@360degreez,
je zegt dat je een modeljaar 2006 hebt.
wat is daar anders aan dan en 2005 model?
die van jou is toch van 2005?
EGR klep vervangen Volvo V50 2.0d
-
- 1st Gear member
Ik heb hetzelfde gedaan met mijn volvo V50 2.0 D van 2007 en voorheen ook met mij Ford Modeo 2.0 tdci. bij de Ford kon ik volstaan met de stekker eraf te halen. motormanagement lampje begon dan wel te branden. voor de apk stekker er weer op en resetten. besparing 10% op brandstof en aanzienlijk meer koppel. bij de volvo heb ik dit softwarematig eruit laten programmeren en voor alle zekerheid het plaatje ertussen gezet daar de klep zo vuil was dat hij niet meer wilde sluiten. hele inlaatspruitstuk is vervuild geraakt door de EGR Klep. voordeel brandstofbesparing en direct reageren bij het optrekken. meer koppel.360Degreez schreef:En die mazzel heb ikNJ8 schreef:Kijk. En met deze code kom je NIET door de APK op basis van de nieuwe regels, tenzij je V50 van voor 31-12-2005 is. Uitprogrammeren door bijvoorbeeld Rica is dan je enige oplossingIk kijk even of deze foutmelding nog effect heeft op turbo druk, motortemperatuur en karakteristiek. Is een klusje van 10 minuten om het plaatje er weer tussenuit te halen.
als je het softwarematig laat doen kan je het beste dit combineren met een chiptuning qua kosten.
- 360Degreez
- 5th Gear member
Sorry voor het late antwoord. Net (met geblokkeerde EGR) de caravan terug naar Nederland getrokken. Het verschil is merkbaar. De auto lijkt bij klimmen meer koppel te hebben, bijna alles in 5de versnelling kunnen doen en op de tolweg zelfs een stuk in de zesde versnellingtoppertje schreef:@360degreez,
die van jou is toch van 2005?

2005 is het bouwjaar, dat is het modeljaar 2006

Wel heb ik zowel met als zonder EGR bij het klimmen een fluitend geluid onder de motorkap. Eerst schoot een lekkende turbobuis door mijn hoofd (niet letterlijk) maar heb geheel geen vermogensverlies. In tegendeel, tijdens het fluiten krijg je juist een zetje.
Kan dit fluitende geluid, pulserend en vergelijkbaar met fluitende rijwind afgeblazen druk vanuit de wastegate zijn? Het gebeurd alleen met het klimmen op lage toerentallen.
-
- 1st Gear member
het kan zijn dat dit geluid afkomstig is van de turbo. deze kan nu iets meer druk opbouwen doordat de EGR klep is gesloten.360Degreez schreef:Sorry voor het late antwoord. Net (met geblokkeerde EGR) de caravan terug naar Nederland getrokken. Het verschil is merkbaar. De auto lijkt bij klimmen meer koppel te hebben, bijna alles in 5de versnelling kunnen doen en op de tolweg zelfs een stuk in de zesde versnellingtoppertje schreef:@360degreez,
die van jou is toch van 2005?Verbruik lijkt hierbij gelijk aan de heenreis (met werkende EGR) maar dat kan ook zijn omdat ik meer heb doorgereden. Al met al lijkt het een nuttige ingreep!
2005 is het bouwjaar, dat is het modeljaar 2006Bouwjaar en modeljaar zijn twee verschillende dingen.
Wel heb ik zowel met als zonder EGR bij het klimmen een fluitend geluid onder de motorkap. Eerst schoot een lekkende turbobuis door mijn hoofd (niet letterlijk) maar heb geheel geen vermogensverlies. In tegendeel, tijdens het fluiten krijg je juist een zetje.
Kan dit fluitende geluid, pulserend en vergelijkbaar met fluitende rijwind afgeblazen druk vanuit de wastegate zijn? Het gebeurd alleen met het klimmen op lage toerentallen.
bij mij hoor je dat ook echter heviger doordat de auto is gechiptuned tot 400 NM koppel.
- 360Degreez
- 5th Gear member
Thanks, mijn wagen deed het zowel op de heen als terugreis waarbij de EGR op de heenreis nog gewoon werkte. Ik zal met Torque even de turbodruk in de gaten houden, had ik natuurlijk allang kunnen doenblijde rijder schreef:het kan zijn dat dit geluid afkomstig is van de turbo. deze kan nu iets meer druk opbouwen doordat de EGR klep is gesloten.360Degreez schreef:Sorry voor het late antwoord. Net (met geblokkeerde EGR) de caravan terug naar Nederland getrokken. Het verschil is merkbaar. De auto lijkt bij klimmen meer koppel te hebben, bijna alles in 5de versnelling kunnen doen en op de tolweg zelfs een stuk in de zesde versnellingtoppertje schreef:@360degreez,
die van jou is toch van 2005?Verbruik lijkt hierbij gelijk aan de heenreis (met werkende EGR) maar dat kan ook zijn omdat ik meer heb doorgereden. Al met al lijkt het een nuttige ingreep!
2005 is het bouwjaar, dat is het modeljaar 2006Bouwjaar en modeljaar zijn twee verschillende dingen.
bij mij hoor je dat ook echter heviger doordat de auto is gechiptuned tot 400 NM koppel.

-
- 3rd Gear member
Zie ook oude topics! 

Volvo v90 T5 momentum Saville grey, Turbine 18” MY 2017
Volvo v40 D2 momentum MY 2012, Biarritz blue, Mannan 17 inch, introlinepakket, dynamic line pakket, winterlinepakket,panoramadak, ABL xenon
Volvo V50 2.0D Summum BJ 2005, Black Currant Pearl, Sagitta 17'' velgen[bcolor=#40BF00][/bcolor]
Volvo v40 D2 momentum MY 2012, Biarritz blue, Mannan 17 inch, introlinepakket, dynamic line pakket, winterlinepakket,panoramadak, ABL xenon
Volvo V50 2.0D Summum BJ 2005, Black Currant Pearl, Sagitta 17'' velgen[bcolor=#40BF00][/bcolor]