Dual Mass vliegwiel

Dit is de rubriek voor de 30, 40 en 50 series vanaf bouwjaar 2004.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Volvootje C30
2nd Gear member
Berichten: 63
Lid geworden op: 19.03.2012 - 20:18

Hallo Volvokenners,

Ik heb het internet al afgezocht maar krijg mijn vraag niet beantwoord.
Heeft de C30 1.8 ook een Dual Mass Flywheel?
Wie weet dit?
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

Dat klopt....Dual vliegwiel heeft deze auto ook!
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
Gebruikersavatar
Volvootje C30
2nd Gear member
Berichten: 63
Lid geworden op: 19.03.2012 - 20:18

Thanks Mario,

Weet jij toevallig ook een linkje waarin staat dat de C30 1.8 een DMF heeft.
Of hoe heb jij dit gevonden dat het zo is?
Ik ben erg benieuwd.
Gebruikersavatar
Frederik Welvaert
5th Gear member
Berichten: 1900
Lid geworden op: 10.10.2007 - 19:57
Locatie: Maldegem

Ik geloof dat Mario z'n vader monteur is (en een hele goeie ook) en er stroomt Volvobloed door de aders in heel hun familie. Niet echt nodig om te checken dus ;)
1995 Volvo 965 B6254S automaat
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

Mario werkt zelf ook bij Volvo. :)
Gebruikersavatar
dutchlimits
5th Gear member
Berichten: 1827
Lid geworden op: 20.05.2011 - 22:33
Locatie: Audi A4 Avant B6 3.0 30v Quattro Zwart

Mario weet alles :D
RIDES:
Dodge Magnum
VW Corrado G60

EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
Gebruikersavatar
Volvootje C30
2nd Gear member
Berichten: 63
Lid geworden op: 19.03.2012 - 20:18

Mario is supeeeer en jullie allemaal ook,

Weet heer Mario ook of het vibreren van de motor, onbelast tussen ca. 1100 en 1200 toeren, van de DMF kan komen? Ook als de motor koud is en dus versnelt stationair loopt vibreert hij overduidelijk. Ook heb ik extra carterdruk gesignaleerd op voornamelijk 1 cilinder. Maar volgens Volvospecialist Combi in Westerbroek is er met de carterdruk niets aan de hand. Stationair en rijdend loopt de motor prima en heeft genoeg vermogen. De auto is van juli 2009 met 54.000 km op de teller. Wel stelden ze bij Combi vast dat de motorsteun aan bijrijderszijde stuk kan zijn omdat hij zag dat het blok er wat scheef inhangt. Ik heb er gelukkig nog Bovaggarantie op.
Zie ook mijn topic over olieverbruik. Maar dat is nagenoeg goedgekomen.
Als ik het teruglees lijk ik wel een ouwe zeur, haha;-))) Maar het houdt mij wel serieus bezig.
Ik denk dat de auto veel korte ritjes heeft gemaakt.

Thanks zover.
Austin Princess 2-2200 '83-'85
Rover 2600 '85-'89
Rover 3500 VandenPlas '89-'93
Audi 100 Avant 2.0 '93-'97
Peugeot 205 Diesel '97-'99
Peugeot 205 Diesel '99-2005
Nissan Almera 1.5 2005-2012
Volvo C30 1.8 Sport 2012-
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

Ik vraag me af hoe je de carterdruk gemeten hebt en hoe weet je dat 1 cilinder een verhoogde carterdruk veroorzaakt?
Bij die km stand al een defect vliegwiel komt weinig voor,maar alles is mogelijk natuurlijk.
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
eric vermeer
3rd Gear member
Berichten: 281
Lid geworden op: 29.03.2005 - 22:00
Locatie: alphen

Toch hebben wij al verschillende vliegwielen vervangen die defect waren en nog geen 10,000km gelopen hadden waren wel vaak de 2 liters
volvo S70R 1998 B5234T4 M59
Volvo V60 T6 summum B6304T4 polestar
volvo V40 Carbon Edition D4204T14 polestar
volvo V70R AWD 2004 B5254T4 M66
volvo V70R 1998 B5234T4 M59
volvo C30 D5 geartronic summum 180pk
volvo V70R AWD 1998 B5234T4, M58 +/-310pk
volvo 244 turbo inter-cooler met +kit origineel +/-200pk
Plaats reactie

Terug naar “De 30- 40 en 50 series vanaf MY 2004”