Is dit een Automaat of een GT
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 41097
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Dat is een Geartronic.
Pook naar links en je kunt met de hand schakelen
Pook naar links en je kunt met de hand schakelen
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- piotrV70
- 5th Gear member
- Berichten: 1662
- Lid geworden op: 21.11.2008 - 13:54
- sbv
- 6th Gear member
- Berichten: 4321
- Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
- Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn
een GT rijdt net als een normale automaat, enkel kan je als je zin hebt met de hand wat schakelen, wat best traag gaat
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
...maar wel handig is in de bergen!
- piotrV70
- 5th Gear member
- Berichten: 1662
- Lid geworden op: 21.11.2008 - 13:54
- EVV
- 5th Gear member
- Berichten: 1451
- Lid geworden op: 20.08.2010 - 14:20
Lijkt mij juist niet. Bij een GT moet je in de bergen altijd handmatig schakelen om de voorkomen dat de motor te weinig toeren maakt, terwijl een normale automaat wel zelf schakelt, alleen niet verder dan wat je zelf aan geeft.rsnhakan schreef:...maar wel handig is in de bergen!
- Gerardf
- 6th Gear member
- Berichten: 2532
- Lid geworden op: 30.12.2010 - 21:40
- Locatie: Gooi
Let er op dat hij zacht schakeld, en niet slipt. Het is niet de snelst schakelende automaat en kan af en toe wat toeren maken. Let er op of de automaat olie rood van kleur is. In veel gevallen kan een flush van Gery uitkomst brengen om de automaat weer soepel te laten schakelen.
Volvo V60 D6 PHEV 2013
Volvo V70 2.4 D Edition II 2005
Volvo V70 2.4 D Edition II 2005
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
En, waarschijnlijk tot slot want feitelijk is alles gezegd en elke "let-op" benoemd, vergewis je er even van dat de auto niet vanaf dag -1- constant zware lasten heeft getrokken. Dit ivm mogelijke slijtageproblemen op den duur.
Hebben joe een linkje naar de auto?
Hebben joe een linkje naar de auto?
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
- Berichten: 10692
- Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
- Locatie: Twente
Hmm moeders gaf dit weekend aan dat de opvolger van de huidige een automaat moet zijn.
Kortom het rijden zal zalig worden. In de bergen, afijn dat is al uitgebreid besproken. Rest mij alleen nog te zeggen dat indien er een aanhanger of wohnwagen achter komt te hangen deze als zodanig ook handmatig gaan schakelen.
Kortom het rijden zal zalig worden. In de bergen, afijn dat is al uitgebreid besproken. Rest mij alleen nog te zeggen dat indien er een aanhanger of wohnwagen achter komt te hangen deze als zodanig ook handmatig gaan schakelen.
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’ 20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
Vanaf eind Aug.: C70 T5 Tourer My' 12 een onbegrensd 2e HANSje een zgn. "Empty Nest Volvo" op het Landgoed
MGB GT British Racing Green Classic Rally Car 1969 > SOLD!!!!!
Exit: '05 V70 D5 / '15 V70 D4 / '99 V70 2.5 / '17 V90 D4 / '19 V90 D4 / '15 V70 D4 / '21 V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’ 20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
Vanaf eind Aug.: C70 T5 Tourer My' 12 een onbegrensd 2e HANSje een zgn. "Empty Nest Volvo" op het Landgoed
MGB GT British Racing Green Classic Rally Car 1969 > SOLD!!!!!
Exit: '05 V70 D5 / '15 V70 D4 / '99 V70 2.5 / '17 V90 D4 / '19 V90 D4 / '15 V70 D4 / '21 V60 T6 recharge
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Ach ja, vrouwen en auto's. Die van mij wil geen automaat maar wel een jongere (V70 dus.....hoop ik dan maar). En ik krijg niet in dat brein dat een jongere (V70 dus) dezelfde is als de huidige en dat je daar dus niks mee op gaat schieten, behalve dan dat het een bak poen gaat kosten. Ze wil notabene dezelfde kleur weer hebben =D> . Terwijl ik, man van middelbare leeftijd, grijs haar en een buikje, een automaat/GT eigenlijk wel zie zitten. Schakel-lui ben ik toch al :
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- Battlecruiser
- 8th Gear member
- Berichten: 17696
- Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
- Locatie: Deventer
Dan heb je het niet goed begrepen: een GT is een automaat + schakelautomaat.EVV schreef:Lijkt mij juist niet. Bij een GT moet je in de bergen altijd handmatig schakelen om de voorkomen dat de motor te weinig toeren maakt, terwijl een normale automaat wel zelf schakelt, alleen niet verder dan wat je zelf aan geeft.rsnhakan schreef:...maar wel handig is in de bergen!
Je kan dus nog steeds hetzelfde als met een gewone automaat (bv. normaal bergop rijden en de automaat doet de rest).
Maar met een gewone automaat bergaf is een crime: die schakelt naar een te hoge versnelling óf maakt veel te veel toeren in de begrensfunctie, waardoor je veel te veel moet bijremmen.
Met een GT kan je precies de versnelling pakken die nodig is bij een afdaling, net als bij een ouderwetse handschakelauto.
Dus: bergop gebruik je de normale automaatfunctie.
Bergaf gebruik je de schakelfunctie.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
- piotrV70
- 5th Gear member
- Berichten: 1662
- Lid geworden op: 21.11.2008 - 13:54
- Battlecruiser
- 8th Gear member
- Berichten: 17696
- Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
- Locatie: Deventer
Dan is ie helemaal nieuw en nét ingereden!
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Duidelijk! Zo'n oude automaat is beter dus?EVV schreef:Lijkt mij juist niet. Bij een GT moet je in de bergen altijd handmatig schakelen om de voorkomen dat de motor te weinig toeren maakt, terwijl een normale automaat wel zelf schakelt, alleen niet verder dan wat je zelf aan geeft.rsnhakan schreef:...maar wel handig is in de bergen!
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 41097
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Nee Hakan, GT is beide, automaat én handbak. De indeale combi dus.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- Jers3n
- 5th Gear member
- Berichten: 2405
- Lid geworden op: 28.12.2008 - 23:16
Ondanks dat wij handgeschakeld rijden dacht ik toch echt dat het verstandig is, zeker met een sleurhut erachter, ook bergop met de schakelfunctie te rijden. Juist om zoals EVV aangeeft te weinig toeren, met oververhitting als gevolg, te voorkomen.Dus: bergop gebruik je de normale automaatfunctie.
Bergaf gebruik je de schakelfunctie.
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
- Gerardf
- 6th Gear member
- Berichten: 2532
- Lid geworden op: 30.12.2010 - 21:40
- Locatie: Gooi
Ik heb het twee weken geleden nog aan Gery gevraagd, je kan het beste automatisch rijden met de caravan. Echter als hij te veel terug gaat in de toeren dan moet je handmatig terug schakelen daar anders de olie in de bak te warm kan worden. Het beste kan je hem (ik heb een diesel) niet lager dan 2000 toeren laten komen.
Volvo V60 D6 PHEV 2013
Volvo V70 2.4 D Edition II 2005
Volvo V70 2.4 D Edition II 2005