Aan het orienteren voor een S60

De grotere Volvo's
Gebruikersavatar
mehrzahl
3rd Gear member
Berichten: 313
Lid geworden op: 04.03.2006 - 12:29
Locatie: Etten-Leur

Klopt Oceanracer, maar ik weet niet hoeveel een evt aan te schaffen S60 zou kosten. Ik wil alleen maar aangeven dat het doorrijden met de 850 kostentechnisch interessant zou zijn. Het verschil is dus groter, ten gunste van de 850.
Volvo 66 - Renault 18- Renault Fuego - Citroën AX - Audi 90 - Chrysler PT Cruiser - Seat Toledo
Volvo S60 D5 - 2002
Volvo V70 2.4D Edition Sport 2007
Volvo V70 D3 Limited Edition 2011

https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 20129.html
Gebruikersavatar
JeroenSpock
7th Gear member
Berichten: 9132
Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
Locatie: Veendam
Contacteer:

Ik was nooit een dieselrijder, tot ik deze S60 D5 kocht. Maar ik moet zeggen, stiekem rijdt het wel erg mooi, zeker nu hij gechipt is.
Verbruik is 1 op 18,5.
Wat ik wel een voordeel vind bij een benzinemotor is dat ze gewoon stiller zijn, je blijft bij stationair draaien horen dat er een dieselmotor aan het werk is. Op kruissnelheid is de D5 mooi rustig en hoor je alleen wind en banden, tot je het gas intrapt :D

Oh ja, dat verbruik is TOT MY2005, daarna lusten ze wel een slokje meer.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Afbeelding Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
sju_art
4th Gear member
Berichten: 931
Lid geworden op: 31.08.2010 - 15:41

FRANQ schreef:Trouwens, zou een gereviseerde 850 kop niet op een S60 passen?
Dan heb je wel hydraulische kleppen.
Of verschilt het onderblok teveel?

Gr, frank
Ik aleen nog amar gehoord dat het niet kan, doordat er dus danig veel verschil in de koelingskanalen zit. Zou ideaal zijn.... ALs je ziet hoe ze 850R, V70R, S70R van LPG G3 voorzien en tunen naar 350 pk en het blijft heel....

Teken ik graag voor :D
Volvo S60 2.4T AT MY2001 Vialle LPG G3
Volvo S60 2.4i 140pk MY2001 Landi LPG + flashlube smeersysteem
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

mehrzahl schreef:Klopt Oceanracer, maar ik weet niet hoeveel een evt aan te schaffen S60 zou kosten. Ik wil alleen maar aangeven dat het doorrijden met de 850 kostentechnisch interessant zou zijn. Het verschil is dus groter, ten gunste van de 850.
Daarom kun je bij zo'n berekening ook beter die afschrijving van de G3 eruit laten. Dan zie je gelijk dat de 850 voordeliger uitvalt. Onder de 5 mille vind je geen S60 en dat bedrag schrijf je in die 2 jaar wel af. Dus kost die S60 op gas het dubbele in 2 jaar t.o.v. de 850 op gas.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
FRANQ
2nd Gear member
Berichten: 179
Lid geworden op: 20.08.2005 - 21:52
Locatie: Hoofddorp

Nou zou ik inderdaad de 850 kunnen voorzien van lpg. En daar 2 jaar mee doorrijden. Dan moet ik 2200 afschrijven op twee jaar. De s60 zou 6000 kosten en daar zou ik weer 5 of 6 jaar mee doen. Afschrijving is dus geen punt want dat is nagenoeg gelijk.

De diesel zou een kleine besparing opleveren tov mijn huidige auto. En de lpg g3 zou nog meer besparing opleveren.

een andere 850 kopen gaat het niet worden,voor een mooie die net als mijne met leer is en redelijk full-options is betaal je meer dan een 2003 s60. En als je ze al vind hebben ze voor mij echt veel teveel gereden.

Ik denk dat ik het best rustig door kan zoeken, en dan als ik tegen een hele mooie s60 aanloop die moet kopen.

