Welke Volvo beviel het best
- Gustaf Larson
- 4th Gear member
- Berichten: 503
- Lid geworden op: 20.12.2007 - 12:59
- Locatie: Arnhem
De 445 estate met CVT was voor mij DE Volvo. Misschien ook omdat hij het "strakst" was met de minste kilometers van alle auto's die ik reed, ook het langst gehad.
In het verleden: 66 1.3GL '79, 343 1.4GL CVT '90, 744 2.3lpg '87, 245 2.3lpg '92, 445 1.8 CVT '94, 445estate 1.8 CVT '94, 855 2.0 '94, Volvo 945 2.3 LPT G3 '97, Volvo 875 2.5T automaat awd G3 '98 Nu een Volvo V40 2.0T '03 en een Volvo 245 B200F G3 laatste modeljaar.
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4924
- Lid geworden op: 03.01.2010 - 14:38
- Locatie: Eindhoven
Ik rijd nu in mijn eerste Volvo. Maar na 3 1/2 jaar kan ik zeggen dat dit de fijnste auto is waar ik in gereden heb. Dus een opvolvoger (haha) komt er voorlopig niet...
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
De S60 is toch wel een hele fijne auto. Jammer dat er een 1.6 in zit, maar als je veel op de cruise rijdt merk je dat niet eens.
- saab99gl1984
- 2nd Gear member
- Berichten: 178
- Lid geworden op: 21.06.2007 - 11:08
Hallo,
Heb onze 3e Volvo op de oprit staan. Mijn eerste V50 heb ik niet zelf gekozen en deze had nog last van een vervuilde EGR-klep. Onze huidige V50 met de 2.4 5-cilinder is een heerlijke auto om mee te rijden, maar qua onderhoudskosten wordt ik niet altijd blij......
Mijn 2e V50 is en blijft mijn favoriet. De 2.0D is een heerlijk blok met een turbo die altijd een lekkere duw gaf. Brilliant Blue blijf ik een mooie kleur vinden. Heb 2 jaar geleden een Citroen C5 besteld waar ik ook veel plezier mee heb, maar denk nog wel eens had ik niet nog een keer een V50 moeten bestellen. Over 1 jaar hoop ik in ieder geval een V60 te kunnen bestellen. Volvo past mij als een fijn zittende jas.
Alexander
Heb onze 3e Volvo op de oprit staan. Mijn eerste V50 heb ik niet zelf gekozen en deze had nog last van een vervuilde EGR-klep. Onze huidige V50 met de 2.4 5-cilinder is een heerlijke auto om mee te rijden, maar qua onderhoudskosten wordt ik niet altijd blij......
Mijn 2e V50 is en blijft mijn favoriet. De 2.0D is een heerlijk blok met een turbo die altijd een lekkere duw gaf. Brilliant Blue blijf ik een mooie kleur vinden. Heb 2 jaar geleden een Citroen C5 besteld waar ik ook veel plezier mee heb, maar denk nog wel eens had ik niet nog een keer een V50 moeten bestellen. Over 1 jaar hoop ik in ieder geval een V60 te kunnen bestellen. Volvo past mij als een fijn zittende jas.
Alexander
Huidig: Volvo V60 T5 Momentum 2018
Van mijn vrouw: Ford Fiesta Crossroad 2008
Vroeger:
2005-2007: V50 2.0D Momentum (2004)
2007-2010: V50 2.0D Momentum (2007)
2010-2012: V50 2.4 Momentum (2006)
2013-2016: V60 T3 Kinetic (2013)
2016-2018: V70 D3 Polar 2016
Van mijn vrouw: Ford Fiesta Crossroad 2008
Vroeger:
2005-2007: V50 2.0D Momentum (2004)
2007-2010: V50 2.0D Momentum (2007)
2010-2012: V50 2.4 Momentum (2006)
2013-2016: V60 T3 Kinetic (2013)
2016-2018: V70 D3 Polar 2016
- Fat Rat
- 5th Gear member
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: 18.05.2006 - 22:09
- Locatie: Walcheren
Kwa emotie en gevoel bij een mooie wagen zou ik toch direct voor m'n eerste auto moeten kiezen, dat was een 740 station op gas. Afentoe denk ik er met weemoed aan terug en vraag ik me nogsteeds af of het inruilen van deze wagen verstandig is geweest. Eigenlijk was er met de 460dkm nog weinig aan de hand.
Kwa rijden is m'n huidige S80-D5 de fijnste keuze. Solide luxe en met een flinke pot vermogen. Heerlijke reiswagen om super ontspannen te touren. Kan niet anders zeggen als dat ik iedere rit met plezier tegemoet zie en regelmatig naar de auto zit kijken. Gewoon een hele verademing na de "fout" die Mazda 323F heet(technisch niks mis mee, maar kaal, emotieloos, uiteindelijk oncomfortabel en traaaaag).
Kwa rijden is m'n huidige S80-D5 de fijnste keuze. Solide luxe en met een flinke pot vermogen. Heerlijke reiswagen om super ontspannen te touren. Kan niet anders zeggen als dat ik iedere rit met plezier tegemoet zie en regelmatig naar de auto zit kijken. Gewoon een hele verademing na de "fout" die Mazda 323F heet(technisch niks mis mee, maar kaal, emotieloos, uiteindelijk oncomfortabel en traaaaag).
Red Blocks Forever and a day
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
Mazda 323F BJ DitD 2001 = Exit
- Jak
- 4th Gear member
- Berichten: 526
- Lid geworden op: 10.02.2006 - 21:27
De 240 die k bereed, niet mijn eigen, was wat me het echt Volvogevoel gaf. wat een tank. Diesel, kluisdeuren, klakklak schakelen, geweldige brom, en volgeladen met steen tot de nok gaf ie geen krimp.
man wat een kar.
Op 2 de 850. haat liefde verhouding. Tot 100 kmh geweldig, daarna bagger. Bij 2000 toeren door valleien en dorpjes roffelen gaf een smile van oor tot oor.
Daarna staat de V70, die geeft niet dat tank geveol van de anderen, maar op volle snelheid zoeft die het best. En daar ligt nu mn focus. Voor nu dus de V70.
Grt Jak
man wat een kar.
Op 2 de 850. haat liefde verhouding. Tot 100 kmh geweldig, daarna bagger. Bij 2000 toeren door valleien en dorpjes roffelen gaf een smile van oor tot oor.
Daarna staat de V70, die geeft niet dat tank geveol van de anderen, maar op volle snelheid zoeft die het best. En daar ligt nu mn focus. Voor nu dus de V70.
Grt Jak
- V70 MY12 T4 Limited Edition, 255 dkm, Roodbruin leer, 7L/100km
- V70 MY02 24i 450 dkm Comfort-Dynamic-Chrome-Blue-line
, 7.4l/100km (was 8.2//100km), -3dB isolatie, 8 speaker Equalizer, GROM USB-Aux, VolCanExt (VCE), Foglights.
- 850 MY95 25i 350 dkm Brandweer rood-isch, wat een mooi ding.
- V70 MY02 24i 450 dkm Comfort-Dynamic-Chrome-Blue-line

