Ik heb sinds kort een super S40 (Wit) 2.0T Phase II. Alles er op en eraan, rijdt super! Echter als ik stationair stilsta bij stoplicht of voordat ik de motor uitzet ( Laat altijd turbo afkoelen bij eindbestemming minuutje stationair laten draaien ) Dan klinkt het een beetje diesel motor achtig. niet hard maar wel zacht op de achtergrond alsof het een kleine diesel motor is.
Vermogen prima in orde en verder loopt ie super, maar denk dat een diesel geluid niet de bedoeling is. Iemand enig idee waar te gaan zoeken naar de oorzaak?
Alvast bedankt voor jullie hulp.
S40 2.0T van mei 2001 klinkt vreemd.
- dutchlimits
- 5th Gear member
- Berichten: 1827
- Lid geworden op: 20.05.2011 - 22:33
- Locatie: Audi A4 Avant B6 3.0 30v Quattro Zwart
Waar komt het geluid weg uit je motorruimte? kan van alles zijn.. hitteschild bijvoorbeeld..
RIDES:
Dodge Magnum
VW Corrado G60
EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
Dodge Magnum
VW Corrado G60
EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4809
- Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
- Locatie: Utrecht
Inlaat nokkenastandwiel wat je denk ik hoort,is meestal stuk,als deze geluid maakt.
Als je de stekker van de regelklep eraf trekt en het geluid is dan weg,dan is meestal het tandwiel stuk.
Als je de stekker van de regelklep eraf trekt en het geluid is dan weg,dan is meestal het tandwiel stuk.
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
-
- Starter
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 27.05.2012 - 12:24
Ik hoor het alleen als de motor warm is. Een zachte diesel achtige motor geluid.
Sinds vanochtend ging het motor management lampje branden. Ik probeer van de week even langs de garage te gaan en laten uitlezen. Wel jammer heb nog geen 400 Km erop zitten. Ben erg benieuwd. De auto rijdt verder super. Vanochtend bij het opstarten alleen een kort heel vreemd fuiltje. denk van de turbo of zoiets.
Sinds vanochtend ging het motor management lampje branden. Ik probeer van de week even langs de garage te gaan en laten uitlezen. Wel jammer heb nog geen 400 Km erop zitten. Ben erg benieuwd. De auto rijdt verder super. Vanochtend bij het opstarten alleen een kort heel vreemd fuiltje. denk van de turbo of zoiets.
-
- Starter
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 27.05.2012 - 12:24
Waar vind ik de regelklep?MarioC70 schreef:Inlaat nokkenastandwiel wat je denk ik hoort,is meestal stuk,als deze geluid maakt.
Als je de stekker van de regelklep eraf trekt en het geluid is dan weg,dan is meestal het tandwiel stuk.
Bedankt voor jullie hulp.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Onder het zwarte afdekdeksel op de motor aan de rechterzijde van de auto,dus niet aan de stuurkant.
-
- Starter
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 02.11.2014 - 11:36
Is het nummer 1 of nummer 2 die je er af moet halen?
Ik rijd er al een maand of 6 rond met deze geluid maar word er nu echt gestoord van.
Het tikt de hele tijd als de motor warm is. Bij koude motor geen probleem alleen als de motor eenmaal warm is.
Dus moet ik kapje 1 of kapje 2 erafhalen?

Ik rijd er al een maand of 6 rond met deze geluid maar word er nu echt gestoord van.
Het tikt de hele tijd als de motor warm is. Bij koude motor geen probleem alleen als de motor eenmaal warm is.
Dus moet ik kapje 1 of kapje 2 erafhalen?

- lint
- Geartronic member
- Berichten: 29454
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Dat klinkt niet echt goed, de auto rijdt verder normaal met warme motor? Geen brandende lampjes in het dashboard en geen foutcodes bij het uitlezen?
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- volvo-s40
- 4th Gear member
- Berichten: 829
- Lid geworden op: 03.12.2012 - 15:32
Kap 1
VVT Poelie zit aan de uitlaat zijde.



Afgelopen weekend er nog 1 er afgehaald, om de oliekeerringen te vervangen.
Pakking van de VVT solenoid is gelijk mee vervangen (nieuwe pakkingen hebben een filtertje tegen smeer)
Dit was trouwens een T4 van eind 2000 (modeljaar 2001)
VVT Poelie zit aan de uitlaat zijde.



Afgelopen weekend er nog 1 er afgehaald, om de oliekeerringen te vervangen.
Pakking van de VVT solenoid is gelijk mee vervangen (nieuwe pakkingen hebben een filtertje tegen smeer)
Dit was trouwens een T4 van eind 2000 (modeljaar 2001)
Laatst gewijzigd door volvo-s40 op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
! WARNING ! DO NOT F*ck with my VOLVO. Serious Injury of Death May Occur.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Bij 1.8 zit hij aan de inlaatkant,,