Voorruit wordt voor de helft ontwasemd

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
RicoK
3rd Gear member

Oooh, jouw probleem is wél opgelost! Ik ben bang dat ik je eerdere reactie(s) verkeerd heb begrepen.

Zou je het dan nog een keer willen aangeven..... :oops: . Wat is nu datgene geweest dat bij jou is vervangen/gerepareerd waardoor jouw temperatuurregeling het wel weer doet?
Volvo S60 2.4 170 PK Edition 02-2001 - Ash Gold Metallic - HU-603 - GROM-audio - 16"; Mimas zomer en 16"; Mimas winter
Oceanracer
Geartronic member

Even in het kort mijn topic samengevat:
Oceanracer schreef:De auto is in totaal nu vijf keer naar de dealer gegaan. Het probleem is (zoals bij zovaak bij dit soort dingen): De storing doet zich in de werkplaats nooit voor. De beide stelmotoren zijn vervangen, de hele boel is diverse malen nagezien, ge-update, getest, enz. Op dit moment zit er een ruilunit-bedieningspaneel in, om uit te sluiten dat het aan mijn eigen unit ligt.
Oceanracer schreef:Mijn conclusie tot nog toe:

Het calibreren heeft bij mij niets geholpen. Het vervangen van de stelmotoren hebben het probleem niet opgelost maar wel minder erg gemaakt. Sinds ik een ander bedieningspaneel heb, is het zeer acceptabel. Dus als ik iemand zou moeten adviseren met precies het zelfde probleem zou ik het eerst met een ander paneel gaan proberen (via de sloop wel zo voordelig) en pas daarna andere stelmotoren proberen.
Zoiets? :D
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
RicoK
3rd Gear member

Ik heb nog niets van de dealer vernomen. Ik ga binnenkort eens informeren bij dealer. Op 09 december 2011 zou de dealer tenslotte Volvo gaan inschakelen.

NB Met de extreme kou van de laatste dagen houdt de verwarming het gelukkig wel langer vol.......
Volvo S60 2.4 170 PK Edition 02-2001 - Ash Gold Metallic - HU-603 - GROM-audio - 16"; Mimas zomer en 16"; Mimas winter
RicoK
3rd Gear member

Bij het afhalen van de auto na een recente onderhoudsbeurt, waarbij ik had aangegeven nog eens aandacht te schenken aan het verschil in termperatuur links en rechts, werd een mogelijke oorzaak gegeven. Echter, deze is niet 100%, maar wel door Volvo bevestigd als een mogelijke oorzaak.
Om deze oorzaak aan te wijzen als dé oorzaak dient hierbij wel rekening te worden gehouden met minimaal een halve dag werk.........

De mogelijke oorzaak is het nier meer juist sluiten, het niet meer helemaal dicht zitten van de pakking tussen (de buizen in) het dashboard en de verwarmingsbuis naar het dashboard. De garagist liet mij een tekening zien van de locatie van dit probleem. En ik moet zeggen, ik had wel het gevoel dat dit wel eens de oorzaak zou kunnen zijn van het probleem.

Dus, om kort te gaan het dashboard zou eruit moeten om te zien of de pakking, de afdichting, de oorzaak is van het probleem van het temperatuursverschil links en rechts.

Maar, daar ga ik weer, het probleem doet zicht niet ten alle tijden voor. Bij het opwarmen van de motor en dus de lucht of bij het in bedrijf gaan van de airco in de zomermaanden komt er warme danwel koude lucht uit de roosters. Na een tijdje, de ene keer na 10 minuten de andere keer na 30 minuten (of zelfs helemaal niet) wordt de warme lucht kouder of de gekoelde lucht warmer. En dat dan alleen aan de rechter kant. Links is perfect.

De kosten van minimaal een halve dag werk heb ik niet over voor de aanpak van een mogelijke oorzaak. Maar het jeukt wel......
Laguna-S60
7th Gear member
Contacteer:

plastiek zet natuurlijk uit bij warme lucht en krimpt bij koude lucht..., dus dan zou die pakking natuurlijk wel weer niet helemaal kunnen sluiten..
Meest complete Volvo V40 D2 Rebel Blue
Oceanracer
Geartronic member

Klinkt niet onaannemelijk, maar ik schroef er mijn dashboard ook niet voor open... :D
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”