Proefrit gedaan in een V40 D4. Heerlijke auto, maar voor mij te klein.
Nu dus aanwezig in het V60 forum.
Wordt besteld: V60 D4 Kinetic BusinessPack Pro, black sapphire
Met verder als enige optie: regensensor
Kinetic + Business bevat verder eigenlijk alles wat ik wil
Nu het lange wachten... En natuurlijk hier een beetje rondhangen...
Dank dank!
Als ik alleen was geweest was het een v40 geworden, vind het echt een fantastische auto. Heerlijk die wegligging, en dan met die d4, echt heel fijn.
De keus was een volledig aangeklede v40 of een wat magere v60.
Toch heb ik nog de, voor mij, belangrijke opties met deze paketten, al was een momentum leuker geweest, maar die zat niet meer binnen het budget dus dan wordt het afstrepen.
Of ik had een D2 momentum moeten nemen, maar dat ging me net te ver: een eco diesel zonder 20% bijtelling. Dan liever die overheerlijke 5 cylinder, met wat minder bling.
Goede keuze om de V60 te nemen lijkt me - net een slagje groter. Zelf rijd ik inmiddels 80KKM in nagenoeg dezelfde V60 als jouw specs, maar bij mij heet de motor natuurlijk nog D3. Kinetic is prima te doen, en zeker niet kaal. Ik heb wel de stoelen met T_Tec bekleding, dat is het geld zeker waard.
Bijbestellen van een regensensor is overbodig - is een knopje wat je in moet drukken als het regent. Die logica ontgaat mij nog steeds. Op mijn vorige auto's werkte een regensensor geheel automatisch en geheel probleemloos.
Hmm, sja, was in de veronderstelling dat een regensensor sensored dat het regent, dat zegt het woord immers... Bij mn huidige auto is het ook volledig automatisch en vind dat wel prettig.
Naja.
Voor mij helaas geen t-tec. Heb daar wel op gezeten en vond dat wel mooi/prettig, maar hopelijk is gewone bekleding ook voldoende. Ik heb nu ook stof bekleding.
rinkel schreef:Hmm, sja, was in de veronderstelling dat een regensensor sensored dat het regent, dat zegt het woord immers... Bij mn huidige auto is het ook volledig automatisch en vind dat wel prettig.
Naja.
Doet ie ook, maar de eerste keer moet je ze zelf aanzetten door op het knopje te drukken (dus 1x per rit). Dan probeert ie in de winter niet om automatisch je vastgevroren ruitenwissers los te trekken...
Ik heb nu ook stof bekleding, ziet er ook goed uit, maar omdat ie zo donker is zie je er wel veel op, dus af en toe even stofzuigen.
Dank drifer, daar lijkt over nagedacht te zijn.
de bekleding van mijn huidige auto is 3x niks, dus het kan alleen maar beter.
De V40 van de proefrit had ook stof, dat vond ik prima zitten.
De auto is nog niet besteld bij de leasemij.... wachten wachten...
rinkel schreef:Hmm, sja, was in de veronderstelling dat een regensensor sensored dat het regent, dat zegt het woord immers... Bij mn huidige auto is het ook volledig automatisch en vind dat wel prettig.
Naja.
Doet ie ook, maar de eerste keer moet je ze zelf aanzetten door op het knopje te drukken (dus 1x per rit). Dan probeert ie in de winter niet om automatisch je vastgevroren ruitenwissers los te trekken...
Of als je door de wasstraat rijdt is het wel prettig dat je niet hoeft te denken om je sensor uit te zetten.
Vandaag stond er bij de dealer ook een V40, ik heb er even in gezeten, achteraan vond ik hem toch wel krap, ik zat echt met mijn hoofd tegen het dak (ben 1,87m). Zelf heb ik ook even getwijfeld tussen een V40 en V60, nu ben ik zeker blij dat ik voor de v60 gegaan ben.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
rinkel schreef:Hmm, sja, was in de veronderstelling dat een regensensor sensored dat het regent, dat zegt het woord immers... Bij mn huidige auto is het ook volledig automatisch en vind dat wel prettig.
Naja.
Doet ie ook, maar de eerste keer moet je ze zelf aanzetten door op het knopje te drukken (dus 1x per rit). Dan probeert ie in de winter niet om automatisch je vastgevroren ruitenwissers los te trekken...
Of als je door de wasstraat rijdt is het wel prettig dat je niet hoeft te denken om je sensor uit te zetten.
Het kan heel simpel en doeltreffend, andere merken doen dat ook:
- regensensor alleen laten werken bij temperaturen boven vriespunt, en
- regensensor alleen laten werken als motor loopt
Onder vriespunt heb je niet veel aan de sensor, gaat met sneeuw anders om dan met regen. En in de wasstraat staat mijn motor gewoon uit.