@ AlexV70, toch is het niet anders..... import is en blijft gewoon minder waard als een van orgine Nederlandse auto.
Er is o.a. geen NAP bij, er is geen (in NL centraal geregistreerde) schadehistorie te checken, je kunt geen claimhistorie, recalls of andere landgebonden informatie terugvinden als dealer zijnde.
Menig dealer wil er daardoor minder voor geven of soms helemaal niet inruilen, een keurig gestempelde dealerhistorie zegt wel iets maar niet alles, de prijs is een pré de rest veel minder...
(die D5 Summum stond trouwens te koop voor bijna € 20.000-- onder de nieuwprijs)
Import en restwaarde
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
- Hans
- 8th Gear member
- Contacteer:
En dat is dan wel weer "voordelig" voor een XC van nog geen jaar oud...
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Wie heeft het over een XC?hans anesthesie schreef:En dat is dan wel weer "voordelig" voor een XC van nog geen jaar oud...
- Hans
- 8th Gear member
- Contacteer:
Sorry, ik bedoelde eigenlijk die V70 (wel goed lezen Hans) En dat terwijl ik best heel precies ben
Dan zal het trouwens met "hoofdprijs"wel helemaal meegevallen zijn...
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Je kunt natuurlijk altijd een "kale" 2.4D met automaat kopen voor hetzelfde geld als voor een "volle" Summum van een 1 jaar oud, maar wil je dat ook?hans anesthesie schreef:Sorry, ik bedoelde eigenlijk die V70 (wel goed lezen Hans) En dat terwijl ik best heel precies ben![]()
-
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Bart je draft door, maak je niet zo druk er worden steeds meer Volvo's geimporteerd
Historie van een Duitse Volvo is perfect op te vragen via de dealer, "Deutsche Grunlichkeit" in tegenstelling tot NL mag men daar niets verzwijgen en moet men ongevraagd alle bijzonderheden vermelden.
Het is ook meestal geen probleem om kopietjes van de facturen van het onderhoud te krijgen.
En de NAP wordt ook voor een importauto keurig bijgehouden, het begint al bij de opname van de stand bij de RDW invoer.
Verder krijg je van Volvo Nederland alle service / garantie / recalls etc. net zoals bij een Volvo die toevallig in NL van de trailer is gereden.
Wat het inruilen van auto's betreft: ik beperk me tot het verkopen van onderdelen voor Volvo's
(en af en toe een adviesje over import van een Volvo, haha)
Historie van een Duitse Volvo is perfect op te vragen via de dealer, "Deutsche Grunlichkeit" in tegenstelling tot NL mag men daar niets verzwijgen en moet men ongevraagd alle bijzonderheden vermelden.
Het is ook meestal geen probleem om kopietjes van de facturen van het onderhoud te krijgen.
En de NAP wordt ook voor een importauto keurig bijgehouden, het begint al bij de opname van de stand bij de RDW invoer.
Verder krijg je van Volvo Nederland alle service / garantie / recalls etc. net zoals bij een Volvo die toevallig in NL van de trailer is gereden.
Wat het inruilen van auto's betreft: ik beperk me tot het verkopen van onderdelen voor Volvo's
(en af en toe een adviesje over import van een Volvo, haha)
XC90 D5
V60 PIH met veel toeters en bellen 2014>wk 46
V60 PIH met veel toeters en bellen 2014>wk 46