AlexV70 schreef:Over de olie heb toen nog specifieke vragen gestel en de olie die powerflush gebruikt, voldoet aan de specificaties van Volvo.
Ik ben wel nieuwsgierig wat Gery daar nu van vindt. Is het mogelijk dat dit hoort bij de 6 bak?
Ik ben net terug uit Frankrijk en de mijne heeft zich perfect gehouden,
maar die heeft dan ook geen 1800 / 1900 toeren gezien (ja, alleen even in 1).
Gemiddeld 2800 toeren in 4 (de 5 nog wel even geprobeerd maar zag het brandstofverbruik direct oplopen).
Ik heb die vragen gezien en de antwoorden daarop. Echter kan ik daarover niets vinden van BG zelf. Geen enkele datasheet.
Begrijp me alle goed. Ik wil Gery absoluut niet in een kwaad daglicht zetten. Ik wil eerst na mijn vakantie telefonisch contact opnemen met hem.
Waar het mij nu om gaat is, dat als de originele Volvo atf olie werkelijk een minerale olie is, je dan volgens mij geen full synthetische olie kan gebruiken. Dat doe je toch ook niet met je eigen automotor. Laat staan in een gecompliceerde automatische versnellingsbak.
Een full syntheet is namelijk altijd dunner dan een minerale olie. Dit kan volgens mij ook de frictie verminderen bij vollast.
Ik hoop dat er mensen zijn die hier hun gedachten over willen laten gaan.