Alhier, een (soort) lotgenoot!
Kom weliswaar vanuit een V50, en ben in plaats van een mager uitgeruste S-max naar een Full-options Grand C-max gegaan, maar wel van Volvo naar Ford!
De S-max was mij net te groot en te massief in het rijden (wat 'ie wel geweldig deed!)
Wij hebben een bewuste keuze gemaakt om 'hoger' te gaan zitten vanwege medische redenen. Volvo kon ons alleen maar helpen met een XC60, dat vond ik te duur.
Even een grof vergelijk tussen de V50 en de GCM:
V50 meer uitstraling, V50 mooier, V50 in extreme situatie beter op de weg, in normaal verkeer ligt de GCM beter op de weg (ondanks het hogere zwaartepunt) V50 Dashboard is overzichtelijker, hoewel alle functies van de GCM onder handbereik zitten én blindelings te bedienen zijn.
Volvo had betere stoelen, maar mindere kwaliteit leer.
Technisch heeft de V50 helaas wel wat steekjes laten vallen (geen punt wat mij betreft, ik doe ook 80-KKm/Jr. en het blijft mechanisch). Ford is nu een jaar oud en heeft nog geen krimp gegeven.
Volvo kraakte in het interieur en bij de achterklep. Dit is nooit opgelost. GCM is nog steeds stil.
En, ik ben halverwege de leasetermijn met de Volvo actief een andere garage gaan zoeken. De nieuwe garagist deed het prima, de Ford garage is (in mijn geval toch nóg beter)
Het zijn mijn meningen, maar wellicht heb je er iets aan. Overigens heb ik van de Ford een 'my-review' op de autoweek-site gezet.
Einde leasen, op zoek naar een volgende V70
- Rob M
- 5th Gear member
- Berichten: 1694
- Lid geworden op: 27.10.2007 - 15:18
- Locatie: Westerwolde
Hartelijke groet,
Rob
Rob
Inmiddels Volvo nummer 11 Na een 240, 265, 460, 2×740, V40, V50, V40, V60 en een XC40 nu een V60 B3 Inscription, Pine Grey/Geventileerd nappaleder met massage in de kleur amber. En o.a. de packs: Park assist, Lighting, Lounge en hier en daar nog wat
- Peter248
- 2nd Gear member
- Berichten: 197
- Lid geworden op: 03.11.2008 - 13:34
- Locatie: Limburg
Jawel hoor. Ook een T4/D4 limited edition. Als ik kies voor een D2 zal het in ieder geval een Ocean Race met wat extra opties worden. Maar er is nog geen beslissing gevallen.The Volvoboy schreef:D3 geen optie?
2022- : XC40 T5 Recharge R-Design 2022, Onyx Black
2022-2022: XC90 T8 TE Inscription 2022, Denim Blue
2020-2022: XC40 T5 TE Inscription 2020, Denim Blue
2015-2020: V70 D5 GT AWD Summum 2008, Black Sapphire
2013-2015: XC70 D4 GT Nordic 2013, Caspian Blue
2013-2013: V70 2.4D GT Professional 2009, Silver
2012-2013: V70 D4 Lim.Ed. 2013, Caspian Blue
2008-2012: V70 2.0D Professional 2008, Black Stone
2008: V70 2.4 Edition Sport
2022-2022: XC90 T8 TE Inscription 2022, Denim Blue
2020-2022: XC40 T5 TE Inscription 2020, Denim Blue
2015-2020: V70 D5 GT AWD Summum 2008, Black Sapphire
2013-2015: XC70 D4 GT Nordic 2013, Caspian Blue
2013-2013: V70 2.4D GT Professional 2009, Silver
2012-2013: V70 D4 Lim.Ed. 2013, Caspian Blue
2008-2012: V70 2.0D Professional 2008, Black Stone
2008: V70 2.4 Edition Sport
- Peter248
- 2nd Gear member
- Berichten: 197
- Lid geworden op: 03.11.2008 - 13:34
- Locatie: Limburg
Bedankt voor het ook eens laten horen van een andere mening, Rob. Ford rijders zullen normaal gesproken niet snel hier te "zien" zijn.Ik rol ! schreef:Alhier, een (soort) lotgenoot!
