Gisteren Gery slot op bezoek gehad voor het flushen van m'n bak.
tijdens het flushen viel hem iets op aan de onderkant van de olievuldop.
toen hij de oliepijlstok eruit trok, (met draaiende motor) kwamen er allemaal kleine wolkjes damp/rook uit.
hij heeft me toen nadrukkelijk gezegd m'n carterontluchting te laten vervangen.
heb daarvoor al een afspraak staan maar nou heb ik de volgende vraag. als toch de dynamo en de stuurbekrachtegingspomp en het thermostaat huis losmoeten om het inlaatspruitstuk los te krijgen, wat zijn dan eventueel nog dingen die ik gelijk na kan laten kijken??
puur om evt extra sleutelwerk te voorkomen
ga zoiezo gelijk de etm schoonmaken, maar iemand nog meer ideeen??
carterontluchting vervangen
- runnuh
- 3rd Gear member
- Berichten: 263
- Lid geworden op: 10.08.2008 - 23:59
- Locatie: Alblasserdam
groeten René
V70 T5 geartronic Summum Bj2005
V40 1.8i tragomaat tussendoorbak Bj1996
VW Lupo 1.4 16v kantelende zuiger editie Bj1999
S80 2.5T aut. Summum Bj2004
S80 2.4 170pk Bj2000
S40 phase I 2.0 16v 136pk Bj1996
VW golf III 1.8GL 75pk Bj1992
V70 T5 geartronic Summum Bj2005
V40 1.8i tragomaat tussendoorbak Bj1996
VW Lupo 1.4 16v kantelende zuiger editie Bj1999
S80 2.5T aut. Summum Bj2004
S80 2.4 170pk Bj2000
S40 phase I 2.0 16v 136pk Bj1996
VW golf III 1.8GL 75pk Bj1992
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Maar waarom gelijk vervangen dan? Is deze niet gewoon te reinigen?
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4809
- Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
- Locatie: Utrecht
runnuh schreef:Gisteren Gery slot op bezoek gehad voor het flushen van m'n bak.
tijdens het flushen viel hem iets op aan de onderkant van de olievuldop.
toen hij de oliepijlstok eruit trok, (met draaiende motor) kwamen er allemaal kleine wolkjes damp/rook uit.
hij heeft me toen nadrukkelijk gezegd m'n carterontluchting te laten vervangen.
heb daarvoor al een afspraak staan maar nou heb ik de volgende vraag. als toch de dynamo en de stuurbekrachtegingspomp en het thermostaat huis losmoeten om het inlaatspruitstuk los te krijgen, wat zijn dan eventueel nog dingen die ik gelijk na kan laten kijken??
puur om evt extra sleutelwerk te voorkomen
ga zoiezo gelijk de etm schoonmaken, maar iemand nog meer ideeen??
Dynamo, stuurpomp,die hoeven niet los om het spruitstuk te demonteren..
- runnuh
- 3rd Gear member
- Berichten: 263
- Lid geworden op: 10.08.2008 - 23:59
- Locatie: Alblasserdam
oh ok, kreeg dat eergisteren te horen in de garage. maar het kan dus zonder?MarioC70 schreef:runnuh schreef:Gisteren Gery slot op bezoek gehad voor het flushen van m'n bak.
tijdens het flushen viel hem iets op aan de onderkant van de olievuldop.
toen hij de oliepijlstok eruit trok, (met draaiende motor) kwamen er allemaal kleine wolkjes damp/rook uit.
hij heeft me toen nadrukkelijk gezegd m'n carterontluchting te laten vervangen.
heb daarvoor al een afspraak staan maar nou heb ik de volgende vraag. als toch de dynamo en de stuurbekrachtegingspomp en het thermostaat huis losmoeten om het inlaatspruitstuk los te krijgen, wat zijn dan eventueel nog dingen die ik gelijk na kan laten kijken??
puur om evt extra sleutelwerk te voorkomen
ga zoiezo gelijk de etm schoonmaken, maar iemand nog meer ideeen??
