airco
- MartijnC70T5
- 3rd Gear member
- Berichten: 286
- Lid geworden op: 20.06.2010 - 10:37
- Locatie: Veenendaal
Dankje vandaag al even gekeken met een vriend (monteur) en met een beetje hulp grijpt die wel aan en word die koud dus daar moeten we dan maar een keer mee aan de gang.
Scandinavian Luxury...................Other Car's
Volvo 480GT................................Ford Fiesta Xri
Volvo C70 T5 325PK................... Opel Tigra Rio Verde
Volvo 480GT................................Ford Fiesta Xri
Volvo C70 T5 325PK................... Opel Tigra Rio Verde
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4809
- Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
- Locatie: Utrecht
je kunt het ook zonder demonteren oplossen,de buitenplaat iets dichter bij de magneet drukken,doormiddel van de veerspanning te veranderen,dat gaat stuk sneller.
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
- belgian-tsm
- 4th Gear member
- Berichten: 764
- Lid geworden op: 15.04.2010 - 18:57
- Contacteer:
Hoi,
hier een filmpje van hoe het bij nu nog altijd is:
Enkele forummers zeiden me dat het de magneetkoppeling zou kunnen zijn, maar een beeld en geluid zeg mss meer...
hier een filmpje van hoe het bij nu nog altijd is:
Enkele forummers zeiden me dat het de magneetkoppeling zou kunnen zijn, maar een beeld en geluid zeg mss meer...
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Dat lijkt inderdaad erg veel op een falende koppeling. Je kunt ook even de spanning over de drukschakelaar meten, of de draden van de drukschakelaar even doorverbinden (niet te lang!). Die moet 1 op 1 de koppeling aansturen. Als deze gewoon dicht blijft staan (dus koppeling aan), maar de koppeling gaat er dan toch af weet je 100% zeker dat het in de koppeling zit.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4809
- Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
- Locatie: Utrecht
Er is een simpele manier om een magneetkoppeling te testen,trek de draad van de pomp af,zet er 12volt op vanaf de accu rechtstreeks en kijk of hij inslaat,slaat hij in,dan weet je dat er een ander probleem is,of de lagedruk schakelaar,systeem leeg,dat is ook simpel te controleren zelf.edraket schreef:Dat lijkt inderdaad erg veel op een falende koppeling. Je kunt ook even de spanning over de drukschakelaar meten, of de draden van de drukschakelaar even doorverbinden (niet te lang!). Die moet 1 op 1 de koppeling aansturen. Als deze gewoon dicht blijft staan (dus koppeling aan), maar de koppeling gaat er dan toch af weet je 100% zeker dat het in de koppeling zit.
Als je de lage druk schakelaar door verbindt en er gebeurd niets,wil dat niet zeggen dat de magneetkoppeling stuk is altijd.
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Mee eens, er zitten nog een aantal andere sensoren in (oa temp sensor in de verdamper).
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95