gaten in kleppen, foto's

Alles over motortuning van je Volvo. Houd er rekening mee dat door tuning van je Volvo elke aanspraak op garantie van de dealer of Volvo AB vervalt. Richtlijnen van Volvo zijn hier zeer strikt over.
945i
8th Gear member
Berichten: 12728
Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26

Ach, wat is slecht, hij kan er heel oud mee worden.:)
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

Nee hoor. Is alleen een heeel klein beetje slecht voor jorbb als de auto eraf valt en hij er net onderligt :D
Ik heb het blok van mijn 480 precies zo vervangen, gewoon de hele motor, drivetrain en versnellingsbak met subframe en al eronderuit en de nwe eronder rijden. Dit is de snelste en meest praktische methode voor een voorwielaandrijver.
jorrb
1st Gear member
Berichten: 10
Lid geworden op: 09.11.2009 - 00:39

wielen er eerst afhalen is wel een stuk makkelijker. Maar die verdomde slotbouten gooide roet in het eten...
Broabander
4th Gear member
Berichten: 659
Lid geworden op: 11.04.2011 - 20:48
Locatie: Tilburg

Bij lambda 1: AFR 14.7 is optimaal voor benzine, AFR 15.5 voor gas. Dus als hij te arm loopt op 14.4, krijgt 'ie wel (nou ja, bijna) genoeg benzine, in principe.
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Bij vol gas hoort een turbo veel rijker dan 14,4 te lopen, anders gaat het blok stuk (wordt te warm). 12 is dan wel wenselijk, dus in theorie wel leuk, maar in de praktijk dus niet voldoende.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Ludo
6th Gear member
Berichten: 3026
Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45

AFR 14.4, dat is goed tot maximaal 2000 toeren. :lol:
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Wat een slooppartij om een motor te wisselen zeg,dit heb ik nog niet eerder gezien. :)
Gebruikersavatar
elianmars
5th Gear member
Berichten: 1279
Lid geworden op: 06.06.2006 - 09:52

Ramon&Ramon schreef:Wat een slooppartij om een motor te wisselen zeg,dit heb ik nog niet eerder gezien. :)
Nog een keer dan? :D

Afbeelding


Dit was alleen geen wissel. De complete wagen is gesloopt :-$
Nu
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm

Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Wel grappig,je maakt wat mee hier! :)
Gebruikersavatar
Johann
5th Gear member
Berichten: 1305
Lid geworden op: 19.09.2004 - 17:11
Contacteer:

Mijn voorkeur gaat ook uit naar het blok er via de bovenkant uithalen. Is bij een S60 wel iets lastiger omdat de motorkap een beetje in de weg zit maar het is wel te doen.

"Subframe wissel" is aanzienlijk meer werk.
Gebruikersavatar
The Volvoboy
7th Gear member
Berichten: 5716
Lid geworden op: 06.09.2008 - 09:33
Locatie: Sassenheim

Is het niet mogelijk om een 2.5 blok met hydrostoters in te bouwen dan? :P
Koen

'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km - Afbeelding
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km

'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

Een ander blok dan origineel is een ingrijpende aangelegenheid. Alleen de andere kabelboom erin zetten is een behoorlijke klus. En dan de ecu nog etc. Voorts zal je naar de rdw moeten om de zaak te laten keuren om de kentekenpapieren te laten aanpassen. Niet iets om ff te doen dus. Maar het kan natuurlijk wel....
Gebruikersavatar
The Volvoboy
7th Gear member
Berichten: 5716
Lid geworden op: 06.09.2008 - 09:33
Locatie: Sassenheim

Leuk klusje voor als je niks te doen hebt :D
Koen

'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km - Afbeelding
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km

'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

Het beste gaat dat met een donor auto die getotalled is van achteren bijv. Dan weet je tenminste zeker dat je alles bij de hand hebt wat nodig is.
Gast

elianmars schreef:Dit was alleen geen wissel. De complete wagen is gesloopt :-$
Aha de donor...
Pikantje
3rd Gear member
Berichten: 302
Lid geworden op: 20.02.2007 - 17:37

Het genoemnde olieverbruik i.c.m. met een goede compressie kan duiden op lekkage langs de klepsteelafdichtingen. Bij mijn vorige auto (Sneugeot 206) heeft dat na 40.000 km geleid tot koolafzetting op de kleppen, waarna dat heeft geleid tot het verbranden van de kleppen.

E.e.a. is onderzocht door de dealer omdat ik weigerde 100% voor de kosten op te draaien± een verbrande klep na 3 jaar en 40.000 km..... Uit coulance hoefde ik 'maar' 1/3 van de herstelkosten te betalen. Ik vond dat nog steeds te veel, maar zij vonden dat ik het olieverbruik had moeten opmerken en laten herstellen. Het olieverbruik bedroeg 1:7000, ik geloof nooit dat ze daar iets aan gedaan zouden hebben; maar goed.

Kortom: olielekkage langs klepsteelafdichting kan ook leiden tiot verbrande kleppen.
Ford Escort 1.6 GL op LPG / 1987 (170.000) - 1998 (420.000)
Saab 900 V6 / 1998 (160.000) - 2001 (285.000)
Peugeot 406 3.0-24V Coupe / 2001 (70.000) - 2002 (80.000)
Peugeot 206 XS 1.6-16V - 2002 (5.000) - 2004 (45.000)
Volvo S60 2.4-170 pk op LPG / 2005 (160.000) - 2016 (429.000)
Volvo V60 D5 Momentum / 2016 (134.000) - ???
Plaats reactie

Terug naar “Tuning (niet optisch)”