Dynamo, stuurpomp,die hoeven niet los om het spruitstuk te demonteren..
of werkt het makkelijker met die dingen uit de weg?
groeten René
V70 T5 geartronic Summum Bj2005
V40 1.8i tragomaat tussendoorbak Bj1996
VW Lupo 1.4 16v kantelende zuiger editie Bj1999
S80 2.5T aut. Summum Bj2004
S80 2.4 170pk Bj2000
S40 phase I 2.0 16v 136pk Bj1996
VW golf III 1.8GL 75pk Bj1992
V70 T5 geartronic Summum Bj2005
V40 1.8i tragomaat tussendoorbak Bj1996
VW Lupo 1.4 16v kantelende zuiger editie Bj1999
S80 2.5T aut. Summum Bj2004
S80 2.4 170pk Bj2000
S40 phase I 2.0 16v 136pk Bj1996
VW golf III 1.8GL 75pk Bj1992
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4809
- Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
- Locatie: Utrecht
Daar heb je geen last van bij het demonteren,de onderste boutjes van het spruitstuk hoef je alleen los te draaien een stukje ,de bovenste demonteren,dan kun je het spruitstuk naar boven toe er af schuiven,het is 20 min werk ongeveer.
Dat was zeker geen dealer die dat advies gaf om de halve auto te slopen?
Dat was zeker geen dealer die dat advies gaf om de halve auto te slopen?
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
- runnuh
- 3rd Gear member
- Berichten: 263
- Lid geworden op: 10.08.2008 - 23:59
- Locatie: Alblasserdam
oh dat zou flink wat sleuteluren schelen
en nee is een volvo(specialist) hier een dorp verder
en nee is een volvo(specialist) hier een dorp verder
groeten René
V70 T5 geartronic Summum Bj2005
V40 1.8i tragomaat tussendoorbak Bj1996
VW Lupo 1.4 16v kantelende zuiger editie Bj1999
S80 2.5T aut. Summum Bj2004
S80 2.4 170pk Bj2000
S40 phase I 2.0 16v 136pk Bj1996
VW golf III 1.8GL 75pk Bj1992
V70 T5 geartronic Summum Bj2005
V40 1.8i tragomaat tussendoorbak Bj1996
VW Lupo 1.4 16v kantelende zuiger editie Bj1999
S80 2.5T aut. Summum Bj2004
S80 2.4 170pk Bj2000
S40 phase I 2.0 16v 136pk Bj1996
VW golf III 1.8GL 75pk Bj1992
- runnuh
- 3rd Gear member
- Berichten: 263
- Lid geworden op: 10.08.2008 - 23:59
- Locatie: Alblasserdam
net even een poosje naar het inlaatspruitstuk zitten turen en zie niet in hoe ik die ene bout linksonder los zou moeten krijgen, heb je daar nog een tip voor mario??
kan alleen bedenken om met een lang scharnierend/flexibel verlengstuk onder het thermostaat huis door te komen!!
kan alleen bedenken om met een lang scharnierend/flexibel verlengstuk onder het thermostaat huis door te komen!!
groeten René
V70 T5 geartronic Summum Bj2005
V40 1.8i tragomaat tussendoorbak Bj1996
VW Lupo 1.4 16v kantelende zuiger editie Bj1999
S80 2.5T aut. Summum Bj2004
S80 2.4 170pk Bj2000
S40 phase I 2.0 16v 136pk Bj1996
VW golf III 1.8GL 75pk Bj1992
V70 T5 geartronic Summum Bj2005
V40 1.8i tragomaat tussendoorbak Bj1996
VW Lupo 1.4 16v kantelende zuiger editie Bj1999
S80 2.5T aut. Summum Bj2004
S80 2.4 170pk Bj2000
S40 phase I 2.0 16v 136pk Bj1996
VW golf III 1.8GL 75pk Bj1992
- elianmars
- 5th Gear member
- Berichten: 1279
- Lid geworden op: 06.06.2006 - 09:52
Je zal inderdaad wat moeten pielen met een scharnierstukje en verlengstukken.runnuh schreef:net even een poosje naar het inlaatspruitstuk zitten turen en zie niet in hoe ik die ene bout linksonder los zou moeten krijgen, heb je daar nog een tip voor mario??
kan alleen bedenken om met een lang scharnierend/flexibel verlengstuk onder het thermostaat huis door te komen!!
Nu
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4809
- Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
- Locatie: Utrecht
Met een klein doppensetje doe je dat,de benzine leiding moet inderdaad ook los.runnuh schreef:net even een poosje naar het inlaatspruitstuk zitten turen en zie niet in hoe ik die ene bout linksonder los zou moeten krijgen, heb je daar nog een tip voor mario??
kan alleen bedenken om met een lang scharnierend/flexibel verlengstuk onder het thermostaat huis door te komen!!
- runnuh
- 3rd Gear member
- Berichten: 263
- Lid geworden op: 10.08.2008 - 23:59
- Locatie: Alblasserdam
blijft geweldig dit forum met al z'n ervaringsdeskundigen 
er gaat de 28e gesleuteld worden en dit gaat flink wat tijd schelen.

