tja, zo nu en dan is 'n mens toch is aan wat anders toe niet.... rijd ik met deze wel 'n extra jaartje door
Welk type V70 zouden jullie adviseren?
- black smoke
- 3rd Gear member
- Berichten: 260
- Lid geworden op: 17.10.2010 - 20:35
- Locatie: oost-brabant
aghh.. toen ik m,n huidige N kocht, was m,n S70 TDI ook nog niet aan vervanging toe, die destijds toch ook al 411.000 km gedraaid had, maar nog helemaal fris was !!
tja, zo nu en dan is 'n mens toch is aan wat anders toe niet.... rijd ik met deze wel 'n extra jaartje door
tja, zo nu en dan is 'n mens toch is aan wat anders toe niet.... rijd ik met deze wel 'n extra jaartje door
V70 D5 in black.. MY '04... MT.... 270dkm
- Thijs
- 7th Gear member
- Berichten: 5492
- Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
- Locatie: Lelystad
Tsja, eigenlijk te vroeg het topic gestart. Het gaat er op uit draaien dat je eerder dan gepland een andere auto gaat kopen 
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
-
Sandeman
- 1st Gear member
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 29.08.2012 - 17:31
Mwah, ik heb een redelijke zelfbeheersing hoor 
Ik vind het wel prettig/rustgevend om een goed idee te hebben van wat ik wil als ik dan eindelijk (van mezelf
) een "nieuwe" auto mag kopen..
Maar het kriebelt wel steeds meer ja...

Ik vind het wel prettig/rustgevend om een goed idee te hebben van wat ik wil als ik dan eindelijk (van mezelf
Maar het kriebelt wel steeds meer ja...
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
- Berichten: 10939
- Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
- Locatie: Twente
+1!V70/2.4D/2003 schreef:Sandeman, steek dat hok in de brand en haal die van Han maar op
Als ik er niet tot op mijn bot ervan overtuigd zou zijn dat donze huidige V70 géén goed onderhouden en in technisch perfecte staat verkerende auto is zou ik dat hier zeker niet communiceren.
Maar geluk kan ik er helaas niet bijgeven.....
“Carpe Diem”
Een zwarte XC60 T8 Twin Engine R-Design My’ 20, een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”.
Een zwarte C70 T5 Tourer My' 12, een onbegrensd 2e HANSje een soort van "Empty Nest Volvo". Een auto met inmiddels een “lang verhaal”.......
Exit: '05 V70 D5 / '15 V70 D4 / '99 V70 2.5 / '17 V90 D4 / '19 V90 D4 / '15 V70 D4 / '21 V60 T6 recharge
Een zwarte XC60 T8 Twin Engine R-Design My’ 20, een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”.
Een zwarte C70 T5 Tourer My' 12, een onbegrensd 2e HANSje een soort van "Empty Nest Volvo". Een auto met inmiddels een “lang verhaal”.......
Exit: '05 V70 D5 / '15 V70 D4 / '99 V70 2.5 / '17 V90 D4 / '19 V90 D4 / '15 V70 D4 / '21 V60 T6 recharge
-
Sandeman
- 1st Gear member
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 29.08.2012 - 17:31
Hans oet Twent schreef:Als ik er niet tot op mijn bot ervan overtuigd zou zijn dat donze huidige V70 géén goed onderhouden en in technisch perfecte staat verkerende auto is zou ik dat hier zeker niet communiceren.
- evert65
- 6th Gear member
- Berichten: 2825
- Lid geworden op: 01.03.2012 - 23:03
- Locatie: Gelderse Vallei
nou maar even een reactie van een Bifueller.