Gr, Frank
2023-Heden NJ-422-L Volvo V90 T5 156.000 - .......
2017-2023 9-ZFV-07 FORD S-MAX 2.0 TDCI 2010 163.500 - 268.000
2013-2017 69-JL-DR VOLVO S60 BI-FUEL 2002 245.000 - 370.500
2009-2013 NZ-JJ-76 VOLVO 850 2.5 20V 1996 265.000-350.000
2005-2009 FZ-LN-96 FORD SIERRA GT 1993 200.000-285.000
Gebruikersavatar
mehrzahl
3rd Gear member
Berichten: 313
Lid geworden op: 04.03.2006 - 12:29
Locatie: Etten-Leur

Frank, ik begrijp je redenering niet helemaal... G3 in de 850 leggen is toch het goedkoopste? Ik denk dat je er wel langer dan 2 jaar mee kan doorrijden. Ik zie er wel eens te koop staan met > 5 ton op de klok. Mijn ervaring is dat S60s duur worden in het onderhoud boven de 2-2.5 ton.
Volvo 66 - Renault 18- Renault Fuego - Citroën AX - Audi 90 - Chrysler PT Cruiser - Seat Toledo
Volvo S60 D5 - 2002
Volvo V70 2.4D Edition Sport 2007
Volvo V70 D3 Limited Edition 2011

https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 20129.html
FRANQ
2nd Gear member
Berichten: 179
Lid geworden op: 20.08.2005 - 21:52
Locatie: Hoofddorp

mehrzahl, ik begrijp dat je er langer mee door kunt rijden. Maar als ik lpg in mijn huidige auto leg blijft het dezelfde auto als dat het was. En je wilt wel eens wat nieuws. Ik ben gewend van huis uit om eens in de 5 of 6 jaar een nieuwere auto te kopen. Mijn vorige auto heeft het 5 jaar uitgehouden, toen heb ik hem weggedaan omdat ik er een ongeluk mee heb gehad, en later vlak na de vakantie de aandrijfas brak en vanalles kapot sloeg. Met de koop van mijn huidige auto heb ik voor mezelf gezegd deze 6 jaar te houden. Dit wil ik ook graag want het is een heerlijke auto. Maar hij begint nu wel echt oud te worden. Het leer is niet meer zo mooi, en je merkt gewoon dat andere mensen het als een oude auto zien en er dus ook totaal niet voorzichtig mee omgaan. Daarnaast rijd ik veel snelweg kilometers, en daar mag de 850 geweldig in uitblinken, maar helaas is het een (ondanks zijn forse afmetingen) een klein autotje tussen al die nieuwe grote zakenbakken. Een 107, clio of ander klein grut krijg je nog wel aan de kant. Maar een Dikke Bmw 5serie of Volvo S60/80 heeft maling aan het aanzicht van de 850 in zijn achteruitkijkspiegel.

Om op mijn beredenering terug te komen.
Bij lpg inbouwen in mijn 850 ben ik 2200 euro kwijt.
Een S60 van voor 2005 kan je vinden op gas/diesel tussen de 3500 en 6000 euro.

Een S60 van 6000 euro heeft op 6 jaar 1000 euro per jaar afschrijving (als je de restwaarde vergeet)
Mijn 850 heeft op 2 jaar met 2200 euro investering ook 1000 per jaar afschrijving.

Komt nog bij dat bij een ongeval er meer uitgekeerd word wanneer ik een S60 rij dan wanneer ik een 850 rij.

Misschien dat ik het niet snap, maar dan mag je het me best uitleggen.

Zoals ik er nu tegenaan kijk, orienteer ik me rustig op een s60 gas en diesel.
Kom ik wat moois tegen, dan ga ik op mijn werk vragen wat ik kan verwachten bij mijn contractverlenging in januari. En aan de hand daarvan kies ik voor diesel danwel lpg. Mocht mijn contract niet verlengd worden lijkt lpg de verstandigste keuze omdat die op lagere km per jaar ook nog voordelig blijft. Diesel blijft voor de kilometer vreters.


Groetjes,
Frank
2023-Heden NJ-422-L Volvo V90 T5 156.000 - .......
2017-2023 9-ZFV-07 FORD S-MAX 2.0 TDCI 2010 163.500 - 268.000
2013-2017 69-JL-DR VOLVO S60 BI-FUEL 2002 245.000 - 370.500
2009-2013 NZ-JJ-76 VOLVO 850 2.5 20V 1996 265.000-350.000
2005-2009 FZ-LN-96 FORD SIERRA GT 1993 200.000-285.000
Gebruikersavatar
mehrzahl
3rd Gear member
Berichten: 313
Lid geworden op: 04.03.2006 - 12:29
Locatie: Etten-Leur

Ok Frank, je bent dus uitgekeken op de 850. Ik wilde alleen maar even aangeven dat het meestal goedkoper is om door te rijden dan om een andere auto te kopen.

Wat betreft de S60: ik kan hem ten zeerste aanbevelen, mits goed onderhouden (zoals gezegd komen de grootste kosten tussen de 2-2.5 ton is mijn ervaring). De meesten doen hem weer weg omdat hij te klein is ivm kinderen, niet omdat hij niet goed meer rijdt.

