
gaten in kleppen, foto's
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Nee hoor. Is alleen een heeel klein beetje slecht voor jorbb als de auto eraf valt en hij er net onderligt 
Ik heb het blok van mijn 480 precies zo vervangen, gewoon de hele motor, drivetrain en versnellingsbak met subframe en al eronderuit en de nwe eronder rijden. Dit is de snelste en meest praktische methode voor een voorwielaandrijver.

Ik heb het blok van mijn 480 precies zo vervangen, gewoon de hele motor, drivetrain en versnellingsbak met subframe en al eronderuit en de nwe eronder rijden. Dit is de snelste en meest praktische methode voor een voorwielaandrijver.
-
- 4th Gear member
- Berichten: 659
- Lid geworden op: 11.04.2011 - 20:48
- Locatie: Tilburg
Bij lambda 1: AFR 14.7 is optimaal voor benzine, AFR 15.5 voor gas. Dus als hij te arm loopt op 14.4, krijgt 'ie wel (nou ja, bijna) genoeg benzine, in principe.
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Bij vol gas hoort een turbo veel rijker dan 14,4 te lopen, anders gaat het blok stuk (wordt te warm). 12 is dan wel wenselijk, dus in theorie wel leuk, maar in de praktijk dus niet voldoende.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Wat een slooppartij om een motor te wisselen zeg,dit heb ik nog niet eerder gezien. 

- elianmars
- 5th Gear member
- Berichten: 1279
- Lid geworden op: 06.06.2006 - 09:52
Nog een keer dan?Ramon&Ramon schreef:Wat een slooppartij om een motor te wisselen zeg,dit heb ik nog niet eerder gezien.


Dit was alleen geen wissel. De complete wagen is gesloopt :-$
Nu
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Wel grappig,je maakt wat mee hier! 

- Johann
- 5th Gear member
- Berichten: 1305
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 17:11
- Contacteer:
Mijn voorkeur gaat ook uit naar het blok er via de bovenkant uithalen. Is bij een S60 wel iets lastiger omdat de motorkap een beetje in de weg zit maar het is wel te doen.
"Subframe wissel" is aanzienlijk meer werk.
"Subframe wissel" is aanzienlijk meer werk.
- The Volvoboy
- 7th Gear member
- Berichten: 5716
- Lid geworden op: 06.09.2008 - 09:33
- Locatie: Sassenheim
Is het niet mogelijk om een 2.5 blok met hydrostoters in te bouwen dan? 

Koen
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -

'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Een ander blok dan origineel is een ingrijpende aangelegenheid. Alleen de andere kabelboom erin zetten is een behoorlijke klus. En dan de ecu nog etc. Voorts zal je naar de rdw moeten om de zaak te laten keuren om de kentekenpapieren te laten aanpassen. Niet iets om ff te doen dus. Maar het kan natuurlijk wel....
- The Volvoboy
- 7th Gear member
- Berichten: 5716
- Lid geworden op: 06.09.2008 - 09:33
- Locatie: Sassenheim
Leuk klusje voor als je niks te doen hebt 

Koen
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -

'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
Aha de donor...elianmars schreef:Dit was alleen geen wissel. De complete wagen is gesloopt :-$
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 302
- Lid geworden op: 20.02.2007 - 17:37
Het genoemnde olieverbruik i.c.m. met een goede compressie kan duiden op lekkage langs de klepsteelafdichtingen. Bij mijn vorige auto (Sneugeot 206) heeft dat na 40.000 km geleid tot koolafzetting op de kleppen, waarna dat heeft geleid tot het verbranden van de kleppen.
E.e.a. is onderzocht door de dealer omdat ik weigerde 100% voor de kosten op te draaien± een verbrande klep na 3 jaar en 40.000 km..... Uit coulance hoefde ik 'maar' 1/3 van de herstelkosten te betalen. Ik vond dat nog steeds te veel, maar zij vonden dat ik het olieverbruik had moeten opmerken en laten herstellen. Het olieverbruik bedroeg 1:7000, ik geloof nooit dat ze daar iets aan gedaan zouden hebben; maar goed.
Kortom: olielekkage langs klepsteelafdichting kan ook leiden tiot verbrande kleppen.
E.e.a. is onderzocht door de dealer omdat ik weigerde 100% voor de kosten op te draaien± een verbrande klep na 3 jaar en 40.000 km..... Uit coulance hoefde ik 'maar' 1/3 van de herstelkosten te betalen. Ik vond dat nog steeds te veel, maar zij vonden dat ik het olieverbruik had moeten opmerken en laten herstellen. Het olieverbruik bedroeg 1:7000, ik geloof nooit dat ze daar iets aan gedaan zouden hebben; maar goed.
Kortom: olielekkage langs klepsteelafdichting kan ook leiden tiot verbrande kleppen.
Ford Escort 1.6 GL op LPG / 1987 (170.000) - 1998 (420.000)
Saab 900 V6 / 1998 (160.000) - 2001 (285.000)
Peugeot 406 3.0-24V Coupe / 2001 (70.000) - 2002 (80.000)
Peugeot 206 XS 1.6-16V - 2002 (5.000) - 2004 (45.000)
Volvo S60 2.4-170 pk op LPG / 2005 (160.000) - 2016 (429.000)
Volvo V60 D5 Momentum / 2016 (134.000) - ???
Saab 900 V6 / 1998 (160.000) - 2001 (285.000)
Peugeot 406 3.0-24V Coupe / 2001 (70.000) - 2002 (80.000)
Peugeot 206 XS 1.6-16V - 2002 (5.000) - 2004 (45.000)
Volvo S60 2.4-170 pk op LPG / 2005 (160.000) - 2016 (429.000)
Volvo V60 D5 Momentum / 2016 (134.000) - ???