Hallo Volvokenners,
Ik heb het internet al afgezocht maar krijg mijn vraag niet beantwoord.
Heeft de C30 1.8 ook een Dual Mass Flywheel?
Wie weet dit?
Dual Mass vliegwiel
- Volvootje C30
- 2nd Gear member
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 19.03.2012 - 20:18
Thanks Mario,
Weet jij toevallig ook een linkje waarin staat dat de C30 1.8 een DMF heeft.
Of hoe heb jij dit gevonden dat het zo is?
Ik ben erg benieuwd.
Weet jij toevallig ook een linkje waarin staat dat de C30 1.8 een DMF heeft.
Of hoe heb jij dit gevonden dat het zo is?
Ik ben erg benieuwd.
- Frederik Welvaert
- 5th Gear member
- Berichten: 1900
- Lid geworden op: 10.10.2007 - 19:57
- Locatie: Maldegem
Ik geloof dat Mario z'n vader monteur is (en een hele goeie ook) en er stroomt Volvobloed door de aders in heel hun familie. Niet echt nodig om te checken dus 

1995 Volvo 965 B6254S automaat
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
- dutchlimits
- 5th Gear member
- Berichten: 1827
- Lid geworden op: 20.05.2011 - 22:33
- Locatie: Audi A4 Avant B6 3.0 30v Quattro Zwart
Mario weet alles 

RIDES:
Dodge Magnum
VW Corrado G60
EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
Dodge Magnum
VW Corrado G60
EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
- Volvootje C30
- 2nd Gear member
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 19.03.2012 - 20:18
Mario is supeeeer en jullie allemaal ook,
Weet heer Mario ook of het vibreren van de motor, onbelast tussen ca. 1100 en 1200 toeren, van de DMF kan komen? Ook als de motor koud is en dus versnelt stationair loopt vibreert hij overduidelijk. Ook heb ik extra carterdruk gesignaleerd op voornamelijk 1 cilinder. Maar volgens Volvospecialist Combi in Westerbroek is er met de carterdruk niets aan de hand. Stationair en rijdend loopt de motor prima en heeft genoeg vermogen. De auto is van juli 2009 met 54.000 km op de teller. Wel stelden ze bij Combi vast dat de motorsteun aan bijrijderszijde stuk kan zijn omdat hij zag dat het blok er wat scheef inhangt. Ik heb er gelukkig nog Bovaggarantie op.
Zie ook mijn topic over olieverbruik. Maar dat is nagenoeg goedgekomen.
Als ik het teruglees lijk ik wel een ouwe zeur, haha;-))) Maar het houdt mij wel serieus bezig.
Ik denk dat de auto veel korte ritjes heeft gemaakt.
Thanks zover.
Weet heer Mario ook of het vibreren van de motor, onbelast tussen ca. 1100 en 1200 toeren, van de DMF kan komen? Ook als de motor koud is en dus versnelt stationair loopt vibreert hij overduidelijk. Ook heb ik extra carterdruk gesignaleerd op voornamelijk 1 cilinder. Maar volgens Volvospecialist Combi in Westerbroek is er met de carterdruk niets aan de hand. Stationair en rijdend loopt de motor prima en heeft genoeg vermogen. De auto is van juli 2009 met 54.000 km op de teller. Wel stelden ze bij Combi vast dat de motorsteun aan bijrijderszijde stuk kan zijn omdat hij zag dat het blok er wat scheef inhangt. Ik heb er gelukkig nog Bovaggarantie op.
Zie ook mijn topic over olieverbruik. Maar dat is nagenoeg goedgekomen.
Als ik het teruglees lijk ik wel een ouwe zeur, haha;-))) Maar het houdt mij wel serieus bezig.
Ik denk dat de auto veel korte ritjes heeft gemaakt.
Thanks zover.
Austin Princess 2-2200 '83-'85
Rover 2600 '85-'89
Rover 3500 VandenPlas '89-'93
Audi 100 Avant 2.0 '93-'97
Peugeot 205 Diesel '97-'99
Peugeot 205 Diesel '99-2005
Nissan Almera 1.5 2005-2012
Volvo C30 1.8 Sport 2012-
Rover 2600 '85-'89
Rover 3500 VandenPlas '89-'93
Audi 100 Avant 2.0 '93-'97
Peugeot 205 Diesel '97-'99
Peugeot 205 Diesel '99-2005
Nissan Almera 1.5 2005-2012
Volvo C30 1.8 Sport 2012-
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4809
- Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
- Locatie: Utrecht
Ik vraag me af hoe je de carterdruk gemeten hebt en hoe weet je dat 1 cilinder een verhoogde carterdruk veroorzaakt?
Bij die km stand al een defect vliegwiel komt weinig voor,maar alles is mogelijk natuurlijk.
Bij die km stand al een defect vliegwiel komt weinig voor,maar alles is mogelijk natuurlijk.
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 281
- Lid geworden op: 29.03.2005 - 22:00
- Locatie: alphen
Toch hebben wij al verschillende vliegwielen vervangen die defect waren en nog geen 10,000km gelopen hadden waren wel vaak de 2 liters
volvo S70R 1998 B5234T4 M59
Volvo V60 T6 summum B6304T4 polestar
volvo V40 Carbon Edition D4204T14 polestar
volvo V70R AWD 2004 B5254T4 M66
volvo V70R 1998 B5234T4 M59
volvo C30 D5 geartronic summum 180pk
volvo V70R AWD 1998 B5234T4, M58 +/-310pk
volvo 244 turbo inter-cooler met +kit origineel +/-200pk
Volvo V60 T6 summum B6304T4 polestar
volvo V40 Carbon Edition D4204T14 polestar
volvo V70R AWD 2004 B5254T4 M66
volvo V70R 1998 B5234T4 M59
volvo C30 D5 geartronic summum 180pk
volvo V70R AWD 1998 B5234T4, M58 +/-310pk
volvo 244 turbo inter-cooler met +kit origineel +/-200pk