airco

Voor kenners: de "Roffel"
Gebruikersavatar
MartijnC70T5
3rd Gear member
Berichten: 286
Lid geworden op: 20.06.2010 - 10:37
Locatie: Veenendaal

Dankje vandaag al even gekeken met een vriend (monteur) en met een beetje hulp grijpt die wel aan en word die koud dus daar moeten we dan maar een keer mee aan de gang.
Scandinavian Luxury...................Other Car's

Volvo 480GT................................Ford Fiesta Xri
Volvo C70 T5 325PK................... Opel Tigra Rio Verde
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

je kunt het ook zonder demonteren oplossen,de buitenplaat iets dichter bij de magneet drukken,doormiddel van de veerspanning te veranderen,dat gaat stuk sneller.
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
Gebruikersavatar
belgian-tsm
4th Gear member
Berichten: 764
Lid geworden op: 15.04.2010 - 18:57
Contacteer:

Hoi,
hier een filmpje van hoe het bij nu nog altijd is:
Enkele forummers zeiden me dat het de magneetkoppeling zou kunnen zijn, maar een beeld en geluid zeg mss meer...
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Dat lijkt inderdaad erg veel op een falende koppeling. Je kunt ook even de spanning over de drukschakelaar meten, of de draden van de drukschakelaar even doorverbinden (niet te lang!). Die moet 1 op 1 de koppeling aansturen. Als deze gewoon dicht blijft staan (dus koppeling aan), maar de koppeling gaat er dan toch af weet je 100% zeker dat het in de koppeling zit.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

edraket schreef:Dat lijkt inderdaad erg veel op een falende koppeling. Je kunt ook even de spanning over de drukschakelaar meten, of de draden van de drukschakelaar even doorverbinden (niet te lang!). Die moet 1 op 1 de koppeling aansturen. Als deze gewoon dicht blijft staan (dus koppeling aan), maar de koppeling gaat er dan toch af weet je 100% zeker dat het in de koppeling zit.
Er is een simpele manier om een magneetkoppeling te testen,trek de draad van de pomp af,zet er 12volt op vanaf de accu rechtstreeks en kijk of hij inslaat,slaat hij in,dan weet je dat er een ander probleem is,of de lagedruk schakelaar,systeem leeg,dat is ook simpel te controleren zelf.
Als je de lage druk schakelaar door verbindt en er gebeurd niets,wil dat niet zeggen dat de magneetkoppeling stuk is altijd.
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Mee eens, er zitten nog een aantal andere sensoren in (oa temp sensor in de verdamper).
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”