Kom weliswaar vanuit een V50, en ben in plaats van een mager uitgeruste S-max naar een Full-options Grand C-max gegaan, maar wel van Volvo naar Ford!
De S-max was mij net te groot en te massief in het rijden (wat 'ie wel geweldig deed!)
Wij hebben een bewuste keuze gemaakt om 'hoger' te gaan zitten vanwege medische redenen. Volvo kon ons alleen maar helpen met een XC60, dat vond ik te duur.
Overigens, een nederlandstalig S-Max forum heb ik nog niet gevonden. Kent iemand er een?
Het hoger zitten in een S-Max, vooral in en uitstappen en de zit zelf vond ik ook erg plezierig. Tijdens het rijden ben ik er iets minder van gecharmeerd. Maar het weegt zeker mee in een uiteindelijke keuze.
2022- : XC40 T5 Recharge R-Design 2022, Onyx Black
2022-2022: XC90 T8 TE Inscription 2022, Denim Blue
2020-2022: XC40 T5 TE Inscription 2020, Denim Blue
2015-2020: V70 D5 GT AWD Summum 2008, Black Sapphire
2013-2015: XC70 D4 GT Nordic 2013, Caspian Blue
2013-2013: V70 2.4D GT Professional 2009, Silver
2012-2013: V70 D4 Lim.Ed. 2013, Caspian Blue
2008-2012: V70 2.0D Professional 2008, Black Stone
2008: V70 2.4 Edition Sport
2022-2022: XC90 T8 TE Inscription 2022, Denim Blue
2020-2022: XC40 T5 TE Inscription 2020, Denim Blue
2015-2020: V70 D5 GT AWD Summum 2008, Black Sapphire
2013-2015: XC70 D4 GT Nordic 2013, Caspian Blue
2013-2013: V70 2.4D GT Professional 2009, Silver
2012-2013: V70 D4 Lim.Ed. 2013, Caspian Blue
2008-2012: V70 2.0D Professional 2008, Black Stone
2008: V70 2.4 Edition Sport
- Rob M
- 5th Gear member
- Berichten: 1694
- Lid geworden op: 27.10.2007 - 15:18
- Locatie: Westerwolde
Er is een Nederlandstalig Ford-forum, waar een draadje over de S-max gaat, weet niet of je er iets aan hebt, maar hier kun je 't vinden.
http://www.fordclub.be/forum/viewforum.php?f=52
http://www.fordclub.be/forum/viewforum.php?f=52
Hartelijke groet,
Rob
Rob
Inmiddels Volvo nummer 11 Na een 240, 265, 460, 2×740, V40, V50, V40, V60 en een XC40 nu een V60 B3 Inscription, Pine Grey/Geventileerd nappaleder met massage in de kleur amber. En o.a. de packs: Park assist, Lighting, Lounge en hier en daar nog wat
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 488
- Lid geworden op: 01.07.2008 - 08:51
- Locatie: Flevoland
Zit net een beetje te kijken hier maar V70 vergelijken met Smax is appels met peren vergelijken. Tuurlijk is een nieuwe auto stiller heb ik met de vorige V70 ook gemerkt maar op het moment dat er 20.000 op de teller staat beginnen de rammeltjes etc.
Ford zou bij mij niet eens een optie zijn maar dat is is persoonlijk. Wil je hoger zitten in een Volvo dan heb je tov de Smax geen keus bij Volvo. Hoewel ik de V70 wel hoog vind zitten, heb hiervoor 2x Rexton gereden en als er 1 auto is waarin je hoog zit is het wel een Rexton.