- 850 MY95 25i 350 dkm Brandweer rood-isch, wat een mooi ding.
- Kai
- 3rd Gear member
- Berichten: 312
- Lid geworden op: 28.04.2007 - 18:42
- Locatie: Veluwe
- Contacteer:
Heb in totaal 4 Volvo's voor de deur gehad (hoewel ik de 66 niet helemaal mee mag tellen)
De eerste was een 460 2.0i Luxury Line en na een aantal jaren Suzuki was dit zo'n geweldige verademing. Daardoor ben ik erg verwend geraakt en hebben de V70 Classic en de huidige V70 mij tot op heden wel veel plezier bezorgt maar nooit meer dat gevoel van de eerste Volvo geëvenaard.
De V70 MY2001 2.4 170PK moet zich nog bewijzen maar is wel een heerlijke luxe bak waar ook vrouw en kinderen met erg veel plezier inzitten.
De 66 is gewoon een heel leuk speeltje maar hoort niet echt in het rijtje van gebruikersauto's thuis.
De eerste was een 460 2.0i Luxury Line en na een aantal jaren Suzuki was dit zo'n geweldige verademing. Daardoor ben ik erg verwend geraakt en hebben de V70 Classic en de huidige V70 mij tot op heden wel veel plezier bezorgt maar nooit meer dat gevoel van de eerste Volvo geëvenaard.
De V70 MY2001 2.4 170PK moet zich nog bewijzen maar is wel een heerlijke luxe bak waar ook vrouw en kinderen met erg veel plezier inzitten.
De 66 is gewoon een heel leuk speeltje maar hoort niet echt in het rijtje van gebruikersauto's thuis.
Volvo 460 2.0i luxury line '94
Volvo V70 2.5tdi comfort line '99
Volvo 66L 1100 marathon '80
Volvo V70 2.4 170PK '01
Volvo V70 2.5tdi comfort line '99
Volvo 66L 1100 marathon '80
Volvo V70 2.4 170PK '01
- ovlov058
- 4th Gear member
- Berichten: 934
- Lid geworden op: 26.07.2009 - 15:37
In de S60 voor de nederlandse markt word wat minder tijd gestokenLaguna-S60 schreef:V70 komt uit zweden en de S60 uit gent.., stomme belgen ook weerdieselpower schreef:
Voor diegene die beide hebben (of ervaren hebben) gehad: ondanks dat een S60 en een V70 tappen uit het zelfde onderdelen magazijn, misschien zelfs van dezelfde band komen: sta ik alleen in mijn ervaring dat een -00/-06 V70 "netter" in elkaar steekt als een -00/-06 S60?