Qua Überholprestige schiet je nog steeds niet veel op met een S60. Dan kun je beter een Audi kopen met van die kerstboomverlichting.

Succes met de zoektocht.
Volvo 66 - Renault 18- Renault Fuego - Citroën AX - Audi 90 - Chrysler PT Cruiser - Seat Toledo
Volvo S60 D5 - 2002
Volvo V70 2.4D Edition Sport 2007
Volvo V70 D3 Limited Edition 2011

https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 20129.html
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Whahaha, alsof ze wel voor je aan de kant gaan in een S60! Vreemde redenatie om voor een ander model te gaan kijken...
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
FRANQ
2nd Gear member
Berichten: 179
Lid geworden op: 20.08.2005 - 21:52
Locatie: Hoofddorp

Waar het eigenlijk om ging was natuurlijk de afschrijving. 2000 op 2 jaar of 6000 op 6 jaar is in mijn ogen hetzelfde. Dat het nu 4000 meer kost om een s60 te kopen is waar, maar over de jaren heen valt het dus tegen elkaar weg. Ik waardeer het erg dat jullie mij erop wijzen dat de 850 blijven rijden wellicht verstandiger is. En dat heeft mij ook aan het denken gezet. Eerst zou ik nog voor de vakantie een nieuwe auto kopen, nu ga ik daar rustig de tijd voor nemen. Geen overhaaste beslissing dus. De 850 vind ik nog steeds erg mooi, de strakke lijnen zijn gewoon enorm tijdloos. Maar op de een of andere manier oogt hij gewoon niet meer zo massief als een paar jaar geleden. Dat zal ongetwijfelt komen omdat andere auto's steeds groter worden. Een fiesta is tegenwoordig toch ook al een grote auto, waar dat in 1996 een auto was waarmee je je vriendin de snelweg niet mee opstuurde. Ja, misschien ben ik inderdaad wat uitgekeken op de 850, maar ook weer niet. Ik weet het gewoon niet. Het liefst hou ik de 850 erbij en gaat de 106 van mijn vriendin de deur uit...
2023-Heden NJ-422-L Volvo V90 T5 156.000 - .......
2017-2023 9-ZFV-07 FORD S-MAX 2.0 TDCI 2010 163.500 - 268.000
2013-2017 69-JL-DR VOLVO S60 BI-FUEL 2002 245.000 - 370.500
2009-2013 NZ-JJ-76 VOLVO 850 2.5 20V 1996 265.000-350.000
2005-2009 FZ-LN-96 FORD SIERRA GT 1993 200.000-285.000
Gebruikersavatar
mehrzahl
3rd Gear member
Berichten: 313
Lid geworden op: 04.03.2006 - 12:29
Locatie: Etten-Leur

Maar de 850 is nog niet op na 2 jaar. En wat je nog vergeet is dat je meestal (uitzonderingen daargelaten) veel onderhoudskosten hebt aan een andere auto (die de vorige eigenaar bv heeft doen besluiten hem in te ruilen). Dat heb je niet bij de 850. Ik was in de eerste 3 jaar 7000 Euro kwijt aan onderhoud, waarbij geen echt bijzondere dingen zaten (condensor, thermostaat, ophangrubbers, wiellager, banden, motorsteun, distributie).

Ik vind een 850 ook een echt mooie auto, rijdt net zo goed als een S60.
Volvo 66 - Renault 18- Renault Fuego - Citroën AX - Audi 90 - Chrysler PT Cruiser - Seat Toledo
Volvo S60 D5 - 2002
Volvo V70 2.4D Edition Sport 2007
Volvo V70 D3 Limited Edition 2011

https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 20129.html
Gebruikersavatar
EVV
5th Gear member
Berichten: 1358
Lid geworden op: 20.08.2010 - 14:20

Een S60 is toch wel een heel stuk moderner, vergeleken met 850 is die laatste echt een paar generaties ouder, kan me wel voorstellen dat je na een paar jaar wat nieuws zoekt.
Helaas heb ik net als Mehrzahl een behoorlijk bedrag moeten uitgeven om mijn S60 op de weg te houden, uiteindelijk toch weg gedaan omdat ik er gewoon geen eind aan zag komen. Als ik weer een S60 zou kopen zou ik zeker bij een dealer weg halen met een fatsoenlijke garantie en bekende onderhoudshistorie. Dan maar wat meer betalen, die S60s die je gezien hebt voor tussen de 3 en 6 duizend, reken er maar op dat je daar behoorlijk op leeg kunt lopen.
2024 V90 B4 Plus Bright
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “De 60 - 70 - 80 en 90 series”