Optie is natuurlijk ook nog om prive niet met de lease auto te gaan rijden maar dat hangt natuurlijk ook weer af wat er in September wordt besloten.
Ford zou bij mij niet eens een optie zijn maar dat is is persoonlijk. Wil je hoger zitten in een Volvo dan heb je tov de Smax geen keus bij Volvo. Hoewel ik de V70 wel hoog vind zitten, heb hiervoor 2x Rexton gereden en als er 1 auto is waarin je hoog zit is het wel een Rexton.
Optie is natuurlijk ook nog om prive niet met de lease auto te gaan rijden maar dat hangt natuurlijk ook weer af wat er in September wordt besloten.
V40 D2 momentum,business pack pro '14
V70 D3 '11 GT, LE, Luxery Line, Driver Support Line, Comfort Pack, R-design styling Pack
V40 D3 my13 Intro
V70 2.5T '10 summum & C30 1.6 '10 momentum
V40 1.9 115pk
V40 1.9 102pk
850 2.5 20V
340 1.4
343 1.4
V70 D3 '11 GT, LE, Luxery Line, Driver Support Line, Comfort Pack, R-design styling Pack
V40 D3 my13 Intro
V70 2.5T '10 summum & C30 1.6 '10 momentum
V40 1.9 115pk
V40 1.9 102pk
850 2.5 20V
340 1.4
343 1.4
- Thijs
- 7th Gear member
- Berichten: 5492
- Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
- Locatie: Lelystad
eehhh... :roll:v70bio schreef:
Ford zou bij mij niet eens een optie zijn maar dat is is persoonlijk.
heb hiervoor 2x Rexton gereden .
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
- Bakboord1
- 4th Gear member
- Berichten: 962
- Lid geworden op: 05.12.2006 - 13:08
- Locatie: Eindhoven
Qua prijzen kun je vragen aan je volvodealer om de auto al op kenteken te zetten en later af te nemen om zo het fiscale voordeel te hebben.
Audidealers doen dit ook en ik neem aan dat een volvodealer net zo graag wil verkopen.
p.s. ik heb mij laten vertellen dat de S-max eerst als volvo is ontworpen maar daarna door ford is geclaimd.
Audidealers doen dit ook en ik neem aan dat een volvodealer net zo graag wil verkopen.
p.s. ik heb mij laten vertellen dat de S-max eerst als volvo is ontworpen maar daarna door ford is geclaimd.
Opel Zafira 1.6cdti Business+
Volkswagen Tiguan 1.4tsi Comfortline Business panoramadak
Renault Espace 2.0t aut. dynamique panoramadak
Volvo V70 2.4 140pk
Opel Insginia 1.6t 180pk
Volvo V50 2.4 140 pk
Volvo V40 1.9d 115pk
Skoda Octavia 1.9tdii 110pk
VW Vento 1.9tdi 90pk
Volkswagen Tiguan 1.4tsi Comfortline Business panoramadak
Renault Espace 2.0t aut. dynamique panoramadak
Volvo V70 2.4 140pk
Opel Insginia 1.6t 180pk
Volvo V50 2.4 140 pk
Volvo V40 1.9d 115pk
Skoda Octavia 1.9tdii 110pk
VW Vento 1.9tdi 90pk
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 122
- Lid geworden op: 22.08.2011 - 13:37
- Locatie: Utrecht
Ik ben ook redelijk rustige rijder en in het Nederlandse verkeer kan je prima uit de voeten met de 1.6D. Ook met z'n vijven met bagage en een skibox naar Oostenrijk overigens. 130 of 150 km/u lopen ze allemaal wel natuurlijk en de versnelling daar naar toe valt me niet echt tegen. Moet wel zeggen dat ik hiervoor in een 2.0 Hdi Grand Picasso reed en dan is alles een verbeteringPeter248 schreef:VolvoFox schreef:Bij mij ging het ook om de V70 en de S-Max. Beiden met de 1.6 diesel. Omdat de S-Max zo'n 100 kg zwaarder is en de 1.6 niet overbemeten is en de emotie bij mij ook een rol speelde, heb ik voor de V70 gekozen. Tot op heden geen spijt van.