die verhalen over mindere.... moet je maar met een korrel zout nemen
zelf rij ik zeer tevreden net een 140pk Bi-Fuel , van extra kosten t.o.v. diesel weet ik niks, behalve dat de belasting voor mij goedkoper is
het verbruik is 1 op 7 à 8 , (veel stadsverkeer)
heb jaren gedieseld, maar gas bevalt heel goed
volvo`s op gas zijn schaars dacht ik dat zal dus wel wat uitmaken in de prijs
succes met zoeken
die verhalen over mindere.... moet je maar met een korrel zout nemen
zelf rij ik zeer tevreden net een 140pk Bi-Fuel , van extra kosten t.o.v. diesel weet ik niks, behalve dat de belasting voor mij goedkoper is
het verbruik is 1 op 7 à 8 , (veel stadsverkeer)
heb jaren gedieseld, maar gas bevalt heel goed
volvo`s op gas zijn schaars dacht ik dat zal dus wel wat uitmaken in de prijs
succes met zoeken
keep calm!, your randomizer is running
- MarcoHollaar
- 3rd Gear member
- Berichten: 256
- Lid geworden op: 06.08.2012 - 20:00
- Locatie: Midden van het land
Sinds kort overgestapt van een Primera 1.9dci (2003) naar een V70N Ocean Race uit 2002.
Nog geen seconde spijt van gehad.
Qua km-stand iets ingeleverd, van 144.000 naar 175.000, maar de auto is in puike staat.
Brandstofverbruik uiteraard niet te vergelijken, maar MRB per maand ook aanzienlijk goedkoper.
Niet teveel kosten meer maken aan de Mazda. Distributieriem kost ook weer serieus geld en heeft geen meerwaarde bij inruil.
Nog geen seconde spijt van gehad.
Qua km-stand iets ingeleverd, van 144.000 naar 175.000, maar de auto is in puike staat.
Brandstofverbruik uiteraard niet te vergelijken, maar MRB per maand ook aanzienlijk goedkoper.
Niet teveel kosten meer maken aan de Mazda. Distributieriem kost ook weer serieus geld en heeft geen meerwaarde bij inruil.
Toyota Corolla (3x)
Toyota Carina II (2x)
Nissan Primera (4x)
Opel Astra 2.0 DTL (2000)(1x)
Mazda 6 2.3SVT (2003) (1x)
Nissan X-trail (2006) (1x)
Nissan Qashqai (2007) (1x)
Volvo V70N 2.4 (170pk) Ocean Race (2002)
Volvo XC90 2.9 t6 (272pk) Summum GT-4 (2005)
Volvo V70 2.0 D4 (163pk) R-Edition (2013)
Toyota Carina II (2x)
Nissan Primera (4x)
Opel Astra 2.0 DTL (2000)(1x)
Mazda 6 2.3SVT (2003) (1x)
Nissan X-trail (2006) (1x)
Nissan Qashqai (2007) (1x)
Volvo V70N 2.4 (170pk) Ocean Race (2002)
Volvo XC90 2.9 t6 (272pk) Summum GT-4 (2005)
Volvo V70 2.0 D4 (163pk) R-Edition (2013)
- PdJ
- 2nd Gear member
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 27.09.2008 - 13:48
Hallo Sandeman,
Het is idd net wat je wilt. Trekkracht onderin, of eens lekker kunnen doorhalen in de toeren.
Ik rijd zelf een v70 uit 2004, 2.4 170pk.
Deze gekocht in 2008 met 105.000km op de teller. Heb er toen direct een LPG installatie laten inbouwen en er inmiddels 2 ton bijgezet.
En als het zo doorgaat dan ga ik gewoon door naar 4 en 5 ton. Alles is nog in zeer goede staat, maar vanwege leeftijd en tellerstand zal de restwaarde nu of over een jaar niet meer veel verschillen. Doorrijden is voor mij dan ook de beste optie, en zeker geen straf
Nog nooit grote problemen mee gehad en krijgt ook gewoon al het onderhoud bij de Volvo dealer. Natuurlijk zijn er wel specifieke zaken die je met een LPG installatie kan hebben (en die ik al wel heb gehad
, zoals een brandstofpomp en een haperend relais. Maar dat kan je bij een diesel net zo goed hebben met gloeispiralen of injectoren of zo.
De overall kwaliteit van de auto is gewoon enorm.
Heb ook een v40 en c30 gereden en die zijn gewoon een stuk minder. Niet slecht hoor, maar had net zo goed een ander merk-logo op kunnen staan.
Een v70 niet. Dat is echt een klasse apart.
Het is idd net wat je wilt. Trekkracht onderin, of eens lekker kunnen doorhalen in de toeren.