er gaat de 28e gesleuteld worden en dit gaat flink wat tijd schelen.
groeten René
V70 T5 geartronic Summum Bj2005
V40 1.8i tragomaat tussendoorbak Bj1996
VW Lupo 1.4 16v kantelende zuiger editie Bj1999
S80 2.5T aut. Summum Bj2004
S80 2.4 170pk Bj2000
S40 phase I 2.0 16v 136pk Bj1996
VW golf III 1.8GL 75pk Bj1992
V70 T5 geartronic Summum Bj2005
V40 1.8i tragomaat tussendoorbak Bj1996
VW Lupo 1.4 16v kantelende zuiger editie Bj1999
S80 2.5T aut. Summum Bj2004
S80 2.4 170pk Bj2000
S40 phase I 2.0 16v 136pk Bj1996
VW golf III 1.8GL 75pk Bj1992
Daar zit ook gelijk het probleem, daar heb je speciaal stukje gereedschap voor nodig. Of iets voor maken.MarioC70 schreef:de benzine leiding moet inderdaad ook los.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- FrankS60
- 5th Gear member
- Berichten: 1838
- Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
- Locatie: Gelderland
Kun je het idee/de werking van die zelfgemaakte tool eens uitleggen AlexV70?
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
- sbv
- 6th Gear member
- Berichten: 4321
- Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
- Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn
Het tooltje is gewoon heel simpel, ik heb het van een oud stukje plastic gemaakt
je wilt wat borgstukjes naar binnen drukken, dus iets van metaalronbuigen wat net binnen de aansluiting van de brandstofleiding past. Op de foto is het misschien wat lastig te zien
je wilt wat borgstukjes naar binnen drukken, dus iets van metaalronbuigen wat net binnen de aansluiting van de brandstofleiding past. Op de foto is het misschien wat lastig te zien
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
- FrankS60
- 5th Gear member
- Berichten: 1838
- Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
- Locatie: Gelderland
Ah dat metalen randje aan het eind van de linker buis moet dus in de rechterkant gedrukt worden?
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
Je moet een paar lipjes aan de kant drukken, hierdoor komt de leiding eenvoudig los.
Zelfde foto, maar het deel waar het om gaat uitvergroot.
Zelfde foto, maar het deel waar het om gaat uitvergroot.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- runnuh
- 3rd Gear member
- Berichten: 263
- Lid geworden op: 10.08.2008 - 23:59
- Locatie: Alblasserdam
zo de klus is geklaard, en aan de leidingen te zien was het goed nodig ook
gelijk de ETM gereinigd die was ook goed smerig, en het buizenwerk van turbo tot spruitstuk kon ook wel een schoonmaakbeurt gebruiken
hij draait nu een stuk rustiger, er zat een rare brom in het blok die ik niet kon plaatsen.
hij reageert ook sneller op het gas met de schone ETM
nou heb ik nog een vraag staat het vervangen van de carterontluchting in het standaardonderhoudsprogramma (wat een woord) van Volvo, en zo ja staat er een km stand voor of een leeftijd??

gelijk de ETM gereinigd die was ook goed smerig, en het buizenwerk van turbo tot spruitstuk kon ook wel een schoonmaakbeurt gebruiken

hij draait nu een stuk rustiger, er zat een rare brom in het blok die ik niet kon plaatsen.
hij reageert ook sneller op het gas met de schone ETM

nou heb ik nog een vraag staat het vervangen van de carterontluchting in het standaardonderhoudsprogramma (wat een woord) van Volvo, en zo ja staat er een km stand voor of een leeftijd??
groeten René
V70 T5 geartronic Summum Bj2005
V40 1.8i tragomaat tussendoorbak Bj1996
VW Lupo 1.4 16v kantelende zuiger editie Bj1999
S80 2.5T aut. Summum Bj2004
S80 2.4 170pk Bj2000
S40 phase I 2.0 16v 136pk Bj1996
VW golf III 1.8GL 75pk Bj1992
V70 T5 geartronic Summum Bj2005
V40 1.8i tragomaat tussendoorbak Bj1996
VW Lupo 1.4 16v kantelende zuiger editie Bj1999
S80 2.5T aut. Summum Bj2004
S80 2.4 170pk Bj2000
S40 phase I 2.0 16v 136pk Bj1996
VW golf III 1.8GL 75pk Bj1992
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Wat heb je er nu precies aan vervangen dan?
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race