S60 T5 uit 2001 - een paar vragen

De grotere Volvo's
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sherlock
2nd Gear member
Berichten: 61
Lid geworden op: 02.07.2012 - 08:27

Hallo!

Ik ben sinds vrijdag de trotse nieuwe eigenaar van een S60 T5 aut. uit 2001. Ik heb de 2.3l turbo-uitvoering met 250pk.

Afbeelding

Hij heeft 245k gelopen; net ingereden dus. Toch? :lol:

Ik zit alleen met een paar vragen.

- De automaat is soms wat onrustig. Vooral als ik rustig wegrijd lijkt ie soms niet helemaal te weten wat ie moet doen. Bij 80 km/h gaat het toerental ineens iets omhoog, daarna valt ie terug en is ie rustig. Ik heb begrepen dat dit vaak verholpen is door de automaat te laten 'flushen'. Ik heb gehoord over een specialistisch bedrijf in Uden. Zijn er meer van deze bedrijven? Bij voorkeur in de regio Enschede?

- Ik wil graag een iPhone-aansluiting + jackplug zodat ik muziek van m'n iPhone kan spelen over de radio. Ik heb deze link van iemand gekregen: http://www.audiomusicdesign.nl/
Ik snap alleen niet helemaal wat ik daarmee zou moeten. Ik heb 3 linker handen, ik kan echt helemaal niets zelf aan de auto. Zijn er bedrijven die dit soort dingen snel en goedkoop kunnen inbouwen?

Thanks alvast!
Gebruikersavatar
blastaway
5th Gear member
Berichten: 2348
Lid geworden op: 31.05.2007 - 08:06
Locatie: Maastricht

Bonjour!
Mooie auto!

Op het forum staat veel over powerflush van ene gerrit dacht ik. Voor audio ga naar volvotech. Ben ik ook geweest voor mijn v70 inbouw van imiv
Volvo 940 2.3i Polar 2-1994 , t-5r cream yellow, c70 en v60 t4 2020
Volvo s60 2.4 5-2005
V70 edition II 2.4; 9-2004
V70 Sport 11-2006 2.0T HEICO
VW Passat 2005 R36 uitbouw
V70n 2000 2.5D
Gebruikersavatar
Sherlock
2nd Gear member
Berichten: 61
Lid geworden op: 02.07.2012 - 08:27

blastaway schreef:Bonjour!
Mooie auto!

Op het forum staat veel over powerflush van ene gerrit dacht ik. Voor audio ga naar volvotech. Ben ik ook geweest voor mijn v70 inbouw van imiv
Die Gerrit zit volgens mij in Uden.

Moet maar als hij echt goed is.

Thanks voor de Volvotech-tip!
Gebruikersavatar
Sherlock
2nd Gear member
Berichten: 61
Lid geworden op: 02.07.2012 - 08:27

Hm, op de (Engelstalige) website van Volvotech zie ik niets over inbouw, alleen over de losse producten.

Heb jij een adres (of andere website)?
Gebruikersavatar
EVV
5th Gear member
Berichten: 1407
Lid geworden op: 20.08.2010 - 14:20

Volvotech is ook actief op het forum onder dezelfde naam, je kunt hem eventueel een mailtje sturen.
2024 V90 B4 Plus Bright
Afbeelding
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24630
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

En hij kan het ook voor je inbouwen hoor.
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Gebruikersavatar
Sherlock
2nd Gear member
Berichten: 61
Lid geworden op: 02.07.2012 - 08:27

Cool!


Dan nog over de automaat: klinkt dat inderdaad als iets dat met flushen wordt opgelost?
Gebruikersavatar
JeroenSpock
7th Gear member
Berichten: 9257
Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
Locatie: Veendam
Contacteer:

En als je wat noordelijker woont wil ik de imiv ook wel voor je inbouwen hoor.
Gaat met 3 handen ook heel makkelijk zelf ;)
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Afbeelding Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
Gebruikersavatar
Sherlock
2nd Gear member
Berichten: 61
Lid geworden op: 02.07.2012 - 08:27

Thanks voor het aanbod, maar ik vrees dat dat vanaf Enschede nog best een eind uit de richting is. ;)

Ik heb veel vrienden in Rotterdam waar ik praktisch om de week wel langsga, dus ik kan het wel combineren denk ik.

