Verhuizing V40 -> V60 (en besteld!)

Plaats reactie
rinkel
2nd Gear member

Proefrit gedaan in een V40 D4. Heerlijke auto, maar voor mij te klein.
Nu dus aanwezig in het V60 forum.
Wordt besteld: V60 D4 Kinetic BusinessPack Pro, black sapphire
Met verder als enige optie: regensensor

Kinetic + Business bevat verder eigenlijk alles wat ik wil :P

Nu het lange wachten... En natuurlijk hier een beetje rondhangen...
Cinq
3rd Gear member
Contacteer:

Gefeliciteerd met de keuze en succes met het wachten. En natuurlijk veel plezier gewenst hier in de S60/V60 hoek :-)

Groet Clemens
V60 T3 R-Design, Ice White Solid, Winter Line en nog wat opties
remmm
5th Gear member

Goede keus ;) en succes met wachten. Zag gisteren voor het eerst een v40 met handelaarskenteken opde openbare weg, leuke wagen maar geen v60....
rinkel
2nd Gear member

Dank dank!
Als ik alleen was geweest was het een v40 geworden, vind het echt een fantastische auto. Heerlijk die wegligging, en dan met die d4, echt heel fijn.

De keus was een volledig aangeklede v40 of een wat magere v60.
Toch heb ik nog de, voor mij, belangrijke opties met deze paketten, al was een momentum leuker geweest, maar die zat niet meer binnen het budget dus dan wordt het afstrepen.
Of ik had een D2 momentum moeten nemen, maar dat ging me net te ver: een eco diesel zonder 20% bijtelling. Dan liever die overheerlijke 5 cylinder, met wat minder bling.
dutch-v
2nd Gear member

Goede keuze om de V60 te nemen lijkt me - net een slagje groter. Zelf rijd ik inmiddels 80KKM in nagenoeg dezelfde V60 als jouw specs, maar bij mij heet de motor natuurlijk nog D3. Kinetic is prima te doen, en zeker niet kaal. Ik heb wel de stoelen met T_Tec bekleding, dat is het geld zeker waard.

Bijbestellen van een regensensor is overbodig - is een knopje wat je in moet drukken als het regent. Die logica ontgaat mij nog steeds. Op mijn vorige auto's werkte een regensensor geheel automatisch en geheel probleemloos.

Groet, Dutch-v
rinkel
2nd Gear member

Hmm, sja, was in de veronderstelling dat een regensensor sensored dat het regent, dat zegt het woord immers... Bij mn huidige auto is het ook volledig automatisch en vind dat wel prettig.
Naja.
Voor mij helaas geen t-tec. Heb daar wel op gezeten en vond dat wel mooi/prettig, maar hopelijk is gewone bekleding ook voldoende. Ik heb nu ook stof bekleding.

Verder is de kinetic idd niet kaal.
drifer
Starter

rinkel schreef:Hmm, sja, was in de veronderstelling dat een regensensor sensored dat het regent, dat zegt het woord immers... Bij mn huidige auto is het ook volledig automatisch en vind dat wel prettig.
Naja.
Doet ie ook, maar de eerste keer moet je ze zelf aanzetten door op het knopje te drukken (dus 1x per rit). Dan probeert ie in de winter niet om automatisch je vastgevroren ruitenwissers los te trekken...

Ik heb nu ook stof bekleding, ziet er ook goed uit, maar omdat ie zo donker is zie je er wel veel op, dus af en toe even stofzuigen.
2012 Volvo S60 Drive...
rinkel
2nd Gear member

Dank drifer, daar lijkt over nagedacht te zijn.
de bekleding van mijn huidige auto is 3x niks, dus het kan alleen maar beter.
De V40 van de proefrit had ook stof, dat vond ik prima zitten.

De auto is nog niet besteld bij de leasemij.... wachten wachten...
XC40 T4 Momentum GT Bright Silver (2019)
Rob Bakker
5th Gear member

Als ik voor de keuze zou staan had ik ook denk ik de V60 gekozen. Gefeliciteerd dus ;)

ps. qua regensensor werkt het ook zo bij mijn Citroën C4.
santu001
4th Gear member

drifer schreef:
rinkel schreef:Hmm, sja, was in de veronderstelling dat een regensensor sensored dat het regent, dat zegt het woord immers... Bij mn huidige auto is het ook volledig automatisch en vind dat wel prettig.
Naja.
Doet ie ook, maar de eerste keer moet je ze zelf aanzetten door op het knopje te drukken (dus 1x per rit). Dan probeert ie in de winter niet om automatisch je vastgevroren ruitenwissers los te trekken...
Of als je door de wasstraat rijdt is het wel prettig dat je niet hoeft te denken om je sensor uit te zetten.
Mvg. Claudio,

Volvo S60 T5 - R-design - Polestar optimized - Fusion Red Metallic - Full Options - 10-2019
Volvo S60 T5 Summum, DSL, BPPro, Vibrant Copper 2011 - Sensus 3.0 0C71 SCT-IGO- XDA Root/ADW-EX Launcher 18" Sleipner/Fortuna
Volvo S60 2.5T Summun 2005 Greenwich green
Volvo S60 2.4 Premium Comfort, Audio, Winterline 2001 Maya Yellow
cierske
2nd Gear member

Vandaag stond er bij de dealer ook een V40, ik heb er even in gezeten, achteraan vond ik hem toch wel krap, ik zat echt met mijn hoofd tegen het dak (ben 1,87m). Zelf heb ik ook even getwijfeld tussen een V40 en V60, nu ben ik zeker blij dat ik voor de v60 gegaan ben.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvo V60 D4 MY 2013 ocean race, electric silver, offblack leder, motion + convenience pack, premium audio, verwarmde zetels vooraan, sportieve uitlaatpijp
Volvo V50 2.0D powershift, kinetic, bussiness edition
Volvo C30 2.0D momentum
rinkel
2nd Gear member

Blijft een prachtige auto die V40... jammer van die kofferbak, maar dat heb ik nu wel 1000x gezegd...

V60 is voor mij ook de beste keus. Daarbij is dat ook geen slagschip, net een slagje groter dan de V50.
XC40 T4 Momentum GT Bright Silver (2019)
dutch-v
2nd Gear member

santu001 schreef:
drifer schreef:
Naja.
Of als je door de wasstraat rijdt is het wel prettig dat je niet hoeft te denken om je sensor uit te zetten.
Het kan heel simpel en doeltreffend, andere merken doen dat ook:

- regensensor alleen laten werken bij temperaturen boven vriespunt, en
- regensensor alleen laten werken als motor loopt

Onder vriespunt heb je niet veel aan de sensor, gaat met sneeuw anders om dan met regen. En in de wasstraat staat mijn motor gewoon uit.

Groet,
dutch-v
rinkel
2nd Gear member

En jawel: hij is besteld!!
Levering in November
Plaats reactie

Terug naar “S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018”