Ik heb afgelopen 2 weken vreselijk mijn best gedaan met mijn 965.....op een zeer overdreven manier het "nieuwe rijden" toegepast:
520 km met 53 liter LPG.....vond het heel netjes, maar ik betwijfel of ik het een tweede keer voor elkaar krijg!
Maar hij krijgt nu een paar weken rust.......ga met vakantie maandag voor 4 weken, en ga met de V70 - D5 (omdat hiermee de airco werkt, en de ingebouwde nav is ook fijn.)
940: wat is een redelijke prijs?
- wim de jong
- 5th Gear member
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 269
- Lid geworden op: 17.01.2005 - 21:29
Ga voor een 940 uit de laatste 2 jaren, 1997 of 1998. Die zijn helemaal doorontwikkeld. Kijk dat de historie van de auto bekend is en dat ie altijd netjes zijn onderhoud heeft gehad. Je geeft zelf aan dat je geen sleutelaar bent en dan kan een "werkhok" wat goedkoop lijkt toch ineens nog erg duur worden.
Je kunt op de site van de Volvo700vereniging aankooptips halen. Die hebben we met elkaar zo in de loop der jaren samengesteld en als je die in de gaten houdt dan is de kans op teleurstelling minimaal.
Voor de rest is de 940, mits goed onderhouden, een probleemloze en betrouwbare metgezel. Reken op een benzineverbruik van rond de 1:9 tot 1:10. Op gas kom je op een verbruik van rond de 1:7 tot 1:7,5.
Ik heb twee 940 estates( bj.1992 en bj.1998) gereden waarmee ik in totaal zo'n ruim 4 ton op lpg heb afgelegd. Fijne auto's en helemaal ideaal voor een opgroeiend gezin.
Mijn kinderen zijn inmiddels volwassen en ik rijd op dit moment alweer jaren in een s90 sedan. Maar van een goede 940 ga je geen spijt krijgen.
Veel succes met je zoektocht, Sokrates, en veel wijsheid gewenst :) .
Groeten, Jan.
Je kunt op de site van de Volvo700vereniging aankooptips halen. Die hebben we met elkaar zo in de loop der jaren samengesteld en als je die in de gaten houdt dan is de kans op teleurstelling minimaal.
Voor de rest is de 940, mits goed onderhouden, een probleemloze en betrouwbare metgezel. Reken op een benzineverbruik van rond de 1:9 tot 1:10. Op gas kom je op een verbruik van rond de 1:7 tot 1:7,5.
Ik heb twee 940 estates( bj.1992 en bj.1998) gereden waarmee ik in totaal zo'n ruim 4 ton op lpg heb afgelegd. Fijne auto's en helemaal ideaal voor een opgroeiend gezin.
Mijn kinderen zijn inmiddels volwassen en ik rijd op dit moment alweer jaren in een s90 sedan. Maar van een goede 940 ga je geen spijt krijgen.
Veel succes met je zoektocht, Sokrates, en veel wijsheid gewenst :) .
Groeten, Jan.
- whitehorsekart
- 5th Gear member
- Berichten: 1654
- Lid geworden op: 30.12.2005 - 21:31
- Locatie: Champagne-Ardennes, departement Marne 51530
Ik sluit me bij Jan's advies van harte aan: 97 of 98, liefts met LPi en goede onderhoudshistorie. Ikzelf heb na een ellendige 2002 V70 lekker weer de beste Volvo ooit gekocht: 940 LPT metVialle LPi, MY 1996..
Wel een 1998 - M90 versnellingsbak laten monteren en een hoop verbeterd, turbodruk verhoogd en afgezien van verder normaal onderhoud: een beer van een auto, alles kan mee en 850 kilometer in 8,5 uur, inclusief eten en tanken......
Oh, ja, hij heeft inmiddels zo'n 450.000 km gereden en still going very strong!
Wordt elke dagh voor woon-werkverkeer gebruikt door mijn vrouw.
En ikzelf heb dus een zwaar rechtervoetje volgens mijn vrienden.
Wel een 1998 - M90 versnellingsbak laten monteren en een hoop verbeterd, turbodruk verhoogd en afgezien van verder normaal onderhoud: een beer van een auto, alles kan mee en 850 kilometer in 8,5 uur, inclusief eten en tanken......
Oh, ja, hij heeft inmiddels zo'n 450.000 km gereden en still going very strong!
Wordt elke dagh voor woon-werkverkeer gebruikt door mijn vrouw.
En ikzelf heb dus een zwaar rechtervoetje volgens mijn vrienden.
1967-122S Combi B18D....1972-144deLuxe B20A overdrive LPG....1988 244DL .....1986-780 Bertone B280E....1987-780 Bertone B280E....1997-940 2,3 LPT Estate Sports Edition.....MY 2016-XC60 AWD D4 XENIUM......................en een 1986 Land Rover Series III 110
BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/