Ach er is maar weinig wat jou nog niet is gelukt tot nu toe, dus dit zal je ook wel weer voor elkaar krijgen lijkt mij :elianmars schreef:De standaard bov doet gewoon zijn werk. Ook na chippen. Een externe bov kan echter wel voor problemen gaan zorgen.ronin1 schreef:Zonder verdere aanpassingen van de BOV na het chippen zou dus volgens jou de nodige (ernstige) problemen kunnen geven?
Is het goed zelf te doen om de interne BOV te vooorzien van een zwaardere veer?
Wat betreft de zwaardere veer voor de standaard interne bov, nog geen idee of het goed zelf te doen is. De tijd zal het leren
tunen T5 model 2006 met 260pk
- ronin1
- 2nd Gear member
- Berichten: 226
- Lid geworden op: 24.07.2011 - 10:53
- Locatie: Almere
V70 2.3 T5 FWD MY'01,285Pk/430Nm,Fasttech,3";FerritaDP,LPI,Black edition,...
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 172
- Lid geworden op: 26.01.2009 - 16:30
- Locatie: Delft
Ik heb informatie opgevraagd bij European Tuning en zij werken samen met de Zweedse Volvo-engineers inzake software en aanpassingen. Zij kunnen de T5 Geartronic, samen met een grotere turbo en intercooler, oppeppen naar 350pk. De handbak kan naar 380pk met dezelfde aanpassingen. Wel prijzig, maarja... 

05-03-2009: V50 T5 R-Design Summum Geartronic 250pk/380nm Brilliant Blue Pearl, Season Line, Mobility Line, Vulcaflex Offblack/Creme, Achterspoiler, Elek. stoel, Keyless Drive, Dynaudio (Premium Audio MY2009), Parkeerverwarming, Bluetooth HF, SCM III, Sunblinds, Park Assist v/a, 18"; Midir Diamond Cut.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1671
- Lid geworden op: 24.04.2007 - 17:05
@soeski: die pks ga je nooit fijn kwijtraken op wegdek met je voorwielaandrijving... plus geartronic ga je wel degelijk stuktrekken
Kna je beter een R inruilen en die modificeren
Kna je beter een R inruilen en die modificeren
V70 '04 R | m66 | ceramic downpipe | do88 aluminium intercooler | stage 2 rica | premium sound en volvo oem subwoofer
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 172
- Lid geworden op: 26.01.2009 - 16:30
- Locatie: Delft
Dat vroeg ik me dus ook meteen af; de V50 heeft nu al moeite om bij vol gas de pk's op de weg te brengen met FWD. Je zou dat vermogen dus ook pas aan kunnen spreken als je al rolt, anders kom je niet van je plek. Ik vroeg me ook adf of de Geartronic dit aan kon, maar volgens European Tuning is dit geen probleem. Daarom gaan ze "maar" tot 350pk en 480nm, de handbak kan verder (380pk dus) want dan kan je ook nog een ander differentieel monteren.crackedtooth schreef:@soeski: die pks ga je nooit fijn kwijtraken op wegdek met je voorwielaandrijving... plus geartronic ga je wel degelijk stuktrekken
Kna je beter een R inruilen en die modificeren
05-03-2009: V50 T5 R-Design Summum Geartronic 250pk/380nm Brilliant Blue Pearl, Season Line, Mobility Line, Vulcaflex Offblack/Creme, Achterspoiler, Elek. stoel, Keyless Drive, Dynaudio (Premium Audio MY2009), Parkeerverwarming, Bluetooth HF, SCM III, Sunblinds, Park Assist v/a, 18"; Midir Diamond Cut.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1671
- Lid geworden op: 24.04.2007 - 17:05
@soeski: Neem van mij aan: ja.. geartronic kan het in theorie aan, maar toch erg grote kans dat je hem met die specs stuk rijd
en ik zou een voorwielaangedreven auto niet op die manier tunen, zonde van je geld en hij blijft relatief zompig rijden tov bv de R of een snelle audi/bmw
Doe eens een proefrit in een R dan zou ik die eerder modificeren wanneer je aan de gang wilt.. wegligging dag en nacht verschil ook
(en ik heb vele jaren met gechipte v70 T5 gereden (dat was ook bewust een handbak ivm chippen en geen snelheids verlies van 1 seconde door diezelfde geartronic))
en ik zou een voorwielaangedreven auto niet op die manier tunen, zonde van je geld en hij blijft relatief zompig rijden tov bv de R of een snelle audi/bmw
Doe eens een proefrit in een R dan zou ik die eerder modificeren wanneer je aan de gang wilt.. wegligging dag en nacht verschil ook
(en ik heb vele jaren met gechipte v70 T5 gereden (dat was ook bewust een handbak ivm chippen en geen snelheids verlies van 1 seconde door diezelfde geartronic))
V70 '04 R | m66 | ceramic downpipe | do88 aluminium intercooler | stage 2 rica | premium sound en volvo oem subwoofer
- StephanD
- 2nd Gear member
- Berichten: 104
- Lid geworden op: 14.07.2010 - 23:03
Zo dat is zelfs hoger dan bij mijn T4 (standaard 1 bar, getuned 1,35 bar).elianmars schreef:1,5 bar max.StephanD schreef: Weet je ook wat na tuning de maximale turbodruk is geworden?
