turbodruk 850 t5 wisselt/hapert

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
Randy_Corvette_Europe
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 12.08.2011 - 20:55

Hoi de turbodruk is de ene keer gewoon goed en de andere keer komt ie nauwelijks boven de helft en dan is de auto ook langzaam en dan hoor je de turbo ook bijna niet. Waar kan dit aan liggen?
Gebruikersavatar
elianmars
5th Gear member
Berichten: 1279
Lid geworden op: 06.06.2006 - 09:52

Zijn alle vacuümleidingen in orde?
Is de tcv (turbo contro valve) in orde?
Is de turbo zelf in orde?

Er kan een hoop fout zijn 8-[
Nu
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm

Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
Gebruikersavatar
Turbo Will-I-Am
2nd Gear member
Berichten: 105
Lid geworden op: 08.03.2012 - 23:10
Locatie: Wijhe
Contacteer:

Zijn er eenvoudige tools om de Turbodruk te meten??
Voorheen: Seat Toledo V5
Voorheen: Volvo C70 T5 Automaat
Nu: S60 D5 Summum, Tunex Stage II
Werk: Volvo V40 D2 (2015)
Gebruikersavatar
koen.s
4th Gear member
Berichten: 525
Lid geworden op: 11.07.2010 - 19:08

[quote="Turbo Will-I-Am"]Zijn er eenvoudige tools om de Turbodruk te meten??[/quote

Turbodruk meter aansluiten, bij jou C70 op het vacuumtoren.
Deze zit onder de plastickap van je gasklephuis.
Gebruikersavatar
Turbo Will-I-Am
2nd Gear member
Berichten: 105
Lid geworden op: 08.03.2012 - 23:10
Locatie: Wijhe
Contacteer:

Thnx, gaan we regelen!
Voorheen: Seat Toledo V5
Voorheen: Volvo C70 T5 Automaat
Nu: S60 D5 Summum, Tunex Stage II
Werk: Volvo V40 D2 (2015)
Marinus
4th Gear member
Berichten: 892
Lid geworden op: 22.09.2004 - 21:36

Ik heb het met een T4 gehad. Daar waren alle vacuumslangetjes poreus, was de lasnaad van de kunststof turbobuis (tussen compressor en IC) poreus, en daarnaast bleek de turbo inmiddels overleden door het draaien van teveel toeren in een poging toch de gewenste druk te leveren.

T-stukje tussen gasklephuis drukslangetje en slang turbodrukmeter kun je (tijdelijk in je interieur hangen) zou kritisch naar turboslangen kijken zeker in de buurt van de slangenklemmen, verder alle dunne slangetjes voor vacuum en drukregeling vervangen en als je een kunststof turbobuis hebt, dan zou ik die vervangen voor metaal. Ik heb vermoed echter, weet het niet zeker, dat die gewoon van metaal is.
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”