S60 D2 115pk of D3 136pk ?

Plaats reactie
azerty
1st Gear member
Berichten: 23
Lid geworden op: 15.09.2008 - 00:59

Het is weer zover, na mijn vorige s40 mag ik een nieuwe leasewagen kiezen. Het huidige budget laat volgende uitvoeringen toe :

- Volvo S60 D2 1.6D 115pk Momentum, Motion pack, leder interieur, Park Assist Camera, Snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging

- Volvo S60 D2 1.6D 115pk R-design, Motion pack, Park Assist, Snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging

- Volvo S60 D3 2.0D 136pk, Momentum, Motion pack

Iemand die de nieuwe D3 136pk al gereden heeft? Is het de moeite voor een zwaardere motor te gaan ipv al die leuke opties? Toevallig iemand die D2 r-design rijdt?
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8445
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

In Volvodrive magazine staat deze maand een mooi artikel over de S60 D2, de moeite om te lezen.

Een collega van me stond ook voor de keuze tussen een wat kale S60 D2 of een full option V40 D2.

Hij zal voor de V40 gaan (summum, intro line, driver support line en nog een hele boel)

Ik zou persoonlijk ook liever in een full option V40 dan in een wat kale S60 rijden.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Voor NL bestaat er geen D3 van 136pk
Volvo for life
Gebruikersavatar
olson
3rd Gear member
Berichten: 343
Lid geworden op: 10.05.2011 - 08:03

Die snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging heb je niet nodig. Ga maar eens proef rijden.
Stuurt heel erg raar.
S60 D3 Summum 2012, Four-C, black sapphire.
V60 B4 R-Design 2021 Birch light
Gebruikersavatar
ZX10r
5th Gear member
Berichten: 1002
Lid geworden op: 25.09.2010 - 14:58
Locatie: REO Rotterdam en Omgeving

Raar? Beter vind ik zonder dweilt het alle kanten op zeker in snelle bochten
Out div C30/XC70/XC60/XC60/V60CC/XC40
Out XC 70 D5 full option
Out V60 full option cosmic white inc Polestar
Out V60 MY14 Plug in hybrid inc Polestar
Out V60 MY15 Polestar full option Black
In XC40 MY22 Twin Engine black
In XC40 MY23 Twin Engine White
Gebruikersavatar
cierske
2nd Gear member
Berichten: 64
Lid geworden op: 27.05.2007 - 01:33

Waarom geen D3 ocean race + motion en convenience pack? volgens mij goedkoper dan momentum met leder en ongeveer dezelfde uitrusting (je mist enkel IAQS denk ik.....)

Edit: Ik zie net dat het om een S60 gaat en daar is blijkbaar geen ocean race voor...
Volvo V60 D4 MY 2013 ocean race, electric silver, offblack leder, motion + convenience pack, premium audio, verwarmde zetels vooraan, sportieve uitlaatpijp
Volvo V50 2.0D powershift, kinetic, bussiness edition
Volvo C30 2.0D momentum
rinkel
2nd Gear member
Berichten: 71
Lid geworden op: 26.06.2012 - 11:10
Locatie: Veenendaal

De ocean race heeft ook nog een verlaagd onderstel, moet je van houden.

Onee, dat is de r-design

Maar de d3 komt toch niet naar NL?
Gast

olson schreef:Die snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging heb je niet nodig. Ga maar eens proef rijden.
Stuurt heel erg raar.
Is ook niet snelheidsafhankelijk - je kunt het in het menu instellen hoeveel er wel of niet bekrachtigd moet worden. (3 standen)
Gebruikersavatar
least
3rd Gear member
Berichten: 499
Lid geworden op: 07.02.2009 - 20:03
Locatie: Middelpunt van Nederland

dbosker schreef:
olson schreef:Die snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging heb je niet nodig. Ga maar eens proef rijden.
Stuurt heel erg raar.
Is ook niet snelheidsafhankelijk - je kunt het in het menu instellen hoeveel er wel of niet bekrachtigd moet worden. (3 standen)
Ik had hem ook op m'n V60 en dat beviel prima, lekker zwaar en stabiel op de snelweg, ik mis 'm op m'n V70, maar was geen optie op de LE
nadenkend over weer een Volvo: V90
Thom
5th Gear member
Berichten: 1861
Lid geworden op: 07.06.2005 - 20:16

Is ook niet snelheidsafhankelijk - je kunt het in het menu instellen hoeveel er wel of niet bekrachtigd moet worden. (3 standen)
Dat van die standen klopt, dat hij niet snelheidsafhankelijk zou zijn níet; zo staat het ook in de optielijst, Servotronic.. Vind het zeker een verbetering, je kan immers zelf het stuurgedrag kiezen? Bovendien is het met inparkeren lekker licht en met hogere snelheden prettig zwaar en indirect.