Ik dacht dat ze maar tot 1,2 bar gingen bij deze auto (standaard 0,7 bar).
Hoe doet ie het bij warmer weer?
Merk je dat het vermogen dan veel minder is?
343 DL aut - > 360GLT 2.3 - > V40 2.0T4 Prestige MTE stage 2 Ferrita dp
Volvo V70 T5 '07 Summum Four-C MTE stage 2 Ferrita dp
Volvo V70 T5 '07 Summum Four-C MTE stage 2 Ferrita dp
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 179
- Lid geworden op: 19.12.2011 - 09:33
260pk op de voorwielen is al over de limit, laat staan >300pk. Dan heb je toch echt achterwielaandrijving, of nog beter 4wielaandrijving nodig.
Volvo XC40 T5 Recharge R-Design Automaat (2020)
BMW X1 E84 sDrive 20iA xLine Automaat (2014)
Volvo V70 T4 Momentum Handgeschakeld (2011)
BMW E91 325i Executive Handgeschakeld (2006)
BMW X1 E84 sDrive 20iA xLine Automaat (2014)
Volvo V70 T4 Momentum Handgeschakeld (2011)
BMW E91 325i Executive Handgeschakeld (2006)
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2124
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
Misschien wel bij stoplichtsprintjes, maar voor inhaalacties o.i.d. zijn die 260pk echt geen probleem hoor.CY325i schreef:260pk op de voorwielen is al over de limit, laat staan >300pk. Dan heb je toch echt achterwielaandrijving, of nog beter 4wielaandrijving nodig.
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
- elianmars
- 5th Gear member
- Berichten: 1279
- Lid geworden op: 06.06.2006 - 09:52
Bij warmer weer is het iets minder, maar ik "race" niet echt, dus zo erg is het niet.StephanD schreef:Zo dat is zelfs hoger dan bij mijn T4 (standaard 1 bar, getuned 1,35 bar).elianmars schreef:1,5 bar max.StephanD schreef: Weet je ook wat na tuning de maximale turbodruk is geworden?
Ik dacht dat ze maar tot 1,2 bar gingen bij deze auto (standaard 0,7 bar).
Hoe doet ie het bij warmer weer?
Merk je dat het vermogen dan veel minder is?
Nu
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
- elianmars
- 5th Gear member
- Berichten: 1279
- Lid geworden op: 06.06.2006 - 09:52
Ik heb bewust gekozen voor een T5 in plaats van een R (bijtelling). Misschien dat als ik in een R zou rijden, ik zou voelen dat het beter kan, maar ik moet zeggen dat de T5 heerlijk rijdt. Ik begrijp dan ook niet wat je met "zompig rijden" bedoelt. Kun je dat toelichten?crackedtooth schreef:@soeski: Neem van mij aan: ja.. geartronic kan het in theorie aan, maar toch erg grote kans dat je hem met die specs stuk rijd
en ik zou een voorwielaangedreven auto niet op die manier tunen, zonde van je geld en hij blijft relatief zompig rijden tov bv de R of een snelle audi/bmw
Doe eens een proefrit in een R dan zou ik die eerder modificeren wanneer je aan de gang wilt.. wegligging dag en nacht verschil ook
(en ik heb vele jaren met gechipte v70 T5 gereden (dat was ook bewust een handbak ivm chippen en geen snelheids verlies van 1 seconde door diezelfde geartronic))
Nu
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
- Bas1982
- 3rd Gear member
- Berichten: 445
- Lid geworden op: 21.07.2012 - 16:43
- Locatie: Duiven
Een R zal wel strakker afgeveerd zijn dan een T5. Denk dat hij dat bedoeld. minder rol in de bochten en ook minder veerweg bij drempels
'04 S40 T5
- 3"; downpipe - 2.5"; catback exhaust - custom made FMIC - 18"; Midir -Bilstein schroefset - Fasttech custom tuning
- 3"; downpipe - 2.5"; catback exhaust - custom made FMIC - 18"; Midir -Bilstein schroefset - Fasttech custom tuning
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1671
- Lid geworden op: 24.04.2007 - 17:05
Ik verleden ook bewust T5 gekozen ivm kosten.. veel lol aan (met rica)..elianmars schreef:Ik heb bewust gekozen voor een T5 in plaats van een R (bijtelling). Misschien dat als ik in een R zou rijden, ik zou voelen dat het beter kan, maar ik moet zeggen dat de T5 heerlijk rijdt. Ik begrijp dan ook niet wat je met "zompig rijden" bedoelt. Kun je dat toelichten?crackedtooth schreef:@soeski: Neem van mij aan: ja.. geartronic kan het in theorie aan, maar toch erg grote kans dat je hem met die specs stuk rijd
