderdaad nog wat olie op de werkbank en bankschroef zitten.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4809
- Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
- Locatie: Utrecht
MarioC70 schreef:Ik ga van de week een nieuw rubber opereren en dan is kijken wat er in zit,dan weten we het precies.
Even terug komende op de olie in de rubbers,ik heb een nieuwe geopereerd afgelopen week en tot mijn spijt geen olie of iets in die geest kunnen vinden.
Misschien zit dat in de imitatierubbers,maar ik heb het niet kunnen ontdekken.
- capslock
- 2nd Gear member
- Berichten: 233
- Lid geworden op: 02.09.2008 - 20:37
- Locatie: Utrecht
Ik heb 2 weken geleden de hele kermis vervangen. Inclusief het persen van de rubbers in de draagarmen. 1 Rubber was nog goed en zat vol met vloeistof. Het rook niet echt naar olie, waarschijnlijk een andere dempingsvloeistof. De ander rubber was krukdroog en daar zat nu juist de speling in. Ik heb er zelfs foto's van gemaakt. Ik wil binnenkort een reportage plaatsen bij techniek algemeen en dan handleiding en gereedschaptips voor het vervangen van de draagarm rubbers, fusee kogels en draagarm kogels. Mijn ervaring is dat ik volgende keer kant en klare nieuwe draagarmen koop. Dat schilt een hoop tijd!MarioC70 schreef:Het kan aan mij liggen,maar ik ben oliegevulde draagarmrubbers nog niet tegen gekomen!
V70 bi-fuel 2.4, 140pk 2003, 440.000 km
V70 2.4 LPG Vialle, 170pk, 2001, 410.000 km
X770 3.2 LPG 6cil, 2008, 310.000 km
V70 2.4 LPG Vialle, 170pk, 2001, 410.000 km
X770 3.2 LPG 6cil, 2008, 310.000 km
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4809
- Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
- Locatie: Utrecht
Die rubbers vervangen is toch niet zo moeilijk?
Je draait het binnenste rubber eruit,zaagt het stalen deel iets in,tik het restant eruit en monteer de nieuwe met een stempel.
We doen beide kanten binnen anderhalf uur incl koffie.
Je draait het binnenste rubber eruit,zaagt het stalen deel iets in,tik het restant eruit en monteer de nieuwe met een stempel.
We doen beide kanten binnen anderhalf uur incl koffie.

Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Nee zijn echt originele rubbers. Zoals Capslock ook al aangeeft zit het echt in de originele rubbers. Jij hebt een nieuw rubber it het magazijn gehaald? Ik heb het vermoeden dat alle nieuwe rubbers nu massief zijn. Dat is vermoedelijk ook de reden dat de politierubbers niet meer te krijgen zijn.MarioC70 schreef:MarioC70 schreef:Ik ga van de week een nieuw rubber opereren en dan is kijken wat er in zit,dan weten we het precies.
Even terug komende op de olie in de rubbers,ik heb een nieuwe geopereerd afgelopen week en tot mijn spijt geen olie of iets in die geest kunnen vinden.
Misschien zit dat in de imitatierubbers,maar ik heb het niet kunnen ontdekken.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- capslock
- 2nd Gear member
- Berichten: 233
- Lid geworden op: 02.09.2008 - 20:37
- Locatie: Utrecht
Moeilijk niet, wel arbeidsintensief. vooral als je geen pers, geen brug en geen luchtsleutel hebt. Inzagen van stalen deel ben je al 15min mee bezig. Bus is namelijk gehard.MarioC70 schreef:Die rubbers vervangen is toch niet zo moeilijk?
Je draait het binnenste rubber eruit,zaagt het stalen deel iets in,tik het restant eruit en monteer de nieuwe met een stempel.
We doen beide kanten binnen anderhalf uur incl koffie.
V70 bi-fuel 2.4, 140pk 2003, 440.000 km
V70 2.4 LPG Vialle, 170pk, 2001, 410.000 km
X770 3.2 LPG 6cil, 2008, 310.000 km
V70 2.4 LPG Vialle, 170pk, 2001, 410.000 km
X770 3.2 LPG 6cil, 2008, 310.000 km
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Die bussen zijn van alluminium en erg zacht ,dus ik denk dat jullie toch andere gebruiken dan orgineel,je moet ze ook voorzichtig monteren,ze vervormen erg snel.
- capslock
- 2nd Gear member
- Berichten: 233
- Lid geworden op: 02.09.2008 - 20:37
- Locatie: Utrecht
Bij mij waren ze toch echt van staal!
1mm dik. Het zijn waren de orginele Volvo bussen.
Ik denk dat je wat anders bedoeld.

Ik denk dat je wat anders bedoeld.
V70 bi-fuel 2.4, 140pk 2003, 440.000 km
V70 2.4 LPG Vialle, 170pk, 2001, 410.000 km
X770 3.2 LPG 6cil, 2008, 310.000 km
V70 2.4 LPG Vialle, 170pk, 2001, 410.000 km
X770 3.2 LPG 6cil, 2008, 310.000 km