Het is opgelost!!
LEVE autobedrijf Lex Vilier te Elst! Ondanks dat ze met vakantie waren, was er vandaag toch een monteur bereid om me te helpen.
Na wat te hebben gezocht, bleek het toch het onderbreek relais te zijn, die de benzine injectoren uit zou moeten schakelen zodra de LPI injectoren in werking zijn. Ik snap er nog steeds geen moer van dat me zoiets stoms moet overkomen.. Er zat dus benzine bij de LPG.. Bovendien liep 'ie vanochtend al een stuk beter nadat de niet-Vialle monteur uit Heumen er naar had gekeken.
Ik heb 'm meteen vanuit Elst op de terugweg APK af kunnen laten melden. Geen enkel adviespunt

En dat bij 311.400 km
Helaas stopte 'ie er nogal abrupt mee vanmiddag, toen ik net aan 't accelereren was op de linkerbaan, net vanaf de A50 de A12 op, richting Apeldoorn, ik kon meteen weer terug helemaal naar rechts, om vervolgens op de vluchtstrook uit te laten rollen. Helemaal niets meer, qua vermogen. Hij wilde ook niet meer starten, ook niet door 'm in de versnelling te houden en de koppeling op te laten komen. Je moet toch iets proberen he :S
Binnen 5 minuten kwam er een mannetje van Rijkswaterstaat naar me toe, en hij had zowel een sleepdienst als de getalletjes "70" op de matrixborden geregeld. Sorry, als daar iemand van jullie last van had, vanmiddag rond 3-en
Op de vluchtstrook met (vooral) langsrazende vrachtauto's, waardoor de motorkap me bijna onthoofdde dankzij de windvlagen, en alle pokkeherrie kon ik dus helemaal niets horen.
Ik werd naar de dichtsbijzijnde carpoolplaats gebracht (bij vliegveld Terlet) en daar kwam ik er al gauw achter dat de motor wel ronddraaide, maar "er ontbrak iets". Ik had de gasinstallatie al uitgeschakeld (door de zekeringen eruit te halen) dus daar kon 't niet aan liggen. De volgende 2 logische verklaringen zouden zijn de startonderbreker (maar dat was 't niet) en de brandstofpomp (van de benzine) en die zekering was dus doorgesmolten.
Ik heb echt een auto met karakter! Respect!
Ik had nog 1 zekering van 20 ampère liggen, deze erin gezet, gestart en hij liep weer! Een seconde of 10... Toen vloog dezelfde zekering er weer uit....
Inmiddels was mijn zwager gearriveerd, en hij had nog wel een zekering van 30 ampère, dit hebben we uitgeprobeerd en hier draaide hij perfect op. Hij werkt daar in de buurt op een militaire kazerne en daar hebben we nog een en ander nagemeten, en de zekering weer terugvervangen voor een 20Ah, en sindsdien loopt 'ie weer perfect...
Toch begrijp ik niet, waarom er eerst 2 zekeringen uitknallen, en de auto ermee stopt, terwijl dit van de BENZINEpomp is, en de auto op dat moment op LPG liep...
Anyway, ik heb een nieuwe bumper en een nieuwe, onbeschadigde achterklep alsnog op kunnen halen, en meteen een vriend kunnen bezoeken, die ik morgen "met mijn grote station" mag komen helpen met zijn verhuizing
Was me wel weer een avontuur.....