Op een V50 van mijn werk is de comfort (3x knipper) functie van de richtingaanwijzer defect. Auto is van bouwjaar 2006 of 2007 (in ieder geval een pre-facelift model).
Rechtsaf werkt alles naar behoren (ook 3x knipperen), maar linksaf is de comfort functie defect. Ook wordt pas richting aangegeven als de hendel echt "voorbij het klikje" gaat. Tijdens het verwisselen van rijstrook de hendel een tikje naar beneden drukken (zoals ik in mijn S60 zonder comfort functie doe) werkt voor linksaf dus ook niet.
Werkgever/garage vind het onzinnig om een reparatie uit te voeren, want de richtingaanwijzer werkt nog wel naar links. Als het nou voor beide kanten het geval zou zijn went het wel, maar nu niet.
Iemand een idee?
[OPGELOST] Richtingaanwijzer comfort knipperen defect
- Jers3n
- 5th Gear member
Het niet goed functioneren van de richtingaanwijzer is bij de S60/V70N een gekend euvel, schoonmaken/aandrukkenvan de contacten in de hendel kan daarbij soelaas bieden, zou via zoeken genoeg over te vinden moeten zijn. Ik moet er ook aan geloven binnenkort, bij mij hapert de richtingaanwijzer ook af en toe. Het wel eens helpen om een paar keer "met groot licht te knipperen"....
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
- Rutger
- 4th Gear member
- Contacteer:
TS heeft het over een V50....
Kost dat veel dan dat je werkgever hier niet aan wilt?
Volvo V50 |Business Pack| S&S | 2010
|Volvo C30 NL & Be op Facebook |
- Jers3n
- 5th Gear member
(juist) Omdat de TS het over een V50 heeft wou ik hem alleen attent maken op de "doehetzelf oplossing" van het euvel bij de V70N. Wellicht kan hij beoordelen of een zelfde oplossing, die zelf uit te voeren is, werkt voor de V50.
Heb het vermoeden dat de garage oplossing een nieuwe hendel à een paar honderd euro in houdt....
Heb het vermoeden dat de garage oplossing een nieuwe hendel à een paar honderd euro in houdt....
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
Dat heb je tegenwoordig met werkgevers die liever bezuinigen op functionele zaken, maar niet op het comfort en luxe tijdens de vergaderingen van hoge piefen.... Ik vind het triest eigenlijk.Rutger schreef:TS heeft het over een V50....
Bedankt voor de tip over het schoonmaken van de contacten! Ik heb in het S60/V70 forum gezocht en daar wat antwoorden gevonden. Volgende week dus knutselen!
- Rutger
- 4th Gear member
- Contacteer:
Ok, ik wist niet dat het dezelfde oplossing zou kunnen zijn. Hopelijk werkt het ja. Als de eigenaar (bedrijf) het niet wilt moet je idd maar zelf aan de gang.Jers3n schreef:(juist) Omdat de TS het over een V50 heeft wou ik hem alleen attent maken op de "doehetzelf oplossing" van het euvel bij de V70N. Wellicht kan hij beoordelen of een zelfde oplossing, die zelf uit te voeren is, werkt voor de V50.
Volvo V50 |Business Pack| S&S | 2010
En bij deze dan de afloop. Had vandaag de auto mee en binnen 10 minuten was het euvel opgelost. In totaal 7 schroefjes (3 torx, vier kruiskop) vormden de grote hindernis voor garage van de werkgever..... zucht!
Na demontage bleek dat één van de drie contactpootjes voor het linksaf slaan verbogen was. Even rechtgebogen en alles werkt weer naar behoren!
Omdat foto's alles zeggen:
Na demontage bleek dat één van de drie contactpootjes voor het linksaf slaan verbogen was. Even rechtgebogen en alles werkt weer naar behoren!
Omdat foto's alles zeggen:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Oceanracer
- Geartronic member
Haast net zo simpel te verhelpen als bij de S60/V70/S80 dus. Mooi hè, zo'n forum?!!
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Henielma
- 2nd Gear member
Fijn dat het opgelost is. Ik heb dit bij mijn V50 ook bij de hand gehad. Bij mij was er echter 1 contactje afgebroken en verdwenen. Daarom de contactjes verwisseld met die van het licht. Dat is het andere contactje dat je ziet. Bij het licht was net dat ene contactje niet nodig. Mogelijk hebben andere lezers hier wat aan.
V60 D6 2014 377.000 km
V50 D5 2007 460.000 km
V50 D5 2007 460.000 km
- Karizma
- 3rd Gear member
Nog een bovenhalen,
Bij mijn C30 heeft de richtingaanwijzer sinds kort een eigen leven. Hij slaat willekeurig of als ik in een put rij aan.
Hoe is de richtingaanwijzer juist te demonteren ? Moet het stuur er af ?
Bij mijn C30 heeft de richtingaanwijzer sinds kort een eigen leven. Hij slaat willekeurig of als ik in een put rij aan.
Hoe is de richtingaanwijzer juist te demonteren ? Moet het stuur er af ?
C30 1.6D Kinetic
V60 D3 Summum
V60 D3 Summum