turbodruk 850 t5 wisselt/hapert
-
- Starter
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 12.08.2011 - 20:55
Hoi de turbodruk is de ene keer gewoon goed en de andere keer komt ie nauwelijks boven de helft en dan is de auto ook langzaam en dan hoor je de turbo ook bijna niet. Waar kan dit aan liggen?
- elianmars
- 5th Gear member
- Berichten: 1279
- Lid geworden op: 06.06.2006 - 09:52
Zijn alle vacuümleidingen in orde?
Is de tcv (turbo contro valve) in orde?
Is de turbo zelf in orde?
Er kan een hoop fout zijn 8-[
Is de tcv (turbo contro valve) in orde?
Is de turbo zelf in orde?
Er kan een hoop fout zijn 8-[
Nu
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
- Turbo Will-I-Am
- 2nd Gear member
- Berichten: 105
- Lid geworden op: 08.03.2012 - 23:10
- Locatie: Wijhe
- Contacteer:
Zijn er eenvoudige tools om de Turbodruk te meten??
Voorheen: Seat Toledo V5
Voorheen: Volvo C70 T5 Automaat
Nu: S60 D5 Summum, Tunex Stage II
Werk: Volvo V40 D2 (2015)
Voorheen: Volvo C70 T5 Automaat
Nu: S60 D5 Summum, Tunex Stage II
Werk: Volvo V40 D2 (2015)
- Turbo Will-I-Am
- 2nd Gear member
- Berichten: 105
- Lid geworden op: 08.03.2012 - 23:10
- Locatie: Wijhe
- Contacteer:
Thnx, gaan we regelen!
Voorheen: Seat Toledo V5
Voorheen: Volvo C70 T5 Automaat
Nu: S60 D5 Summum, Tunex Stage II
Werk: Volvo V40 D2 (2015)
Voorheen: Volvo C70 T5 Automaat
Nu: S60 D5 Summum, Tunex Stage II
Werk: Volvo V40 D2 (2015)
-
- 4th Gear member
- Berichten: 892
- Lid geworden op: 22.09.2004 - 21:36
Ik heb het met een T4 gehad. Daar waren alle vacuumslangetjes poreus, was de lasnaad van de kunststof turbobuis (tussen compressor en IC) poreus, en daarnaast bleek de turbo inmiddels overleden door het draaien van teveel toeren in een poging toch de gewenste druk te leveren.
T-stukje tussen gasklephuis drukslangetje en slang turbodrukmeter kun je (tijdelijk in je interieur hangen) zou kritisch naar turboslangen kijken zeker in de buurt van de slangenklemmen, verder alle dunne slangetjes voor vacuum en drukregeling vervangen en als je een kunststof turbobuis hebt, dan zou ik die vervangen voor metaal. Ik heb vermoed echter, weet het niet zeker, dat die gewoon van metaal is.
T-stukje tussen gasklephuis drukslangetje en slang turbodrukmeter kun je (tijdelijk in je interieur hangen) zou kritisch naar turboslangen kijken zeker in de buurt van de slangenklemmen, verder alle dunne slangetjes voor vacuum en drukregeling vervangen en als je een kunststof turbobuis hebt, dan zou ik die vervangen voor metaal. Ik heb vermoed echter, weet het niet zeker, dat die gewoon van metaal is.