940 verbuikt koelvloeistof

De laatste serie achterwielaangedreven Volvo's
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 21401
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Een nieuwe dop bij de dealer is naar mijn idee een weinig kostende actie. Gewoon doen dan maar?
Mark


Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

Dop en rubber bekijken en bij twijfel vervangen. Sowieso niet verkeerd om een nwe te plaatsen na al die jaren trouwe dienst. Kijk verder de afsluitrand v.h expansievat, waar het rubber v.d. dop op afsluit, goed na op beschadigingen en vervuiling. En de rand van het vat waar de dop op aangrijpt nakijken op slijtage.
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 21401
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Ter info (over mijn S90): ik heb ook de olievuldop vervangen en nu is er geen olie meer op de motor. Rubber bleek totaal verhard en sloot niet meer af.

Zulke dingen vervangen is helemaal niet zo vreemd.
Mark


Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Gebruikersavatar
Siebert
3rd Gear member
Berichten: 271
Lid geworden op: 29.11.2004 - 19:39
Locatie: Dalfsen
Contacteer:

De dop en het vat zien er goed uit, maar ik ga zo toch maar even naar de dealer een nieuwe dop scoren... Ben benieuwd...
XC90 T6, 2003 • 940 2.3ic Malmö estate, 1996, 416.000+
Automaat • V40 1.8
• Suzuki DL1000 XT-A 2017 • Honda Dax ST70 1974
Gebruikersavatar
arjan_de_jong
4th Gear member
Berichten: 902
Lid geworden op: 30.10.2009 - 21:19
Locatie: Mastenbroek (zwolle)

Msuidgeest, dat is heel vaak bij de 5 en 6 cilinders dat die rubbers uit drogen. Je hoeft niet de hele dop te vervangen hoor. Enkel rubber is voldoende en kost ongeveer 1 a 2 euro (ik heb hem al eens gratis gekregen bij een bestelling...) Houden het ook niet heel lang vol die rubbers. Op mijn 850 was hij met iets van 50000 km weer lek
Volvo 855 2.5 10V G1 1994 490.000km
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km

Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
Gebruikersavatar
Siebert
3rd Gear member
Berichten: 271
Lid geworden op: 29.11.2004 - 19:39
Locatie: Dalfsen
Contacteer:

Vandaag toch maar even bij Vakgarage JMR aan de Floresstraat te Zwolle langsgeweest. Wat een topservice. Ze hebben voor mij "tussendoor" het koelsysteem even onder druk gezet. Er kwam al heel snel een piepklein gaatje in de slang van de cilinderkop naar de kachelkraan aan het licht. Dus door naar Furness Car, nieuwe slang besteld en van de week maar even aan het sleutelen! Zit op een lastige plek, net onder het spruitstuk... Was dus niet de dop... Wordt vervolgd!
XC90 T6, 2003 • 940 2.3ic Malmö estate, 1996, 416.000+
Automaat • V40 1.8
• Suzuki DL1000 XT-A 2017 • Honda Dax ST70 1974
Gebruikersavatar
arjan_de_jong
4th Gear member
Berichten: 902
Lid geworden op: 30.10.2009 - 21:19
Locatie: Mastenbroek (zwolle)

Ah kijk super.

Maar je woond in zwolle ziet ik. Mocht je eens op de brug moeten of wat dan ook... Je bent welkom hoor.
Volvo 855 2.5 10V G1 1994 490.000km
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km

Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
Gebruikersavatar
Siebert
3rd Gear member
Berichten: 271
Lid geworden op: 29.11.2004 - 19:39
Locatie: Dalfsen
Contacteer:

Hou me van harte aanbevolen! Heb een ratel bij koude start, zou dit graag op de brug eens nader willen onderzoeken...
XC90 T6, 2003 • 940 2.3ic Malmö estate, 1996, 416.000+
Automaat • V40 1.8
• Suzuki DL1000 XT-A 2017 • Honda Dax ST70 1974
Gebruikersavatar
arjan_de_jong
4th Gear member
Berichten: 902
Lid geworden op: 30.10.2009 - 21:19
Locatie: Mastenbroek (zwolle)

doe me maar een keer een PM dan regelen we dat :)
Volvo 855 2.5 10V G1 1994 490.000km
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km

Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
Gebruikersavatar
Siebert
3rd Gear member
Berichten: 271
Lid geworden op: 29.11.2004 - 19:39
Locatie: Dalfsen
Contacteer:

Slang vervangen. Wat een kl@te karweitje!!! Lekkage verholpen, maar nu een volgend euvel... Zie nieuwe topic
XC90 T6, 2003 • 940 2.3ic Malmö estate, 1996, 416.000+
Automaat • V40 1.8
• Suzuki DL1000 XT-A 2017 • Honda Dax ST70 1974
Plaats reactie

Terug naar “De 740 - 760 - 780 / 940-960 en S/V90”