Navaudio 2DIN radio, GPS & TV

In deze rubriek alle vragen en opmerkingen die met beeld en geluid te maken hebben voor alle modellen.
belgian-tsm
4th Gear member
Contacteer:

Hoi,
ik heb via volvo850forum een link gevonden naar www.tomacarparts.nl ze hebben daar 2 universele rekjes, 1 van 100mm en 1 van 110mm met of zonder metalen bus (wat daar met bedoeld wordt snap ik niet goed, en dan nog die afmetingen, daarvoor had ik een volvo SC-805 is dat dan de hoogte dat ik moeten meten of de lengte eigenlijk :roll:
Alvast bedankt,
Stijn
flipjebetuwe23
3rd Gear member

belgian-tsm schreef:dat bijvijlen was voor de zijkanten, in de houtinleg heb je zo een een scheiding, zal vooral zijn voor als je een volvo 1DIn + opbergvak gebruikt.
maar als ik nu de radio ook uitzet of het contact uit... dan verliest die zijn opgeslagen posten, er is nog wat werk aan de winkel , nogtans heb ik op youtube paar V70ers gezien waar die er wel goed inzit.
dan moet je de rode en gele draad omwissellen die zijn als het goed is voor de voeding. deze zitten bij sommige radio's verkeerd om.
belgian-tsm
4th Gear member
Contacteer:

Ah ok, dit zal ik eens bekijken dan, want mn vorige radio was een SC-805 met daaraan zo een bakje als alternatief voor de CD lader, en dat moest ik via de accessoire connector voorzien van stroom, en als ik het contact dan afzetten, bleef dat ding samen met de radio stroom trekken tot de antenne beneden was, alleen vanaf ik het contact opzet staat het lichtje van de radio actief, zou dat er veel aan doen ivm platte batterij, maar een Volvo radio bleef ook altijd anti diefstal pinken als alles afstondt. das dan mss hetzelfde?
mvg,
Stijn
belgian-tsm
4th Gear member
Contacteer:

Hallo,
heb vandaag de kabel voor de brake al meeaangesloten aan de massa (zie foto's, + GPS antenne weggewerkt. En als aan de rechterluidsprekersgrill de glasbreuksensor zit, waarom dan neit aan de andere kant de GPS antenne :-)
Had die eerst op de luidspreker gezet (magneet) maar dan kreeg ik het deksel er niet op dus, dan maar in een sleuf gestoken daar zit die ook goed.
Ik ga ook zo een speciaal rekje moeten bestellen om de radio deftig te monteren, zie foto's:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
belgian-tsm
4th Gear member
Contacteer:

Zie ook dit lampje in de radio pinkt als het contact aanstaat, anders niet, dat is bij een volvo radio ook, maar dan met contact uit, maar als ik dan die kabels omwissel (zie reactie flipje...) dan gaat de radio constant onder stroom staan, raar dat die geen standby functie heeft ofzo, zeker omdat er in de knopjes voorraan ook lampjes blijven branden dan. het is maar dat ik dag erna geen platte batterij heb...
belgian-tsm
4th Gear member
Contacteer:

Van Navaudio mail gehad, ze melden ook voor de draden te wisselen, in afwachting van het inbouwrek,n wat normaal een 110mm gaat zijn heb ik er het volgende van gemaakt: (zie foto's)
hopelijk is het goed zo, en trekt die mn accu niet volledig leeg
belgian-tsm
4th Gear member
Contacteer:

het apperaat blijk over energysaver te beschikken, na uitzetten contact blijven lampjes in de knoppen maar 5 sec branden, dus das goed, had vanmorgen geen platte accu of startproblemen. Nu wachten op de frame voor deftige inbouw :)
belgian-tsm
4th Gear member
Contacteer:

Het rekje is toegekomen, handleiding zit er niet bij, en ook geen frames , zucht, ben mn geduld aan het verliezen, en ook als ik dan de frame van navaudio erop zet komt het nog niet uit met dashboard radio steekt er ook een stuk uit, had eigennlijk liever gehad dat recht was zodat het overeenstemt met 4 pinkers knop, en ECC... vermits er geen handleiding bij het rekje zat heb ik maar wat zitten prutsen, eindresultaat trekt op niks :-(
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Hey,

Ffkes volhouden nog! Jebent er bijna ;-)

Even over je spannings aansluiting;
- Geel is dikker, dat is normaliter je accu aansluiting.
- Rood is dunner, die wordt alleen gebruikt voor het signaal "aan".

De zekeringen zullen (als het goed is) ook andere waarden hebben.
Kijk dit nog even goed na, alvorens je 2 or 3 ampere door die rode draad trekt en de boel wegsmelt...

Greetinx!
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech

Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
belgian-tsm
4th Gear member
Contacteer:

De draden die meegeleverd zijn in de iso convertor, zijn even dik en zijn voorzien van smeltzekeringen, bedoel je dat ik die moet nakijken?
belgian-tsm
4th Gear member
Contacteer:

Zie afbeeldingen, zo is het nu.
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Ja, even nakijken of ze ECHT even dik zijn en van hetzelfde materiaal en of de smeltzekeringen dezelfde waardes hebben.
(bij "echte" merken zul je altijd zien dat de continue spanning dikker is uitgevoerd, daar gaat namelijk het verbruik overheen, niet over de geschakelde spanning, die hoort alleen dienst te doen als "schakelaar".)

Ik vind het er nog niet zo netjes inzitten ;-(
Wat gaat er nou mis?
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech

Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
belgian-tsm
4th Gear member
Contacteer:

Het zit er inderdaad niet netjes uit, bij het rekje zat ook geen handleiding ofzo, dat kost dan redelijk wel wat voor zoiets, en er zouden normaal 2 kadertjes bijzitten, heb ze niet gevonden, wacht nu op antwoord van Navaudio, altijd iets, precies of het mag niet lukken. het frame dat dan bij de radio zit, klikt ook al niet meer zo goed op de radio door het er paar keer moeten afhalen... Ik dacht een volvo radio die 2 din zelfde zou zijn dan een 2DIN, maar blijkbaar heb je verschillende maten...
dieper krijg ik die radio er trouwens niet in.
flipjebetuwe23
3rd Gear member

de buitenste zwarte afwerkframe is volgens mij het frame dat bij de radio zat.
heb ik dat goed.

hoort volgens mijn niet bij het montage rek daar door past het niet lekker denk ik.

lijkt wel of de hout inleg nog in de weg zit.

klopt dat ?
v70n t5
CFE
belgian-tsm
4th Gear member
Contacteer:

Het hout is niet echt een probleem meer, het zijn de frames...
flipjebetuwe23
3rd Gear member

volgens mij moet namelijk de zwarte afwerk rand in de autoradio zelf.
maar dan komt de autoradio wel verder naar voren.

heb namelijk zelf ook een chinees geval en daar steekt de radio zelf verder naar voren omdat ik anders ook de zwarte rand niet kon bevestigen.

bij mij ging de radio hoe dat hij nu bij jou zo zit ook niet open zonder dat hij de zwarte rand aanraakte
v70n t5
CFE
belgian-tsm
4th Gear member
Contacteer:

Hoi,
bij mij zit die rand zelfs los, die kan niet meer inklikken omdat dat in die ijzeren frame zit (zucht), er zou eigenlijk zo een ding moeten zijn met een Volvo 2DIN rand waar dan die 7inch radio dan inschuift, en niet alleen de rand, ook de Volvo 2 din metalen behuizing, toch zeker onder en bovenaan
nu heb ik 2 mousse kussentjes onderaan geplakt.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen A-V-N”