V70 model 2001, 2.4 Aut. LPI VIALLE
Heb vorige week in Luxemburg lpg getankt onderweg naar Zwitserland. 5 minuten nadat ik verder reed (op lpg dus), begon de wagen in te houden, en kwam er nauwelijks reactie bij het gas geven. Toen de wagen stil stond, sloeg de motor af. Heb dit een paar keer geprobeerd (kreeg ook waarschuwing dat emissie-service vereist is, maar dat zal wel vals alarm zijn door het probleem..), en toen heb ik opgegeven en verder m'n hele vakantie - 2500 km - op benzine gereden.
Iemand een idee wat dit kan zijn? LPG-bedrijf heeft pas tijd voor me binnen 2 weken!!
Ik wil erbij vertellen dat toen ik mijn wagen tweedehands kocht, zo een 2.5 maand geleden, ben ik bij de oorspronkelijke lpg-installateur langs gegaan om de installatie volledig te controleren etc. omdat ik dus absoluut probleemloos op gas wil rijden... Heeft me 170 Euro aangerekend voor vervangen van filtertjes etc.. (!!) en nu dit probleem..
LPG probleem: motor slaat af, kan niet meer lpg rijden
Kijk eens op
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=6540
Storing komt niet overeen, maar omdat jij het over filtertjes etc hebt. Misschien dat ze het filtertje genoemd in dit topic mogelijk niet hebben vervangen.
Ik denk eerder dat je bijvoorbeeld probleem hebt met de pomp in de tank.
Hoor je die ook draaien?
Gezien de km-stand is dit op zich niet vreemd.
Heb je trouwens op benzine in het geheel geen problemen meer gehad?
Melding: emissieservice vereist verdwenen? incl. het oranje driehoekje?
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=6540
Storing komt niet overeen, maar omdat jij het over filtertjes etc hebt. Misschien dat ze het filtertje genoemd in dit topic mogelijk niet hebben vervangen.
Ik denk eerder dat je bijvoorbeeld probleem hebt met de pomp in de tank.
Hoor je die ook draaien?
Gezien de km-stand is dit op zich niet vreemd.
Heb je trouwens op benzine in het geheel geen problemen meer gehad?
-
- 2nd Gear member
Alex, allereerst bedankt voor je reactie. Mijn probleem komt inderdaad niet overeen met het verhaal in die link die je stuurde...
Over die pomp: ik heb hierover al een thread gehad, zie hier. Dus: ik hoorde de pomp aan het begin niet, toen opeens wel bij de meeste keren na het starten op benzine, voor het overschakelen naar gas. Nu hoor ik het niet.
Over die pomp: ik heb hierover al een thread gehad, zie hier. Dus: ik hoorde de pomp aan het begin niet, toen opeens wel bij de meeste keren na het starten op benzine, voor het overschakelen naar gas. Nu hoor ik het niet.
V70 2.4 Aut. 140pk, Vialle LPI, bouwjaar Dec. 2000, 278000 km
Gezien je andere topic, komt de pomp toch dichterbij.
Kan misschien een onderbreking zijn in één van de draden die van achteren naar voren loopt (de blauwe?).
Ik ben ook benieuwd wat Ludo er van denkt.
Trouwens,

Kan misschien een onderbreking zijn in één van de draden die van achteren naar voren loopt (de blauwe?).
Ik ben ook benieuwd wat Ludo er van denkt.
Trouwens,
? :?:AlexV70 schreef:Heb je trouwens op benzine in het geheel geen problemen meer gehad?
-
- 2nd Gear member
Gezien je treurige gezicht, vrees ik dat de pomp een dure grap is...? Wat is het kostenplaatje daarvoor ongeveer? Wat zijn de eventuele alternatieven? Tweedehands? Sloop? Workaround?
Ludo, anybody home?
ja, de melding van de emissie-service is na een paar keer starten verdwenen. Hoe werkt dat trouwens met die meldingen, worden die verwijderd na bvb 5 keer probleemloze controle of zo..?
Ludo, anybody home?
ja, de melding van de emissie-service is na een paar keer starten verdwenen. Hoe werkt dat trouwens met die meldingen, worden die verwijderd na bvb 5 keer probleemloze controle of zo..?
- rhs60
- 2nd Gear member
Gaspomp van een vialle installatie komt op zo'n 500 euro heb ik gehoord.
Laat dit vervangen doen bij een Vialle erkend gasbedrijf:
Dichtbij in NL: van der List in Roosendaal
Dichter bij in Deurne: Trapmann
http://www.vialle.nl/showpage.cgi?w=dealers
Laat dit vervangen doen bij een Vialle erkend gasbedrijf:
Dichtbij in NL: van der List in Roosendaal
Dichter bij in Deurne: Trapmann
http://www.vialle.nl/showpage.cgi?w=dealers
Brandweer rode S60, 140 pk, op LPG
Worden niet verwijderd, blijven in het geheugen staan.en schreef:ja, de melding van de emissie-service is na een paar keer starten verdwenen. Hoe werkt dat trouwens met die meldingen, worden die verwijderd na bvb 5 keer probleemloze controle of zo..?
Dus bij een beurt of zo, kan men zien welke problemen er zijn geweest.
Hier zijn de meningen over verdeeld,en schreef:Gezien je treurige gezicht, vrees ik dat de pomp een dure grap is...? Wat is het kostenplaatje daarvoor ongeveer? Wat zijn de eventuele alternatieven? Tweedehands? Sloop? Workaround?