Ik rijd zelf een v70 uit 2004, 2.4 170pk.
Deze gekocht in 2008 met 105.000km op de teller. Heb er toen direct een LPG installatie laten inbouwen en er inmiddels 2 ton bijgezet.
En als het zo doorgaat dan ga ik gewoon door naar 4 en 5 ton. Alles is nog in zeer goede staat, maar vanwege leeftijd en tellerstand zal de restwaarde nu of over een jaar niet meer veel verschillen. Doorrijden is voor mij dan ook de beste optie, en zeker geen straf
Nog nooit grote problemen mee gehad en krijgt ook gewoon al het onderhoud bij de Volvo dealer. Natuurlijk zijn er wel specifieke zaken die je met een LPG installatie kan hebben (en die ik al wel heb gehad
De overall kwaliteit van de auto is gewoon enorm.
Heb ook een v40 en c30 gereden en die zijn gewoon een stuk minder. Niet slecht hoor, maar had net zo goed een ander merk-logo op kunnen staan.
Een v70 niet. Dat is echt een klasse apart.
v40 black - sports - 1.9d - 2003 || v70 black sapphire - 2.4 - LPG (vanaf 100dkm) - 2004 || c30 silver+brown - 1.6d - 2007 || v70 savile grey met. - 2.5ft - LPG (vanaf 70dkm) - 2008 || subaru outback tugnsten metallic - 2.5i - LPG (vanaf 20dkm) - 2019 - c40 recharche extended range rwd - 2024
-
Sandeman
- 1st Gear member
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 29.08.2012 - 17:31
Nou, daar ben ik het niet helemaal mee eens. Distributieset zal inderdaad flink geld gaan kosten maar als ik de auto nu zou verkopen gaan die kosten direct van de verkoopprijs af omdat iedereen snapt dat hij meteen vervangen moet worden.MarcoHollaar schreef:Niet teveel kosten meer maken aan de Mazda. Distributieriem kost ook weer serieus geld en heeft geen meerwaarde bij inruil.
En aan de andere kant zal een advertentie met "distributieriem vorige maand vervangen" meer aandacht trekken
Da's goed om te horenPdJ schreef:De overall kwaliteit van de auto is gewoon enorm.
...
Een v70 niet. Dat is echt een klasse apart.
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16550
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
En daar ben ik het niet mee eens. Maar goed, wie ben ik. Stel jezelf eens de vraag wat er gaat komen NA de distributieset? Ook dat gaat mucho doekoe kosten. Mijn keuze zou zijn om de Mazda te verpatsen (voor export) en het geld van de distributieset bij het budget te doen en iets anders te kopen. Dat kan een V70 zijn maar er is meer op aarde.Nou, daar ben ik het niet helemaal mee eens. Distributieset zal inderdaad flink geld gaan kosten maar als ik de auto nu zou verkopen gaan die kosten direct van de verkoopprijs af omdat iedereen snapt dat hij meteen vervangen moet worden.
En aan de andere kant zal een advertentie met "distributieriem vorige maand vervangen" meer aandacht trekken
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
-
Sandeman
- 1st Gear member
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 29.08.2012 - 17:31
Ja, er kunnen inderdaad andere kosten komen, maar die verwacht ik niet. Alles kan stuk, maar ik verwacht het niet. Daar tegenover staat dat hij nog op een puik setje banden staat en dat ik nog een vrij nieuwe set winterbanden heb liggen. Wat dat betreft is het gewoon zonder kosten rijden 
Maar los van dat alles vind ik het ook niet onverstandig om even af te wachten wat de autokosten na 12 september gaan worden. Als we straks onverhoopt ineens met een kilometerheffing zitten dan is het misschien wel heel verstandig om voor een hele andere auto te kiezen
Maar los van dat alles vind ik het ook niet onverstandig om even af te wachten wat de autokosten na 12 september gaan worden. Als we straks onverhoopt ineens met een kilometerheffing zitten dan is het misschien wel heel verstandig om voor een hele andere auto te kiezen
- Bakboord1
- 4th Gear member
- Berichten: 962
- Lid geworden op: 05.12.2006 - 13:08
- Locatie: Eindhoven
Hoelanger je doorrijdt in je mazda des te meer volvo's er in je budget komen.