OT: ben wel benieuwd naar die D3 136pk, die kennen we in NL niet!
Dirk-Pieter
1st Gear member
Berichten: 32
Lid geworden op: 27.05.2012 - 15:05

Gezien het formaat en het R-design, zou ik minimaal voor de 136 pktjes gaan;

http://www.autoblog.nl/archive/2011/05/ ... e-r-design
Wout73
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 19.07.2012 - 16:32
Locatie: Mechelen

Zeker de snelheidsafhankelijke bekrachtiging nemen: je hebt een pak meer precisie bij hogere snelheid. Met de standaard bekrachtiging zit je bij een niesbui zo 2 vakken verder op de snelweg :o) Heb zo'n 10.000 km met beide systemen achter de rug.

136 pk is vijfcilinder, maakt de auto onderscheidend. En het hogere koppel is zeer nuttig in het dgaelijkse verkeer. Alle andere toeters en bellen zijn alleen de eerste duizend km leuk, koppel blijft leuk. Xenon vond ik ook een aanrader by the way.
kamikaze
2nd Gear member
Berichten: 233
Lid geworden op: 20.03.2011 - 13:14

Ik rijd nu een D2, maar nu er ook een D3 is zou ik zeker geen D2 meer nemen.
In België zal dat in leaseprijs en maandelijkse bijdrage nauwelijks schelen.
Terwijl bij mij de vorige D3 (163 pk) een enorm pak duurder was.
Vroeger was het echt de afweging tussen kaal en super (summum) uitgerust.

De D2 is net te doen, maar vanaf als er wat andere personen en bagage meegaan voel je echt dat dit eigenlijk ietsje ondergemotoriseerd is.
En al zeker indien je daar de r-design optie op neemt.
Volvo V60 T8 R-Design
Volvo V60 D4 Ocean Race (04/2015 - 04/2021)
Volvo S60 D2 Summum (08/2011 - 04/2015)
Ford Mondeo 5D 1.8 tdci Ghia (05/2008 - 08/2011)
Ford Focus Clipper 1.6 tdci Ghia (11/2005 - 01/2008)
S60Dennis
2nd Gear member
Berichten: 79
Lid geworden op: 17.07.2011 - 11:03
Locatie: Utrecht

kamikaze schreef:Ik rijd nu een D2, maar nu er ook een D3 is zou ik zeker geen D2 meer nemen.
In België zal dat in leaseprijs en maandelijkse bijdrage nauwelijks schelen.
Terwijl bij mij de vorige D3 (163 pk) een enorm pak duurder was.
Vroeger was het echt de afweging tussen kaal en super (summum) uitgerust.

De D2 is net te doen, maar vanaf als er wat andere personen en bagage meegaan voel je echt dat dit eigenlijk ietsje ondergemotoriseerd is.
En al zeker indien je daar de r-design optie op neemt.
Ik sluit mij hierbij aan. Al is een d3 v40 ook zeker geen straf.
Ik rijd D2 maar heb een paar keer een d3 gereden, het is een heerlijk blok, soepel en met een geluid waar je geen genoeg van krijgt.
DandeGraaff
2nd Gear member
Berichten: 82
Lid geworden op: 03.09.2012 - 14:39
Locatie: Maastricht

Ik zou de D3 nemen. Hebben wij ook in onze V60, en het is een heerlijke motor!
Dan een mooie ocean race, en je zit gebakken als je het mij vraagt! :)
2011 Volvo V60 D3 Geartronic Summum
2007 Jaguar XK 4.2 Convertible
2011 Mercedes-benz ML300 CDI BlueEFFICIENCY 4-Matic 259 PK
Plaats reactie

Terug naar “S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018”