Hoe bevalt overigens de 1.6D? Heb je toch het gevoel dat je hier voldoende
vermogen/trekkracht aan hebt? Ik ben zelf een heel rustige rijder, dus misschien voldoet die ook wel voor mij. Helaas kan ik nergens een V70 in 1.6D handgeschakeld vinden voor een proefrit. Ik zou wel eens willen ervaren hoe de beleving is bij 120/125/130 km/u.

Bij 130 km/u maakt hij net geen 2500 toeren en hoor daar nu een hele lichte brom. Heb er 27k mee gereden en het is me niet eerder opgevallen.
Wat de overweging V70 of S-Max betreft: de ervaring van het ruimte-aanbod van de Picasso was heel goed: 3 kinderen ruim op de achterbank, ruime bagageplek of nog 2 zitplaatsen. De S-Max rijdt in tegen stelling tot de GP wel goed, maar ik ben geen fan van hoog zitten.
En omdat ik 90 % van de tijd toch alleen in de auto rij, is wat minder ruimte :roll: geen probleem...
Ik heb proefgereden met een S60 1.6D en heb toen de stap wel aangedurft.
'23-heden: Tesla model Y
'19-'23: Superb combi 1.5 TSI DSG etc...
'16-'19: Superb combi 1.6 TDI
'11-'16: V70 DRIVe (D2) MY12 professional line
'08-'11: C4 Grand Picasso 2.0 HDI
'05-'08: V50 2.0 D
'19-'23: Superb combi 1.5 TSI DSG etc...
'16-'19: Superb combi 1.6 TDI
'11-'16: V70 DRIVe (D2) MY12 professional line
'08-'11: C4 Grand Picasso 2.0 HDI
'05-'08: V50 2.0 D
- Peter248
- 2nd Gear member
- Berichten: 197
- Lid geworden op: 03.11.2008 - 13:34
- Locatie: Limburg
Het is niet per se het hoger zitten wat beviel in de S-Max. Het is én:v70bio schreef:Zit net een beetje te kijken hier maar V70 vergelijken met Smax is appels met peren vergelijken. Tuurlijk is een nieuwe auto stiller heb ik met de vorige V70 ook gemerkt maar op het moment dat er 20.000 op de teller staat beginnen de rammeltjes etc.
Ford zou bij mij niet eens een optie zijn maar dat is is persoonlijk. Wil je hoger zitten in een Volvo dan heb je tov de Smax geen keus bij Volvo. Hoewel ik de V70 wel hoog vind zitten, heb hiervoor 2x Rexton gereden en als er 1 auto is waarin je hoog zit is het wel een Rexton.
Optie is natuurlijk ook nog om prive niet met de lease auto te gaan rijden maar dat hangt natuurlijk ook weer af wat er in September wordt besloten.
- 8 voudige verstelbaarheid stoelen (kantelen),
- het maximaal naar je toen kunnen halen van het stuur,
- ruimte achter mij als bestuurder voor de kinderen.
Ik moet toegeven dat ik in de S-Max een iets betere zit vond. Maar ik heb voor de rest weinig met het model. Alleen de sportievere uitvoering (exterieur) vind ik nog wel mooi om te zien. Echter op de Econetic Lease aanbieding is dit niet mogelijk. Evenals een lichte interieurbekleding. En dat is toch wel eigenlijk een must. Vandaar dat een blond interieur in een V70 ons meer aanspreekt. (Ik heb nu Quartz in mijn V70, ziet er nog uit als nieuw. Dus de besmettelijkheid valt ook heel erg mee.)