S80 25D 1999 Chrysler Stratus Cabrio 2.0 16v lpg 1999
855 2.0 20V 93

855 2.0 20V 93

- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8502
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Vooral voor klanten die spreken van "domme Belgen" 
Maar met een beetje geluk krijg je misschien binnenkort een Chinese S60, misschien is dat beter ?

Maar met een beetje geluk krijg je misschien binnenkort een Chinese S60, misschien is dat beter ?
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 14841
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
Nou ik heb ze allemaal gehad en de meeste emotie roept de 245 op. Ik weet het kenteken nog. HB SB 45. En die karakteristieke brom van de van die meedraaide.....
Wist de straat weer dat ik vertrok ha ha
Maar de mooiste was de V70 D5 Summen 2007 uitloopmodel echt full option tot en met verlaagd chassis. De enige optie die er niet op zat was open dak af fabriek. 10-xl-nl geloof ik.
Heb deze weg moeten doen na half jaar en 30.000km omdat de vering voor mijn rug te strak was. Maar moooooooi
( Hij draait nu als begrafenis auto die kisten naar Schiphol brengt van buitenlandse mensen.)
Daarna de V70 XC summum 20 ZD-NK als winkeldochter uit de showroom gehaald. Deze goed laten tunen en draaien maar.Deze loopt nog steeds in de buurt van Zwolle met tuning en heeft inmiddels 190.000km op de teller zonder problemen. Die auto verkocht bij het begin van de crises 2010
En nu de huidige V70 MY2006 uit Duitsland. De simpelste uitvoering ooit maar loopt als een zonnetje en ik blij dat ik volvo rij!
.
Wist de straat weer dat ik vertrok ha ha

Maar de mooiste was de V70 D5 Summen 2007 uitloopmodel echt full option tot en met verlaagd chassis. De enige optie die er niet op zat was open dak af fabriek. 10-xl-nl geloof ik.

Heb deze weg moeten doen na half jaar en 30.000km omdat de vering voor mijn rug te strak was. Maar moooooooi
( Hij draait nu als begrafenis auto die kisten naar Schiphol brengt van buitenlandse mensen.)
Daarna de V70 XC summum 20 ZD-NK als winkeldochter uit de showroom gehaald. Deze goed laten tunen en draaien maar.Deze loopt nog steeds in de buurt van Zwolle met tuning en heeft inmiddels 190.000km op de teller zonder problemen. Die auto verkocht bij het begin van de crises 2010

En nu de huidige V70 MY2006 uit Duitsland. De simpelste uitvoering ooit maar loopt als een zonnetje en ik blij dat ik volvo rij!

BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 14841
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
Ik heb twee keer tussendoor proberen goedkoper te rijden maar altijd weer terug in de volvo. Rijdt gewoon anders en zie het als hobby waardoor im onverantwoord vel geld kan uitgeven aan mijn auto.Richard schreef:Het meeste gevoel heb ik bij mijn v40 die ik in 2004 nieuw kocht toen ik met mijn bedrijf begon. Heerlijke auto en de auto die zorgde dat ik volvo wil blijven rijden. Maar de fijnste auto was de v70 die ik er na kocht. Baal er nog steeds van dat ik die heb weggedaan. Had er nu nog erg graag in gereden.
Want het is waar: Goedkoper rijden kan ook, maar is geen volvo op!
Beetje aar de slogan 'volvo for life'
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33123
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Hey Bover, wist helemaal niet van die update, was inderdaad een schitterende V70!
Mijn beste Volvo is mijn huidige V50, kan geen optie bedenken die ik mis. De eerste C30 was niet zo'n succes, tweede daar en tegen heel goed. Nu hopelijk nog een hele goede C30 erbij!
Mijn beste Volvo is mijn huidige V50, kan geen optie bedenken die ik mis. De eerste C30 was niet zo'n succes, tweede daar en tegen heel goed. Nu hopelijk nog een hele goede C30 erbij!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 173
- Lid geworden op: 27.05.2012 - 23:32
Ik heb in veel verschillende gereden. M'n pa heeft een aantal 244's, een 245, een 740 estate, 2x 940 gereden, en nu een V70II 2.4 170PK.
Zelf heb ik gehad een 740 sedan, 850 2.5 20V sedan, V70 classic 2.4 170PK en nu een V50 2.0D.
Moeilijk kiezen aangezien die V70 classis echt een super reiswagen was, maar de driveability van een moderne diesel, daar kan geen benzine tegenop. De V50 is ook verlaagd met een Eibach setje en heeft daarmee wel een top weggedrag. Qua afwerking wint die V70 het dik, maar qua rijden die V50.
Zelf heb ik gehad een 740 sedan, 850 2.5 20V sedan, V70 classic 2.4 170PK en nu een V50 2.0D.
Moeilijk kiezen aangezien die V70 classis echt een super reiswagen was, maar de driveability van een moderne diesel, daar kan geen benzine tegenop. De V50 is ook verlaagd met een Eibach setje en heeft daarmee wel een top weggedrag. Qua afwerking wint die V70 het dik, maar qua rijden die V50.
Volvo V50 2.0D '04, 200k+