Het is weer zover, na mijn vorige s40 mag ik een nieuwe leasewagen kiezen. Het huidige budget laat volgende uitvoeringen toe :
- Volvo S60 D2 1.6D 115pk Momentum, Motion pack, leder interieur, Park Assist Camera, Snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging
- Volvo S60 D2 1.6D 115pk R-design, Motion pack, Park Assist, Snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging
- Volvo S60 D3 2.0D 136pk, Momentum, Motion pack
Iemand die de nieuwe D3 136pk al gereden heeft? Is het de moeite voor een zwaardere motor te gaan ipv al die leuke opties? Toevallig iemand die D2 r-design rijdt?
S60 D2 115pk of D3 136pk ?
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8445
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
In Volvodrive magazine staat deze maand een mooi artikel over de S60 D2, de moeite om te lezen.
Een collega van me stond ook voor de keuze tussen een wat kale S60 D2 of een full option V40 D2.
Hij zal voor de V40 gaan (summum, intro line, driver support line en nog een hele boel)
Ik zou persoonlijk ook liever in een full option V40 dan in een wat kale S60 rijden.
Een collega van me stond ook voor de keuze tussen een wat kale S60 D2 of een full option V40 D2.
Hij zal voor de V40 gaan (summum, intro line, driver support line en nog een hele boel)
Ik zou persoonlijk ook liever in een full option V40 dan in een wat kale S60 rijden.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Voor NL bestaat er geen D3 van 136pk
Volvo for life
- ZX10r
- 5th Gear member
- Berichten: 1002
- Lid geworden op: 25.09.2010 - 14:58
- Locatie: REO Rotterdam en Omgeving
Raar? Beter vind ik zonder dweilt het alle kanten op zeker in snelle bochten
Out div C30/XC70/XC60/XC60/V60CC/XC40
Out XC 70 D5 full option
Out V60 full option cosmic white inc Polestar
Out V60 MY14 Plug in hybrid inc Polestar
Out V60 MY15 Polestar full option Black
In XC40 MY22 Twin Engine black
In XC40 MY23 Twin Engine White
Out XC 70 D5 full option
Out V60 full option cosmic white inc Polestar
Out V60 MY14 Plug in hybrid inc Polestar
Out V60 MY15 Polestar full option Black
In XC40 MY22 Twin Engine black
In XC40 MY23 Twin Engine White
- cierske
- 2nd Gear member
- Berichten: 64
- Lid geworden op: 27.05.2007 - 01:33
Waarom geen D3 ocean race + motion en convenience pack? volgens mij goedkoper dan momentum met leder en ongeveer dezelfde uitrusting (je mist enkel IAQS denk ik.....)
Edit: Ik zie net dat het om een S60 gaat en daar is blijkbaar geen ocean race voor...
Edit: Ik zie net dat het om een S60 gaat en daar is blijkbaar geen ocean race voor...
Volvo V60 D4 MY 2013 ocean race, electric silver, offblack leder, motion + convenience pack, premium audio, verwarmde zetels vooraan, sportieve uitlaatpijp
Volvo V50 2.0D powershift, kinetic, bussiness edition
Volvo C30 2.0D momentum
Volvo V50 2.0D powershift, kinetic, bussiness edition
Volvo C30 2.0D momentum
Is ook niet snelheidsafhankelijk - je kunt het in het menu instellen hoeveel er wel of niet bekrachtigd moet worden. (3 standen)olson schreef:Die snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging heb je niet nodig. Ga maar eens proef rijden.
Stuurt heel erg raar.
- least
- 3rd Gear member
- Berichten: 499
- Lid geworden op: 07.02.2009 - 20:03
- Locatie: Middelpunt van Nederland
Ik had hem ook op m'n V60 en dat beviel prima, lekker zwaar en stabiel op de snelweg, ik mis 'm op m'n V70, maar was geen optie op de LEdbosker schreef:Is ook niet snelheidsafhankelijk - je kunt het in het menu instellen hoeveel er wel of niet bekrachtigd moet worden. (3 standen)olson schreef:Die snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging heb je niet nodig. Ga maar eens proef rijden.
Stuurt heel erg raar.
nadenkend over weer een Volvo: V90
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1861
- Lid geworden op: 07.06.2005 - 20:16
Dat van die standen klopt, dat hij niet snelheidsafhankelijk zou zijn níet; zo staat het ook in de optielijst, Servotronic.. Vind het zeker een verbetering, je kan immers zelf het stuurgedrag kiezen? Bovendien is het met inparkeren lekker licht en met hogere snelheden prettig zwaar en indirect.Is ook niet snelheidsafhankelijk - je kunt het in het menu instellen hoeveel er wel of niet bekrachtigd moet worden. (3 standen)
OT: ben wel benieuwd naar die D3 136pk, die kennen we in NL niet!