2022- : XC40 T5 Recharge R-Design 2022, Onyx Black
2022-2022: XC90 T8 TE Inscription 2022, Denim Blue
2020-2022: XC40 T5 TE Inscription 2020, Denim Blue
2015-2020: V70 D5 GT AWD Summum 2008, Black Sapphire
2013-2015: XC70 D4 GT Nordic 2013, Caspian Blue
2013-2013: V70 2.4D GT Professional 2009, Silver
2012-2013: V70 D4 Lim.Ed. 2013, Caspian Blue
2008-2012: V70 2.0D Professional 2008, Black Stone
2008: V70 2.4 Edition Sport
2022-2022: XC90 T8 TE Inscription 2022, Denim Blue
2020-2022: XC40 T5 TE Inscription 2020, Denim Blue
2015-2020: V70 D5 GT AWD Summum 2008, Black Sapphire
2013-2015: XC70 D4 GT Nordic 2013, Caspian Blue
2013-2013: V70 2.4D GT Professional 2009, Silver
2012-2013: V70 D4 Lim.Ed. 2013, Caspian Blue
2008-2012: V70 2.0D Professional 2008, Black Stone
2008: V70 2.4 Edition Sport
- Peter248
- 2nd Gear member
- Berichten: 197
- Lid geworden op: 03.11.2008 - 13:34
- Locatie: Limburg
Ik heb toevallig ook even proefgereden met een S60 in R-design en 1.6D motor. Was niet zeker niet onaardig. Echter daarna in een V70 T4 PS. Dat gaf toch iets meer "fun". En vorige week nog een hele dag in een S60 D3. Tja, dat is toch wel wat anders. Een 1.6D zou voor mij hier in Nederland ook zeker genoeg zijn. Echter de Limited Edition aanbieding is ook erg mooi.VolvoFox schreef:Bij 130 km/u maakt hij net geen 2500 toeren en hoor daar nu een hele lichte brom. Heb er 27k mee gereden en het is me niet eerder opgevallen.
Wat de overweging V70 of S-Max betreft: de ervaring van het ruimte-aanbod van de Picasso was heel goed: 3 kinderen ruim op de achterbank, ruime bagageplek of nog 2 zitplaatsen. De S-Max rijdt in tegen stelling tot de GP wel goed, maar ik ben geen fan van hoog zitten.
En omdat ik 90 % van de tijd toch alleen in de auto rij, is wat minder ruimte :roll: geen probleem...
Ik heb proefgereden met een S60 1.6D en heb toen de stap wel aangedurft.
2022- : XC40 T5 Recharge R-Design 2022, Onyx Black
2022-2022: XC90 T8 TE Inscription 2022, Denim Blue
2020-2022: XC40 T5 TE Inscription 2020, Denim Blue
2015-2020: V70 D5 GT AWD Summum 2008, Black Sapphire
2013-2015: XC70 D4 GT Nordic 2013, Caspian Blue
2013-2013: V70 2.4D GT Professional 2009, Silver
2012-2013: V70 D4 Lim.Ed. 2013, Caspian Blue
2008-2012: V70 2.0D Professional 2008, Black Stone
2008: V70 2.4 Edition Sport
2022-2022: XC90 T8 TE Inscription 2022, Denim Blue
2020-2022: XC40 T5 TE Inscription 2020, Denim Blue
2015-2020: V70 D5 GT AWD Summum 2008, Black Sapphire
2013-2015: XC70 D4 GT Nordic 2013, Caspian Blue
2013-2013: V70 2.4D GT Professional 2009, Silver
2012-2013: V70 D4 Lim.Ed. 2013, Caspian Blue
2008-2012: V70 2.0D Professional 2008, Black Stone
2008: V70 2.4 Edition Sport
- Peter248
- 2nd Gear member
- Berichten: 197
- Lid geworden op: 03.11.2008 - 13:34
- Locatie: Limburg
De dealer wil wel. Maar alle drie de leasemaatschappijen willen hier niet aan meewerken. En dat is een voorwaarde die beide dealers stellen.Bakboord1 schreef:Qua prijzen kun je vragen aan je volvodealer om de auto al op kenteken te zetten en later af te nemen om zo het fiscale voordeel te hebben.
