Nu heb ik een open lucht filter van K&N resultaat voel nog een verschil alleen een prachtig sportief geluid geen sjohnie geluid alleen een subtiel afblaas geluid van de turbo

En het staat wel leuk onder de kap.
Before.

After.

Ik volg even niet... Waar zie jij een spons filtertje? Op het originele luchtfilter of het K&N filter? En een gat in de zijkant van het filterhuis is me ook niet opgevallen... Maar jij hebt dan wel een andere motor dan de mijne (AWD is vanaf MY2010 de biturbo, FWD is enkele turbo dacht ik) dus misschien is het luchtfilterhuis en het luchtfilter zelf anders dan op de mijne?euerw schreef:Had je ook gezien dat er nog een extra soort spons filtertje op de luchtfilter zit geplakt? Bij mij wel namelijk en dat is nieuw voor mij, er zit nog een gat aan de zijkant van het filterhuis maar begrijp het nut er niet van, jij?ppFreddy schreef:
Probleem staat uiteraard volledig los van het luchtfilter, dus mijn K&N ligt er weer in
Met de ongeblazen 2.4's in de S60 is het even goed kijken naar de montage van welk filter dan ook, de LMM is niet helemaal vlak waar hij normaliter op de filterbox zit met als gevolg dat een dergelijk "open" filter niet zo makkelijk vast te klemmen is. Verder is het hitteschild wel een must, dus dan krijg je toch een optiflow kit of iets vergelijkbaars van een ander merk met hitteschot.Laguna-S60 schreef:iemand een idee wat de diameter is van de aanzuig buis...?
ik vind de bsr optiflow kit nog best wel duur ook omdat er eerst wat andere dingen moeten gebeuren dus wil gewoon een "los" filter gaan kopen.., maar geen idee wat de diameter is die ik moet hebben.