Ik zit alleen nog met die vraag over de automaat...
Gebruikersavatar
EVV
5th Gear member
Berichten: 1407
Lid geworden op: 20.08.2010 - 14:20

Je zou eens kunnen beginnen met het (goed!) olie peilen van je automaat, en gelijk kijken en ruiken of je automaat olie nog een beetje gezond is. Die moet rood zijn en niet verband ruiken.
2024 V90 B4 Plus Bright
Afbeelding
Gebruikersavatar
FrankS60
5th Gear member
Berichten: 1838
Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
Locatie: Gelderland

EVV schreef:Je zou eens kunnen beginnen met het (goed!) olie peilen van je automaat, en gelijk kijken en ruiken of je automaat olie nog een beetje gezond is. Die moet rood zijn en niet verband ruiken.
Met 3 linker handen? Zou met dergelijke km-standen hoe dan ook lekker gaan flushen, kan zeker geen kwaad en het kan heel goed zijn probleem oplossen.
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
Gebruikersavatar
Sherlock
2nd Gear member
Berichten: 61
Lid geworden op: 02.07.2012 - 08:27

Ik begreep vóór aanschaf sowieso dat het enige waar ik me mogelijk druk om zou moeten gaan maken de automaat is. De motor (en de rest) blijft bij goed onderhoud wel heel.

Zou wel vervelend zijn als de automaat echt kuren gaat vertonen (na 200 kilometer...). Ik las op internet wel vergelijkbare gevallen waarbij alleen flushen alles oploste.

Hij schakelt dus wel gewoon goed en rustig, alleen soms snapt ie het even niet en gaat ie wat hoger in de toeren.
Gebruikersavatar
Sherlock
2nd Gear member
Berichten: 61
Lid geworden op: 02.07.2012 - 08:27

Nog 2 vragen:

Klopt het dat ie begrenst is op 245 km/h op de teller? Kreeg 'm niet verder, hij bleef strak staan op 5000 toeren (terwijl het rode gebied pas begint bij 6000).

En is er een manier om op de navigatie de (GPS-)snelheid in beeld te krijgen?
Gebruikersavatar
FrankS60
5th Gear member
Berichten: 1838
Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
Locatie: Gelderland

Het zou heel goed kunnen dat hij begrenst is, ik dacht van wel in ieder geval. Mijn getunede 2.4T haalt in ieder geval ruim de teller uit (260+) en die heeft nooit een begrenzer gehad. Je zou dus "makkelijk" voorbij de 5000rpm moeten kunnen komen.

Heb je geen smartphone waar je de gps snelheid op kunt krijgen? Of een sTom sTom?
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
Gebruikersavatar
Sherlock
2nd Gear member
Berichten: 61
Lid geworden op: 02.07.2012 - 08:27

Ja, heb ik wel, maar navigatie vind ik nou juist bij uitstek geschikt om snelheid te tonen. ;)

Voor wat betreft die begrenzer: nou ja, het is niet anders. Is ook wel hard genoeg, en 40l / 100km is niet echt relaxed.
Gebruikersavatar
FrankS60
5th Gear member
Berichten: 1838
Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
Locatie: Gelderland

Haha ja op zich kun je dr hard genoeg mee :wink: Hij kan er wel vanaf mocht je t boeiend vinden. En inderdaad, je benzineverbruik moet je dan even niet aan hebben staan op je display, dat is niet zo grappig... Kost je omgerekend 70 cent per kilometer aan benzine :D Maar het is wel even leuk op z'n tijd.
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
Gebruikersavatar
jeboem
1st Gear member
Berichten: 19
Lid geworden op: 21.04.2012 - 22:12
Locatie: Almeloooh

Je zou ook naar varioclean in varsseveld kunnen gaan. Deze flushen ook en is denk ik dichter bij dan Uden.
Heb mijn bak ook laten flushen in bussum en daar was gerry en varioclean aanwezig. Mijn problemen waren na bussum nog niet helemaal weg en op advies van gerry ben ik bij varioclean terecht gekomen.
www.varioclean.nl
Gebruikersavatar
Sherlock
2nd Gear member
Berichten: 61
Lid geworden op: 02.07.2012 - 08:27

Oh, da's redelijk om de hoek!

Thanks voor de tip!!
Plaats reactie

Terug naar “De 60 - 70 - 80 en 90 series”