Audidealers doen dit ook en ik neem aan dat een volvodealer net zo graag wil verkopen.
Ik had namelijk twee D3 LE's gezien. De mooiste (naar mijn smaak) bij een dealer in Rotterdam. (Echter, emailadres doorgegeven, telefoonnummer doorgegeven, gechat via hun website. Vraag gesteld of ze Pinkstermaandag open zijn... helaas, geen reactie. Helemaal niks. Ik vind dat persoonlijk niet erg klantvriendelijk.)
Tevens nog maar eens opgevraagd wat het eerder afkopen van het huidige contract kost. Oei... viel toch tegen. Op zich zou dat over vier jaar gezien zelfs toch nog goedkoper zijn als pas op 1 oktober een nieuw contract afsluiten. Maar om nu zelf privé een paar duizend euro op voorhand te investeren voor het afkopen van een leasecontract stuit me toch ergens tegen de borst.
Tja, tenzij er iemand bereid is mijn huidige V70 over te nemen voor een goede prijs
2022- : XC40 T5 Recharge R-Design 2022, Onyx Black
2022-2022: XC90 T8 TE Inscription 2022, Denim Blue
2020-2022: XC40 T5 TE Inscription 2020, Denim Blue
2015-2020: V70 D5 GT AWD Summum 2008, Black Sapphire
2013-2015: XC70 D4 GT Nordic 2013, Caspian Blue
2013-2013: V70 2.4D GT Professional 2009, Silver
2012-2013: V70 D4 Lim.Ed. 2013, Caspian Blue
2008-2012: V70 2.0D Professional 2008, Black Stone
2008: V70 2.4 Edition Sport
2022-2022: XC90 T8 TE Inscription 2022, Denim Blue
2020-2022: XC40 T5 TE Inscription 2020, Denim Blue
2015-2020: V70 D5 GT AWD Summum 2008, Black Sapphire
2013-2015: XC70 D4 GT Nordic 2013, Caspian Blue
2013-2013: V70 2.4D GT Professional 2009, Silver
2012-2013: V70 D4 Lim.Ed. 2013, Caspian Blue
2008-2012: V70 2.0D Professional 2008, Black Stone
2008: V70 2.4 Edition Sport
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 122
- Lid geworden op: 22.08.2011 - 13:37
- Locatie: Utrecht
Absoluut, de D3 geeft meer rijplezier en de LE uitvoering is helemaal goed. De meerprijs t.o.v. mijn huidige V70 was 'maar' € 2.000, toch ging ik er (net) mee over mijn leasebudget heen. Ondanks een volgens mij veel gunstiger restwaarde. Ik ben nog steeds blij dat ik V70 kan rijden en dan koop ik over 4 jaar wel een gebruikte V70 LE....Peter248 schreef:Ik heb toevallig ook even proefgereden met een S60 in R-design en 1.6D motor. Was niet zeker niet onaardig. Echter daarna in een V70 T4 PS. Dat gaf toch iets meer "fun". En vorige week nog een hele dag in een S60 D3. Tja, dat is toch wel wat anders. Een 1.6D zou voor mij hier in Nederland ook zeker genoeg zijn. Echter de Limited Edition aanbieding is ook erg mooi.VolvoFox schreef:Bij 130 km/u maakt hij net geen 2500 toeren en hoor daar nu een hele lichte brom. Heb er 27k mee gereden en het is me niet eerder opgevallen.
Wat de overweging V70 of S-Max betreft: de ervaring van het ruimte-aanbod van de Picasso was heel goed: 3 kinderen ruim op de achterbank, ruime bagageplek of nog 2 zitplaatsen. De S-Max rijdt in tegen stelling tot de GP wel goed, maar ik ben geen fan van hoog zitten.
