lemmer schreef:je kunt alleen de gedeeltes bij de EGR klep en drosselklep reiningen, dit om te voorkomen dat hij zwaar gaat lopen en de stappenmotor kapot maakt.
Als hij ook een wervelklep heeft zou ik het zeker een keer doen, hij gaat er niet beter door lopen, het is immers een turbodiesel, hij forceert de ucht door de kanalen, al zitten ze half dicht. Grote probleem is het klemlopen van de aanwezige regelkleppen en de mechanische schade als gevolg daarvan.
En zoals, met veel onderdelen bij Volvo, loop je dan leeg.
Laat je niet bang maken door de doemdenkende monteurs, maar ga gewoon secuur te werk en neem de adviezen voor de eenmalig te gebruiken onderdelen aan.
Over de verstuiverleidingen kun je discusseren, als je ze niet vervormd gewoon hergebruiken en na demontage direct afdoppen!!,
Doemdenkende monteurs,wat meer respect zou wel op zijn plaats zijn denk ik?
Zelf al eens een D5 uit elkaar gehad?
Als je geen sleutelervaring hebt is het geen klus om zelf te doen en zeker als je geen diesel ervaring hebt wat betreft sleutelen.
Als je een advies geeft,geef dan een goed advies,alleen als je er zelf ervaring mee hebt en niet als je ergens de klok hebt horen luiden.