en ik zou een voorwielaangedreven auto niet op die manier tunen, zonde van je geld en hij blijft relatief zompig rijden tov bv de R of een snelle audi/bmw
Doe eens een proefrit in een R dan zou ik die eerder modificeren wanneer je aan de gang wilt.. wegligging dag en nacht verschil ook
(en ik heb vele jaren met gechipte v70 T5 gereden (dat was ook bewust een handbak ivm chippen en geen snelheids verlies van 1 seconde door diezelfde geartronic))
Helaas ligt de lat nu weer hoger... advies is: voorlopig geen proefritjes in betaalbare R;s doen :p
V70 '04 R | m66 | ceramic downpipe | do88 aluminium intercooler | stage 2 rica | premium sound en volvo oem subwoofer
- elianmars
- 5th Gear member
- Berichten: 1279
- Lid geworden op: 06.06.2006 - 09:52
Och, mijn wagen ligt ook niet verkeerd op de wegBas1982 schreef:Een R zal wel strakker afgeveerd zijn dan een T5. Denk dat hij dat bedoeld. minder rol in de bochten en ook minder veerweg bij drempels


Standaard was het net een vliegend tapijt. Dat reed inderdaad zompig


Nu
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1671
- Lid geworden op: 24.04.2007 - 17:05
Nou zompig inderdaad stuurt R veel strakker dan t5... en adaptive onderstel icm 4wd kan gewoon geen extra verstevigende bars tegenop, om hard door bochten nog niet te noemen (dat is vooral de 4wd)
rijd erin en je voelt het meteen
(en ja, niet de nieuwe die is origineel qua weglegging, maar de oude pats boem T5 was had ook extra steunbars voor stijfheid.... )
rijd erin en je voelt het meteen
(en ja, niet de nieuwe die is origineel qua weglegging, maar de oude pats boem T5 was had ook extra steunbars voor stijfheid.... )
V70 '04 R | m66 | ceramic downpipe | do88 aluminium intercooler | stage 2 rica | premium sound en volvo oem subwoofer
- elianmars
- 5th Gear member
- Berichten: 1279
- Lid geworden op: 06.06.2006 - 09:52
Voor de prijs van mijn T5, plus wat ik er in heb geïnvesteerd, had ik ook een R kunnen kopen. Maar, wat ik al eerder zei, bewust geen R gekocht, i.v.m. de bijtelling. Ik betaal al genoeg belasting :xcrackedtooth schreef:Ik verleden ook bewust T5 gekozen ivm kosten.. veel lol aan (met rica)..elianmars schreef:
Ik heb bewust gekozen voor een T5 in plaats van een R (bijtelling).
Helaas ligt de lat nu weer hoger... advies is: voorlopig geen proefritjes in betaalbare R;s doen :p
Nu
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1671
- Lid geworden op: 24.04.2007 - 17:05
@elain: ye..,. ik rijd hem om die reden prive
;o)
Opmerking was ook niet richting jouw afweging maar iemand die de keuze misschien nog moet maken: altijd proefrit in beide doen chipte t5 en R. en als je gechipte t5 ergens kunt lenen dan kan je goed vergelijken
;o)
Opmerking was ook niet richting jouw afweging maar iemand die de keuze misschien nog moet maken: altijd proefrit in beide doen chipte t5 en R. en als je gechipte t5 ergens kunt lenen dan kan je goed vergelijken
V70 '04 R | m66 | ceramic downpipe | do88 aluminium intercooler | stage 2 rica | premium sound en volvo oem subwoofer
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2124
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
Niet dat ik niet liever een R had gewild, maar volgens site van BSR is een T5 op tussensprints geeneens langzamer (misschien wel sneller!) dan een R!
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1671
- Lid geworden op: 24.04.2007 - 17:05
t5power: blok is hetzelfde en begrijp me niet verkeerd... jaren met aangepaste en gechipte t5 rondgereden met handbak als bewuste keuze
R is gewoon qua rijgedrag., wegligging bij alle weersomstandigheden nog meer rijgenot
R is gewoon qua rijgedrag., wegligging bij alle weersomstandigheden nog meer rijgenot
V70 '04 R | m66 | ceramic downpipe | do88 aluminium intercooler | stage 2 rica | premium sound en volvo oem subwoofer