Mijn wagen 1.9 diesel 116 PK uit 2003, heeft het probleem dat wanneer de tank op een kwart is de motor afslaat tijdens het rijden. Bij een volle tank heb ik totaal geen problemen, en gewoon vol vermogen. Nu denk ik dus dat er waarschijnlijk vuil in de tank zit.
Iemand bekend met dit probleem ? En hoe is de tank,vlotter enz het makkelijkste te reinigen
Gr. Danny
Afslaan bij kwart tank
- snorremans
- 5th Gear member
Waarschijnlijk is de aanzuigbuis die in de tank zit ( lek ) te kort, bij een een diesel word de brandstof van boven uit de tank opgezogen door een buis die tot bijna onder in de tank loopt.game0ver schreef:Mijn wagen 1.9 diesel 116 PK uit 2003, heeft het probleem dat wanneer de tank op een kwart is de motor afslaat tijdens het rijden. Bij een volle tank heb ik totaal geen problemen, en gewoon vol vermogen. Nu denk ik dus dat er waarschijnlijk vuil in de tank zit.
Iemand bekend met dit probleem ? En hoe is de tank,vlotter enz het makkelijkste te reinigen
Gr. Danny
Nu zal er op een kwart van de tank een opening in die buis zitten, dan wel dat de buis is afgerot is , zodat je bij een kwart vol van de tank lucht gaat opzuigen en de motor afslaat
Grtz Snorremans
V50 Momentum 2.4 140 PK , 170 PK by Rica, Flint Grey Pearl:2004
Mobility,Winter,Estate,Audioline High Performance, Pioneer TS-WX 610A
Tethys 17 inch,
Spacers 10 mm ( tussen lager en naaf )
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Elektrischverstelb. en verw. lederen stoelen,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
Darkwood interieur, stuur en pook knop
Heden Mercedes B 220 ( 2020 ) 194 PK.
Tethys 17 inch,
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
-
- 2nd Gear member
snorremans schreef:Waarschijnlijk is de aanzuigbuis die in de tank zit ( lek ) te kort, bij een een diesel word de brandstof van boven uit de tank opgezogen door een buis die tot bijna onder in de tank loopt.game0ver schreef:Mijn wagen 1.9 diesel 116 PK uit 2003, heeft het probleem dat wanneer de tank op een kwart is de motor afslaat tijdens het rijden. Bij een volle tank heb ik totaal geen problemen, en gewoon vol vermogen. Nu denk ik dus dat er waarschijnlijk vuil in de tank zit.
Gr. Danny
Nu zal er op een kwart van de tank een opening in die buis zitten, dan wel dat de buis is afgerot is , zodat je bij een kwart vol van de tank lucht gaat opzuigen en de motor afslaat
Grtz Snorremans
Dit klink aannemelijk, ga proberen om de vlotter met aanzuigbuis er uit te halen en te inspecteren op scheuren, hoorde ook dat de aanzuigbuis van plastic is dus scheur lijkt mij eerder dan afgerot.
Gr. Danny
- FrankS60
- 5th Gear member
Ik meende dat de vlotter via de canbus zijn stand doorgeeft, en bij een foute calibratie kan de meter dus iets anders aangeven dan de daadwerkelijke hoeveelheid overgebleven brandstof. Dat schijnt dan weer te kunnen gebeuren als je tankt met het contact aan.
Als hij afslaat met de meter op 1/4e, hoeveel liter kan er dan in met tanken? Komt dat overeen met 3/4e van een volle tank?
Als hij afslaat met de meter op 1/4e, hoeveel liter kan er dan in met tanken? Komt dat overeen met 3/4e van een volle tank?
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
-
- 5th Gear member
1/4 kwart van tank is niet exact 25% van de tankinhoud, loopt bij veel auto's beetje raar vanwege vorm van de tank.
volvo 480ES
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
- Iroll
- 6th Gear member
Ik denk niet dat er al een canbus systeem in een 1.9diesel uit 2003 zit.Ik meende dat de vlotter via de canbus zijn stand doorgeeft, en bij een foute calibratie kan de meter dus iets anders aangeven dan de daadwerkelijke hoeveelheid overgebleven brandstof.
-
- 2nd Gear member
Zit inderdaad geen canbus op, meter klopt redelijk met hoeveel ik tank,3/4 is 40 liter.
Heb nu wel al een lekkage gevonden op 1 van de verstuivers, bovenop de verstuiver zit een plastic retouraansluiting met een o-ring waar hij op lekte.
Nu een nieuwe 0-ring geplaatst. Vraag me wel af of je dan de pomp of rail nog moet ontluchten? En tank is nu nog vol dus nog even afwachten of dit heeft geholpen.
Heb nu wel al een lekkage gevonden op 1 van de verstuivers, bovenop de verstuiver zit een plastic retouraansluiting met een o-ring waar hij op lekte.
Nu een nieuwe 0-ring geplaatst. Vraag me wel af of je dan de pomp of rail nog moet ontluchten? En tank is nu nog vol dus nog even afwachten of dit heeft geholpen.
- snorremans
- 5th Gear member
Zat er aan het tankelement ook de aanzuigbuis ?game0ver schreef:Probleem is inmiddels opgelost! Na vervangen van het tankelement geen problemen meer!
Tethys 17 inch,
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
Tethys 17 inch,
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
-
- 2nd Gear member
Tankelement bestaat eigenlijk uit 2 delen, die van elkaar kunnen bewegen.
Hier tussen zit een flexibele slang die deze met elkaar verbind.
Ik denk nu zelf dat dit slangetje lek is geweest, waardoor er lucht werd aangezogen.
Ik denk nu zelf dat dit slangetje lek is geweest, waardoor er lucht werd aangezogen.
- snorremans
- 5th Gear member
Had je niet eerst alleen het slangetje kunnen vervangen ipv. het hele tankelement. was denk ik een stuk goedkoper geweest.game0ver schreef:Tankelement bestaat eigenlijk uit 2 delen, die van elkaar kunnen bewegen.
Tethys 17 inch,
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
Tethys 17 inch,
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
-
- 2nd Gear member
Inderdaad zou ik dit geprobeerd kunnen hebben, echter was het slangetje van hard plastic en dit zat goed vast geklemd. Heb nu gewoon het zekere van het onzekere genomen.
Op de sloop een andere gehaald en geprobeerd. Ben er ook niet zeker van dat het echt aan het slangetje heeft gelegen, uiteindelijk nu voor 40 euro klaar
Op de sloop een andere gehaald en geprobeerd. Ben er ook niet zeker van dat het echt aan het slangetje heeft gelegen, uiteindelijk nu voor 40 euro klaar
- snorremans
- 5th Gear member
Als het slangetje ( knik ) op en kwart tank zit is voor mij 1 en 1 is 2.game0ver schreef:Inderdaad zou ik dit geprobeerd kunnen hebben, echter was het slangetje van hard plastic en dit zat goed vast geklemd. Heb nu gewoon het zekere van het onzekere genomen.
Grtz Snorremans
Tethys 17 inch,
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
Tethys 17 inch,
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
-
- 2nd Gear member
Klopt maar omdat er in het originele geribbelde slangetje twee bochten zaten was ik bang dat met een normaal slangetje hij in de bocht zou knikken en alsnog geen brandstof zou krijgen.
En aangezien ik geen zin heb om de boel div keren te moeten monteren, leek me dit het makkelijkste
En aangezien ik geen zin heb om de boel div keren te moeten monteren, leek me dit het makkelijkste