En omdat ik 90 % van de tijd toch alleen in de auto rij, is wat minder ruimte :roll: geen probleem...
Ik heb proefgereden met een S60 1.6D en heb toen de stap wel aangedurft.
'23-heden: Tesla model Y
'19-'23: Superb combi 1.5 TSI DSG etc...
'16-'19: Superb combi 1.6 TDI
'11-'16: V70 DRIVe (D2) MY12 professional line
'08-'11: C4 Grand Picasso 2.0 HDI
'05-'08: V50 2.0 D
'19-'23: Superb combi 1.5 TSI DSG etc...
'16-'19: Superb combi 1.6 TDI
'11-'16: V70 DRIVe (D2) MY12 professional line
'08-'11: C4 Grand Picasso 2.0 HDI
'05-'08: V50 2.0 D
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 488
- Lid geworden op: 01.07.2008 - 08:51
- Locatie: Flevoland
Kom regelmatig bij onze Oosterburen en dan merk je zelfs in de D3 al vermogenstekort. Gaat me niet om de 0-100 sprint maar bij inhalen zeker op een stijgende weg kom je eenvoudigweg power tekort. Overweeg ook om de auto te voorzien van Heico chiptuning. In Nederland zal de 1.6 voldoende vermogen geven maar ik zou dan niet voor een v70 kiezen.
V40 D2 momentum,business pack pro '14
V70 D3 '11 GT, LE, Luxery Line, Driver Support Line, Comfort Pack, R-design styling Pack
V40 D3 my13 Intro
V70 2.5T '10 summum & C30 1.6 '10 momentum
V40 1.9 115pk
V40 1.9 102pk
850 2.5 20V
340 1.4
343 1.4
V70 D3 '11 GT, LE, Luxery Line, Driver Support Line, Comfort Pack, R-design styling Pack
V40 D3 my13 Intro
V70 2.5T '10 summum & C30 1.6 '10 momentum
V40 1.9 115pk
V40 1.9 102pk
850 2.5 20V
340 1.4
343 1.4
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5253
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
Kan je de Rica tuning aanbevelen die is er na service 2.0 ook telkens weer eenvoudig op te zetten. De vermogenstoename is overigens beperkt. Het koppel merk je zeker en de auto hangt duidelijk wat beter aan het gasv70bio schreef:Kom regelmatig bij onze Oosterburen en dan merk je zelfs in de D3 al vermogenstekort. Gaat me niet om de 0-100 sprint maar bij inhalen zeker op een stijgende weg kom je eenvoudigweg power tekort. Overweeg ook om de auto te voorzien van Heico chiptuning. In Nederland zal de 1.6 voldoende vermogen geven maar ik zou dan niet voor een v70 kiezen.
- Peter248
- 2nd Gear member
- Berichten: 197
- Lid geworden op: 03.11.2008 - 13:34
- Locatie: Limburg
Tja, over het budget zit ik toch alVolvoFox schreef: Absoluut, de D3 geeft meer rijplezier en de LE uitvoering is helemaal goed. De meerprijs t.o.v. mijn huidige V70 was 'maar' € 2.000, toch ging ik er (net) mee over mijn leasebudget heen. Ondanks een volgens mij veel gunstiger restwaarde. Ik ben nog steeds blij dat ik V70 kan rijden en dan koop ik over 4 jaar wel een gebruikte V70 LE....
Ik moet alleen even afwegen of het een paar tientjes extra waard is. D2 betekent wellicht een Ocean Race of een kinetic met wat opties. In geval van T4 of D4 wordt het waarschijnlijk een Limited Edition. Een LE gaat me minimaal 33 euro per maand meer kosten. Is dat het waard...?