De één zegt dat je de pomp (oudere systemen) kan vervangen en anderen zeggen dat de tank compleet vervangen moet worden.
Een gastank bijvoorbeeld uit een schadeauto zou een goedkopere oplossing kunnen zijn.
Voordeel; hij hoeft niet perse uit een Volvo te komen. Zorg wel dat het type gelijk is aan wat je nu hebt.
-
- 2nd Gear member
Goed, bedankt allemaal voor de tips. Ik ga nu naar LPG Techniek Limburg (waar de installatie ook geplaatst is), ze zullen de wagen morgen bekijken. Ik zal jullie op de hoogte houden...
-
- 6th Gear member
het lijkt me stug dat in jouw auto van december 2000 nog een installatie zit met filter.
volgens mij heb je al een nieuw type tank-pomp, die hebben geen filter(s) meer.
dan krijgt de pomp geen stroom, het geluid (brommend) moet beginnen vanaf dat je contact opzet.
mischien overbodig omdat je morgen naar LPG Techniek gaat, maar kijk anders eens de zekerigen na die bij de accu zijn geplaatst.
1 daarvan is van de pomp.
als de pomp zelf kapot is hoor je dat duidelijk, ze bromt dan niet meer maar maakt een schrompend geluid bij lagere toeren, en ratelt op hogere toeren.
volgens mij heb je al een nieuw type tank-pomp, die hebben geen filter(s) meer.
je hoort dus helemaal niks?.en schreef:Over die pomp: ik heb hierover al een thread gehad, zie hier. Dus: ik hoorde de pomp aan het begin niet, toen opeens wel bij de meeste keren na het starten op benzine, voor het overschakelen naar gas. Nu hoor ik het niet.
dan krijgt de pomp geen stroom, het geluid (brommend) moet beginnen vanaf dat je contact opzet.
mischien overbodig omdat je morgen naar LPG Techniek gaat, maar kijk anders eens de zekerigen na die bij de accu zijn geplaatst.
1 daarvan is van de pomp.
als de pomp zelf kapot is hoor je dat duidelijk, ze bromt dan niet meer maar maakt een schrompend geluid bij lagere toeren, en ratelt op hogere toeren.
Als Ludo zegt dat jouw installatie (na 2000) niet voorzien is van filtertje, ben ik toch wel benieuwd welke filtertjes dan zijn vervangen.en schreef:Heeft me 170 Euro aangerekend voor vervangen van filtertjes etc.. (!!) en nu dit probleem..
-
- 2nd Gear member
Hoi,
Net telefoontje gehad van LPG Techniek Limburg, de pomp is kapot. 550 Euro om te repareren. Grrr!! Iemand een idee voor goedkopere uitweg? Tweedehands of zo?
Net telefoontje gehad van LPG Techniek Limburg, de pomp is kapot. 550 Euro om te repareren. Grrr!! Iemand een idee voor goedkopere uitweg? Tweedehands of zo?
Dus even kijken wat bij jou in de koffer ligt en dan rond bellen.AlexV70 schreef:Een gastank bijvoorbeeld uit een schadeauto zou een goedkopere oplossing kunnen zijn.
Voordeel; hij hoeft niet perse uit een Volvo te komen. Zorg wel dat het type gelijk is aan wat je nu hebt.
Zorg bij een 2e handse dat je er van overtuigt bent dat de tank in montage positie is gebleven.
Dus niet op zijn kant vervoeren of even draaien.
Zo niet, dan zal de olie verwijderd zijn van de pomp en gaat ook deze kapot.
-
- 2nd Gear member
Maar waar moet ik naar zoeken, een tweedehandse pomp of volledige tank? Technieker van garage zei me dus wel dat het een Vialle moet zijn, en liefst zo recent mogelijk. Als ik een goede recente ringtank vind (zit nu een ringtank met ca 70 liter bruto in), kan ik die dan gewoon ipv mijn bestaande tank laten plaatsen AS IS? Is het trouwens mogelijk om een tank te hebben groter als 70 liter bruto (of terwijl 54 liter netto..
)? Maar dan wel zonder bagageruimte te verliezen..
Als iemand verder nog tips e.d. heeft, zal ik zeer dankbaar zijn. Ook als iemand er ergens eentje weet staan tweedehands, hoor ik het graag!!!
Als iemand verder nog tips e.d. heeft, zal ik zeer dankbaar zijn. Ook als iemand er ergens eentje weet staan tweedehands, hoor ik het graag!!!
Complete tank kopen (makkelijkste), idd het zelfde merk, in ieder geval met de zelfde aansluitingen.
Ik denk dat de sloop de pomp ook niet los wil verkopen. Ja voor dezelfde prijs incl. gastank.
Volgens mij bestaan ze (ring) niet groter dan 70 liter, is trouwens al groot.
Maarja je weet maar nooit.
Ik denk dat de sloop de pomp ook niet los wil verkopen. Ja voor dezelfde prijs incl. gastank.

Volgens mij bestaan ze (ring) niet groter dan 70 liter, is trouwens al groot.
Maarja je weet maar nooit.
-
- 2nd Gear member
Heb net groen licht gegeven aan garage om een nieuwe pomp te plaatsen... Bedankt allemaal voor de tips. Hopelijk komende tijd geen problemen meer..!!