-
- 1st Gear member
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 27.05.2012 - 15:05
Gezien het formaat en het R-design, zou ik minimaal voor de 136 pktjes gaan;
http://www.autoblog.nl/archive/2011/05/ ... e-r-design
http://www.autoblog.nl/archive/2011/05/ ... e-r-design
-
- Starter
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 19.07.2012 - 16:32
- Locatie: Mechelen
Zeker de snelheidsafhankelijke bekrachtiging nemen: je hebt een pak meer precisie bij hogere snelheid. Met de standaard bekrachtiging zit je bij een niesbui zo 2 vakken verder op de snelweg
) Heb zo'n 10.000 km met beide systemen achter de rug.
136 pk is vijfcilinder, maakt de auto onderscheidend. En het hogere koppel is zeer nuttig in het dgaelijkse verkeer. Alle andere toeters en bellen zijn alleen de eerste duizend km leuk, koppel blijft leuk. Xenon vond ik ook een aanrader by the way.

136 pk is vijfcilinder, maakt de auto onderscheidend. En het hogere koppel is zeer nuttig in het dgaelijkse verkeer. Alle andere toeters en bellen zijn alleen de eerste duizend km leuk, koppel blijft leuk. Xenon vond ik ook een aanrader by the way.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 233
- Lid geworden op: 20.03.2011 - 13:14
Ik rijd nu een D2, maar nu er ook een D3 is zou ik zeker geen D2 meer nemen.
In België zal dat in leaseprijs en maandelijkse bijdrage nauwelijks schelen.
Terwijl bij mij de vorige D3 (163 pk) een enorm pak duurder was.
Vroeger was het echt de afweging tussen kaal en super (summum) uitgerust.
De D2 is net te doen, maar vanaf als er wat andere personen en bagage meegaan voel je echt dat dit eigenlijk ietsje ondergemotoriseerd is.
En al zeker indien je daar de r-design optie op neemt.
In België zal dat in leaseprijs en maandelijkse bijdrage nauwelijks schelen.
Terwijl bij mij de vorige D3 (163 pk) een enorm pak duurder was.
Vroeger was het echt de afweging tussen kaal en super (summum) uitgerust.
De D2 is net te doen, maar vanaf als er wat andere personen en bagage meegaan voel je echt dat dit eigenlijk ietsje ondergemotoriseerd is.
En al zeker indien je daar de r-design optie op neemt.
Volvo V60 T8 R-Design
Volvo V60 D4 Ocean Race (04/2015 - 04/2021)
Volvo S60 D2 Summum (08/2011 - 04/2015)
Ford Mondeo 5D 1.8 tdci Ghia (05/2008 - 08/2011)
Ford Focus Clipper 1.6 tdci Ghia (11/2005 - 01/2008)
Volvo V60 D4 Ocean Race (04/2015 - 04/2021)
Volvo S60 D2 Summum (08/2011 - 04/2015)
Ford Mondeo 5D 1.8 tdci Ghia (05/2008 - 08/2011)
Ford Focus Clipper 1.6 tdci Ghia (11/2005 - 01/2008)
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 79
- Lid geworden op: 17.07.2011 - 11:03
- Locatie: Utrecht
Ik sluit mij hierbij aan. Al is een d3 v40 ook zeker geen straf.kamikaze schreef:Ik rijd nu een D2, maar nu er ook een D3 is zou ik zeker geen D2 meer nemen.
In België zal dat in leaseprijs en maandelijkse bijdrage nauwelijks schelen.
Terwijl bij mij de vorige D3 (163 pk) een enorm pak duurder was.
Vroeger was het echt de afweging tussen kaal en super (summum) uitgerust.
De D2 is net te doen, maar vanaf als er wat andere personen en bagage meegaan voel je echt dat dit eigenlijk ietsje ondergemotoriseerd is.
En al zeker indien je daar de r-design optie op neemt.
Ik rijd D2 maar heb een paar keer een d3 gereden, het is een heerlijk blok, soepel en met een geluid waar je geen genoeg van krijgt.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 82
- Lid geworden op: 03.09.2012 - 14:39
- Locatie: Maastricht
Ik zou de D3 nemen. Hebben wij ook in onze V60, en het is een heerlijke motor!
Dan een mooie ocean race, en je zit gebakken als je het mij vraagt!
Dan een mooie ocean race, en je zit gebakken als je het mij vraagt!

2011 Volvo V60 D3 Geartronic Summum
2007 Jaguar XK 4.2 Convertible
2011 Mercedes-benz ML300 CDI BlueEFFICIENCY 4-Matic 259 PK
2007 Jaguar XK 4.2 Convertible
2011 Mercedes-benz ML300 CDI BlueEFFICIENCY 4-Matic 259 PK