2022- : XC40 T5 Recharge R-Design 2022, Onyx Black
2022-2022: XC90 T8 TE Inscription 2022, Denim Blue
2020-2022: XC40 T5 TE Inscription 2020, Denim Blue
2015-2020: V70 D5 GT AWD Summum 2008, Black Sapphire
2013-2015: XC70 D4 GT Nordic 2013, Caspian Blue
2013-2013: V70 2.4D GT Professional 2009, Silver
2012-2013: V70 D4 Lim.Ed. 2013, Caspian Blue
2008-2012: V70 2.0D Professional 2008, Black Stone
2008: V70 2.4 Edition Sport
2022-2022: XC90 T8 TE Inscription 2022, Denim Blue
2020-2022: XC40 T5 TE Inscription 2020, Denim Blue
2015-2020: V70 D5 GT AWD Summum 2008, Black Sapphire
2013-2015: XC70 D4 GT Nordic 2013, Caspian Blue
2013-2013: V70 2.4D GT Professional 2009, Silver
2012-2013: V70 D4 Lim.Ed. 2013, Caspian Blue
2008-2012: V70 2.0D Professional 2008, Black Stone
2008: V70 2.4 Edition Sport
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40465
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Dat is slechts 1 Euro per dag !
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- Peter248
- 2nd Gear member
- Berichten: 197
- Lid geworden op: 03.11.2008 - 13:34
- Locatie: Limburg
Zo ongeveer wel ja. Maar over vier jaar gezien toch een aardig bedrag. En de sky is the limit lijkt het soms wel...Ben schreef:Dat is slechts 1 Euro per dag !
Dubben momenteel over:
- D2 Ocean Race, +Prof.Line.
- T4 Limited Edition, +roofrails, +metallic, +18'' Magni = +61 euro
- D4 Limited Edition, +roofrails, +metallic, +18'' Magni = +77 euro
Hierbij hakken de 18" velgen er natuurlijk wel flink in. Tja, de Saga's worden door het thuisfront niet mooi geworden. Maar 18" wordt waarschijnlijk wel weer erg veel minder comfortabel (t.o.v. de 16" die ik nu heb). Alhoewel het me in een S60 wel meeviel.
Luxeprobleem. Een beetje tenminste...[img]
2022- : XC40 T5 Recharge R-Design 2022, Onyx Black
2022-2022: XC90 T8 TE Inscription 2022, Denim Blue
2020-2022: XC40 T5 TE Inscription 2020, Denim Blue
2015-2020: V70 D5 GT AWD Summum 2008, Black Sapphire
2013-2015: XC70 D4 GT Nordic 2013, Caspian Blue
2013-2013: V70 2.4D GT Professional 2009, Silver
2012-2013: V70 D4 Lim.Ed. 2013, Caspian Blue
2008-2012: V70 2.0D Professional 2008, Black Stone
2008: V70 2.4 Edition Sport
2022-2022: XC90 T8 TE Inscription 2022, Denim Blue
2020-2022: XC40 T5 TE Inscription 2020, Denim Blue
2015-2020: V70 D5 GT AWD Summum 2008, Black Sapphire
2013-2015: XC70 D4 GT Nordic 2013, Caspian Blue
2013-2013: V70 2.4D GT Professional 2009, Silver
2012-2013: V70 D4 Lim.Ed. 2013, Caspian Blue
2008-2012: V70 2.0D Professional 2008, Black Stone
2008: V70 2.4 Edition Sport
- The Volvoboy
- 7th Gear member
- Berichten: 5716
- Lid geworden op: 06.09.2008 - 09:33
- Locatie: Sassenheim
Sleipner is wel errug dik =P~
Koen
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -

'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
- tvc15
- 3rd Gear member
- Berichten: 468
- Lid geworden op: 20.10.2007 - 20:43
- Locatie: Twente
Ik zou aan je Ocean Race D2 configuratie in ieder geval de Winter Line toevoegen: stoelverwarming+Xenon. Leer zonder stoelverwarming is niet echt comfortabel 's winters en Xenon is een enorme verbetering t.o.v. standaard Halogeen.