Kortom:
Kan het? waarschijnlijk niet of heel duur, hele bank moet vervangen & Volvo werkt nooit mee aan de software aanpassing voor airbags/bezettingssensoren etc.
Moet je het willen? hangt m.i. van het doel af.
Je eigen kids vaak/regelmatig vervoeren: 2x goede Isofix stoeltjes is zeker goedkoper en zeker beter. Mijn grote 7 jarige zoon zit er ook nog heerlijk in. Soms eens een kind mee moeten nemen: prima!
Als alternatief voor een losse zitverhoger: prima!
Groeten en wijsheid!
Alchemist
Geïntegreerde zittingverhogers achter: nog in te bouwen
- den toerist
- 5th Gear member
Man, man, man.... wat een ( verkeerd geïnterpreteerde ) reacties hierop.
Ik zie zoals menig ouder mijn kids doodgraag, zou hen geen vlieg kwaad doen.
Dus rij ik dan ook met een veilige wagen , genre Volvo. Mijn kids hebben tot hun 1,5 jaar steeds in een, tegen de rijrichting geplaatst Volvo kinderzitje gezeten (wat het veiligste is).
Dit kom je maar zelden tegen in de BeNeLux, in Scandinavië veel meer...
Aangezien wij onze wagen meerder keren per dag gebruiken voor de kids, boodschappen en dergelijke meer en dan ook nog dagelijks carpoolen met z'n 4'en of soms 5'en in die zelfde wagen, is het in ons opzicht handig meegenomen om voor die opklapbare kinderzitjes te kiezen. Tevens het is van Volvo makelij, dus kan je er prat opgaan dat het veilig is. Ze zullen hun goede naam hierin niet besmeuren door met kind onveilige dingen op de markt te komen.
We zijn blijkbaar al vergeten hoe we zo'n 20 jaar geleden met onze ouders mee reden met de wagen, dat was heel wat anders....
@ Alchemist; die achterbank kost: €330, er is geen software aanpassing nodig.
Ik zie zoals menig ouder mijn kids doodgraag, zou hen geen vlieg kwaad doen.
Dus rij ik dan ook met een veilige wagen , genre Volvo. Mijn kids hebben tot hun 1,5 jaar steeds in een, tegen de rijrichting geplaatst Volvo kinderzitje gezeten (wat het veiligste is).
Dit kom je maar zelden tegen in de BeNeLux, in Scandinavië veel meer...
Aangezien wij onze wagen meerder keren per dag gebruiken voor de kids, boodschappen en dergelijke meer en dan ook nog dagelijks carpoolen met z'n 4'en of soms 5'en in die zelfde wagen, is het in ons opzicht handig meegenomen om voor die opklapbare kinderzitjes te kiezen. Tevens het is van Volvo makelij, dus kan je er prat opgaan dat het veilig is. Ze zullen hun goede naam hierin niet besmeuren door met kind onveilige dingen op de markt te komen.
We zijn blijkbaar al vergeten hoe we zo'n 20 jaar geleden met onze ouders mee reden met de wagen, dat was heel wat anders....
@ Alchemist; die achterbank kost: €330, er is geen software aanpassing nodig.
V70 2.5D 1999
V70 TDI 1998
V70 D3 2011
480 Turbo 1992
V70 TDI 1998
V70 D3 2011
480 Turbo 1992
-
- 5th Gear member
volvo zitverhoger niet onveilig.... MAAR de zitverhogers met zijbescherming gewoon wel veel veiliger
V70 '04 R | m66 | ceramic downpipe | do88 aluminium intercooler | stage 2 rica | premium sound en volvo oem subwoofer