Dat is dan weer een voordeel van zelfbeheersing.
Dat is dan weer een voordeel van zelfbeheersing.
Opel Zafira 1.6cdti Business+
Volkswagen Tiguan 1.4tsi Comfortline Business panoramadak
Renault Espace 2.0t aut. dynamique panoramadak
Volvo V70 2.4 140pk
Opel Insginia 1.6t 180pk
Volvo V50 2.4 140 pk
Volvo V40 1.9d 115pk
Skoda Octavia 1.9tdii 110pk
VW Vento 1.9tdi 90pk
Volkswagen Tiguan 1.4tsi Comfortline Business panoramadak
Renault Espace 2.0t aut. dynamique panoramadak
Volvo V70 2.4 140pk
Opel Insginia 1.6t 180pk
Volvo V50 2.4 140 pk
Volvo V40 1.9d 115pk
Skoda Octavia 1.9tdii 110pk
VW Vento 1.9tdi 90pk
- black smoke
- 3rd Gear member
- Berichten: 260
- Lid geworden op: 17.10.2010 - 20:35
- Locatie: oost-brabant
denk, dat TS z'n standpunt wel duidelijk heeft ! er wordt eerst nog 'n jaartje met de Mazda doorgereden, en dan wordt bekeken, hoe de wereld ervoor staat, en aan de hand daarvan wordt bepaald wat er aangeschaft/ niet aangeschaft wordt !
V70 D5 in black.. MY '04... MT.... 270dkm
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 9548
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
Zoals ik al zei:Sandeman schreef:Klopt helemaal black smoke. Er zijn twee uitzonderingen:
1) de Mazda krijgt ineens (bv injectoren ofzo) grote onkosten
JeroenSpock schreef:Ook dat kunnen we voor je regelen hoor....Sandeman schreef:tenzij de Mazda er ineens mee ophoudt
En dan komt punt 2
vanzelfSandeman schreef:2) ik kan het gekriebel niet langer verdragen
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MIIVolvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
- black smoke
- 3rd Gear member
- Berichten: 260
- Lid geworden op: 17.10.2010 - 20:35
- Locatie: oost-brabant
Sandeman schreef:Klopt helemaal black smoke. Er zijn twee uitzonderingen:
2) ik kan het gekriebel niet langer verdragen
tja, da's 'n linke............
reed in 2004 in 'n prima rijdende Ford Focus wagon dacht ik.....
totdat 'n bekende me in z'n V70 TDI liet rijden.........
heb de Focus toen rap verkocht, en de V70 stond voor de deur !
V70 D5 in black.. MY '04... MT.... 270dkm
-
Sandeman
- 1st Gear member
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 29.08.2012 - 17:31
:twisted: Ja, ik heb stiekem ook wel zin om even bij de lokale autoboer langs te gaan.. Gewoon om even te kijken..black smoke schreef:tja, da's 'n linke............
reed in 2004 in 'n prima rijdende Ford Focus wagon dacht ik.....
totdat 'n bekende me in z'n V70 TDI liet rijden.........
heb de Focus toen rap verkocht, en de V70 stond voor de deur !
Maar ik ben bang dat dat niet zo verstandig is :oops:
Echt niet! Ik kan beter de Mazda total loss rijden, dan is de keuze ineens een heel stuk makkelijker :twisted:ovlov058 schreef:Je moet ook denken :scratch: als ik nu een ongeluk doe met de auto, kan ik beter in een volvo zitten :twisted:
Los daarvan doe ik niet zo vaak aan botsen, in ruim 7 ton heb ik tot nu toe alleen twee keer wat geprutst tijdens het parkeren :x
-
Sandeman
- 1st Gear member
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 29.08.2012 - 17:31
Ik zie trouwens dat er 5- en 6 bakken zijn. Ik kan er alleen niet echt een structuur in vinden. Iemand die weet (of kan vertellen waar ik het kan vinden) welke precieze typen zijn voorzien van een 6 bak?
Dat is (naast wat vermogen
) één van de dingen die ik nogal mis in m'n huidige auto.
Dat is (naast wat vermogen
















