Mijn 244 is een juweeltje maar één ding krijg ik er niet uit.
De motor loopt niet lekker stationair.
Hoe heter de motor wordt hoe slechter hij gaat lopen. :?
Bij koude start loopt hij perfect !
Het is zo dat bij hete motor het toerental erg ver inzakt als ik de automaat (BW55) van P naar D of R schakel.
Motor dreigt dan af te slaan en ik zet hem dan maar in N en geef wat gas bij om hem niet te laten afslaan.
De automaat schakelt verder zijdezacht.
Wat me verder opvalt is dat de oliedrukmeter bij een hete motor in stand P ver wegzakt en erg schommelt.
Wie herkent dit en kan een goed advies geven?
Stationair CO afstelling heb ik geprobeerd, helpt niet.
Onsteking staat goed, kleppen ook.
Bougies en kabels zien er goed uit.
Hoe warmer de motor hoe beroerder stationair
- William244
- 1st Gear member
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 16.02.2012 - 13:41
Groeten,
William
Volvo V70 2.5T GT summum - 2008
Volvo 244 2.3 Grand Luxe - 1982
William
Volvo V70 2.5T GT summum - 2008
Volvo 244 2.3 Grand Luxe - 1982
- William244
- 1st Gear member
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 16.02.2012 - 13:41
Dan schommelt/hikt het tussen 2 en 3 bar. Stand P.
In Drive tussen 4en 5, ga ik rijden dan weer maximale uitslag van de wijzer.
Maar dan ook echt schommelen van de wijzer. van die "hikjes" ook.
Tevens schommelen "hikjes" van de toerentalwijzer.
Erg irritant.
In Drive tussen 4en 5, ga ik rijden dan weer maximale uitslag van de wijzer.
Maar dan ook echt schommelen van de wijzer. van die "hikjes" ook.
Tevens schommelen "hikjes" van de toerentalwijzer.
Erg irritant.
Groeten,
William
Volvo V70 2.5T GT summum - 2008
Volvo 244 2.3 Grand Luxe - 1982
William
Volvo V70 2.5T GT summum - 2008
Volvo 244 2.3 Grand Luxe - 1982
- Richo
- 4th Gear member
- Berichten: 526
- Lid geworden op: 04.10.2010 - 06:54
- Locatie: Limburg
is dit bij gas of benzine of beide?
Heb dit ook gehad vorig jaar, bleek de benzine pomp gewoon versleten te zijn.
Heb dit ook gehad vorig jaar, bleek de benzine pomp gewoon versleten te zijn.
Mazda 3 2010 131.549
Volvo C30 Momentum 2.0 2007 211.000 km
Volvo 264 GLE 2.7 V6 1978 167.506 km
Volvo C30 Momentum 2.0 2007 211.000 km
Volvo 264 GLE 2.7 V6 1978 167.506 km
- William244
- 1st Gear member
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 16.02.2012 - 13:41
Ik rijd alleen op benzine, gastank heb ik niet.
Hoe moet ik dat zien Richo, de benzinepomp?
Welke symptonen had je zoal?
Hoe moet ik dat zien Richo, de benzinepomp?
Welke symptonen had je zoal?
Groeten,
William
Volvo V70 2.5T GT summum - 2008
Volvo 244 2.3 Grand Luxe - 1982
William
Volvo V70 2.5T GT summum - 2008
Volvo 244 2.3 Grand Luxe - 1982
- Richo
- 4th Gear member
- Berichten: 526
- Lid geworden op: 04.10.2010 - 06:54
- Locatie: Limburg
als de motor koud was had ik geen problemen maar als ie warm werd ging toerental sterk wisselen tussen 500-1500 bij stationar draaien, dat was eigenlijk enigste teken dat bij mij merkbaar was.
