Nivomat of hulpveren

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
dieselpower
4th Gear member

piotrV70 schreef:De kogelhoogte discussie is weer losgebarsten. Mooi. Dan komt de vakantie eraan !
Idd, dat is /was niet de insteek van de topicstarter maar kogelhoogte is wel een bijkomstigheid die verbonden is aan de rijhoogte van een beladen auto.
V70 2006 Edition II 140PK 5-speed
Oceanracer
Geartronic member

Bij Volvo Furness is bij aflevering destijds (al dan niet bewust) de hoge kogel geplaatst. Ik heb dit in de praktijk nog nooit als hinderlijk ervaren. Ik zal het u nog sterker vertellen: Afgelopen zondag meldde mij iemand dat hij zijn verloopstekker niet kon gebruiken bij de Thule fietsendrager, omdat de stang precies op de hoogte zat van de stekker. Met een hogere kogel heb je daar dus in elk geval ook geen last van!
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
dieselpower
4th Gear member

Oceanracer schreef:Bij Volvo Furness is bij aflevering destijds (al dan niet bewust) de hoge kogel geplaatst. Ik heb dit in de praktijk nog nooit als hinderlijk ervaren. Ik zal het u nog sterker vertellen: Afgelopen zondag meldde mij iemand dat hij zijn verloopstekker niet kon gebruiken bij de Thule fietsendrager, omdat de stang precies op de hoogte zat van de stekker. Met een hogere kogel heb je daar dus in elk geval ook geen last van!
Daar kan ik me iets van voorstellen, iig ook iets om rekening mee te houden en nogmaals, ik denk dat je die 5cm hoger/lager niet terugziet op een caravan.
V70 2006 Edition II 140PK 5-speed
Martijn-A
2nd Gear member

Leuke discussie! Zelf ook recent eigenaar van een V70 edition I en denkend aan verzwaring van de achterzijde ivm zeer frequente zware belading. Is er iemand die goede adressen heeft voor zwaardere progressieve veren? Zijn daar ook nog varianten in sterkte in?

Volvo V70 D4 Summum
Volvo V70NN D5 momentum (verkocht)
Volvo V70 D5 Edition I (verkocht)
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”