Volvo xc60 vs. Audi Q5

Stel hier alle niet-technische Volvo-zaken aan de orde. Technische vragen stel je in de rubriek van het betreffende model.
renezzzz
2nd Gear member

Ben schreef:Het ligt toch écht aan de mensen die bij een bedrijf werken.
25 jaar geleden hadden we hier in 't dorp een Volvo dealer waar je zo ongeveer moest bedelen om een auto te mogen kopen. Die is er uitgeknikkerd en werd Citroendealer. Daar kreeg je hetzelfde gevoel. Het was gewoon een onaangenaam persoon en had niets met het merk te maken.
Ben ik het wel mee eens... Uiteindelijk ben ik toendertijd na een tweetal slechte ervaringen bij een dealer terechtgekomen waar ik wel een goed gevoel kreeg... hangt waarschijnlijk van de garage af en daarbij ook nog met de personen die daar werken (al dan niet toevallig een slecht humeur).
------------------------------------------
Wagenpark:
XC60 - D5 - Xenium - Flamenco Red
Mitsubishi Colt Invite 1.3
BMW Z4 2.5si
bolleke
1st Gear member

Herkenbare verhalen, maar ik kan je met zekerheid zeggen dat het merk onafhankelijk is. Helaasmaar waar.

Maar "wij" als consument kunnen er ook wat van!!! vraag maar eens aan het verkopersgilde onder ons hoe klanten "verkopers" behandelen..... Er zijn zat verhalen van verkopers die schofterig behandeld zijn door de"potentiele klanten".

Een persoonlijk ervaring bij Audi. Ik was bezig met het bestellen van een nieuwe lease A4. Ik zat in een kamer met de verkoper, die ook de verkoopleideer was. 3 andere verkopers zaten ook met klanten in gesprek. Deze dealer heeft het principe dat voor iedere klant "tijd" gemaakt wordt. De onvangst receptioniste zag een klant binnenkomen en vroeg of ze deze dame kon helpen. Deze dame was chique gekleed en antwoorde dat ze graag een verkoper wilde spreken voor een bepaalde auto. de receptioniste gaf aan dat ze allemaal in gesprek waren en vroeg of deze dame wilde wachten en een koffie oid wilde.

Deze dame zat te wachten, maar binnen 5 minuten stormde ze de kamer in van de verkoopleider(waar ik zat om de auto te bestellen) en eiste onmiddelijk geholpen te worden etc etc. Ik zei tegen deze dame dat ik het zeer onbeleefd vond dat terwijl ik bezig ben met een auto te bestellen dat ze zo binnenkwam stormen. Nou daar had deze dame niets mee te maken zei ze. Ze had het druk en eiste direct geholpen te worden. De verkoop leider zei heel vriendelijk," mevrouw al zou u een A8 bestellen, ik zal deze niet aan u verkopen. Als u niet kunt wachten en het respect hebt voor andere mensen, dan mag u naar een andere dealer toegaan voor uw auto".

Deze dame ging zitten en wachtte rustig af. ::D

Wat ik wil aangeven is dat het mensewerk is en ik geloof eigenlijk niet zo in de "sterke" verhalen over de kledingkeuze en slechte behandeling. Dit is naar mijn idee een achterhaalde situatie want ik weet van bijvoorbeeld Audi en Volvo dat jonge verkopers op de IVA als eerst over dit soort aspecten geschoold worden door niet op uiterlijk of kleding af te gaan. Ik geloof zeker wel dat het in het verleden wel degelijk gebeurde.

Maar goed dat is mijn mening en kan ieders verhaal niet ontkrachten of bevestigen omdat ik er niet bij was.
V60 R-Design T3 in Sapphire Black met winter line, family line, afneembare trekhaak, chrome dakrails en sunroof. Winterset 17 inch Balder met Continental
jds
4th Gear member

bolleke schreef: Wat ik wil aangeven is dat het mensewerk is en ik geloof eigenlijk niet zo in de "sterke" verhalen over de kledingkeuze en slechte behandeling. Dit is naar mijn idee een achterhaalde situatie want ik weet van bijvoorbeeld Audi en Volvo dat jonge verkopers op de IVA als eerst over dit soort aspecten geschoold worden door niet op uiterlijk of kleding af te gaan. Ik geloof zeker wel dat het in het verleden wel degelijk gebeurde.

Maar goed dat is mijn mening en kan ieders verhaal niet ontkrachten of bevestigen omdat ik er niet bij was.
Ik ben bij alle merken altijd goed ontvangen geweest, en ik draag zelden een kostuum.
Als je problemen hebt met wagens en het probleem geraakt niet opgelost, dan probeert men arrogantie om van het probleem af te geraken.
Arrogantie heb je in alle beroepsklassen en wijst op incompetentie.
JEO
1st Gear member

ik begrijp wel het ongenoegen, maar hebben die verhalen nu te maken met XC60. Deze zijn hier niet op zijn plaats.
Plaats reactie

Terug naar “Volvo algemeen (niet technisch)”