Mazda 3 2010 131.549
Volvo C30 Momentum 2.0 2007 211.000 km
Volvo 264 GLE 2.7 V6 1978 167.506 km
Volvo C30 Momentum 2.0 2007 211.000 km
Volvo 264 GLE 2.7 V6 1978 167.506 km
-
- 1st Gear member
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 18.01.2012 - 20:52
Motor afgesteld als hij koud is?en anders waarschijnlijk valse lucht ?
-
- 4th Gear member
- Berichten: 729
- Lid geworden op: 05.01.2007 - 02:26
je kunt met een busje remmenreiniger controleren of er ergens valse lucht/vacuum lek is. bij draaiende motor voorzichtig op de verdachte plekken spuiten, al de motor anders gaat lopen heb je beet.
pas op, niet te veel het is brandbaar!
pas op, niet te veel het is brandbaar!
- William244
- 1st Gear member
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 16.02.2012 - 13:41
Ik ga de carb binnenkort eens vervangen , eens kijken of dat helpt.
Groeten,
William
Volvo V70 2.5T GT summum - 2008
Volvo 244 2.3 Grand Luxe - 1982
William
Volvo V70 2.5T GT summum - 2008
Volvo 244 2.3 Grand Luxe - 1982
- William244
- 1st Gear member
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 16.02.2012 - 13:41
Nee maar ik zou ook niet weten hoe ik dat echt goed moet doen.
Ik vind het zo raar dat het bij koude motor veel minder is.
Ook het terugvallen van het toerental bij schakelen van P naar D.
Bakolie vervangen hoor je ook vaak maar de olie ziet er erg helder en schoon uit.
Ik vind het zo raar dat het bij koude motor veel minder is.
Ook het terugvallen van het toerental bij schakelen van P naar D.
Bakolie vervangen hoor je ook vaak maar de olie ziet er erg helder en schoon uit.
Groeten,
William
Volvo V70 2.5T GT summum - 2008
Volvo 244 2.3 Grand Luxe - 1982
William
Volvo V70 2.5T GT summum - 2008
Volvo 244 2.3 Grand Luxe - 1982
-
- 4th Gear member
- Berichten: 729
- Lid geworden op: 05.01.2007 - 02:26
Bij een gezonde motor komt er alleen lucht door de gasklep de motor in, de carburatie mengt daar brandstof bij. Als er ergens een lek zit (na de gasklep dus) dan kun je dat aantonen door extra brandstof door dit lek toe te voegen.
In praktijk betekend dat het inspuiten van de verbindingen van het inlaatspruitstuk. Bij stationair draaien heerst er een vacuum in de inlaat, de extra br.andstof wordt zo naar binnen gezogen.
Ik gebruik remmenreiniger omdat dat mooi in een spuitbus zit. , een kwastje met benzine lukt ook als je het spuiten gevaarlijk vind.
In praktijk betekend dat het inspuiten van de verbindingen van het inlaatspruitstuk. Bij stationair draaien heerst er een vacuum in de inlaat, de extra br.andstof wordt zo naar binnen gezogen.
Ik gebruik remmenreiniger omdat dat mooi in een spuitbus zit. , een kwastje met benzine lukt ook als je het spuiten gevaarlijk vind.
-
- Starter
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 02.07.2012 - 12:07
op mijn Volvo 245 met een b 19 a motor zit een stromberg zenith 175 cd loopt niet stationair en krijgt veel te veel benzine verzuipt dus bij scandcar is er een revisie set geplaats maar het resulteet is 0,0 men krijgt de carburateur niet afgesteld wie weet raad?
- admiral
- 5th Gear member
- Berichten: 1545
- Lid geworden op: 18.04.2007 - 21:49
Geldt ook voor dezeJuan v schreef:op mijn Volvo 245 met een b 19 a motor zit een stromberg zenith 175 cd loopt niet stationair en krijgt veel te veel benzine verzuipt dus bij scandcar is er een revisie set geplaats maar het resulteet is 0,0 men krijgt de carburateur niet afgesteld wie weet raad?