Heb het destijds gelijk met de koppeling gedaan, het subframe ligt er dan toch al naast, en is niet zoveel werk om het stuurhuis te wisselen. Het meeste werk gaat dan nog zitten in het overzetten van de hoezen. kogels en uitslag begrenzers. Denk als je alleen het stuurhuis moet doen dat je snel een uur of 6 zoet bent.Thijs schreef:Hoe veel tijd heeft het vervangen jou gekost Ed?
Vreemd stuurgedrag
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Helemaal mee eens. De auto rijdt zoveel lekkerder!Rick H schreef:Het probleem heb ik destijds ook met mijn S60 gehad, ik heb het door de Volvo dealer laten oplossen > nieuw stuurhuis. heb de bon hier nog liggen het grapje was toen ongeveer 1200 euro inclusief uitlijnen.
je krijgt er wel een veel fijnere auto voor terug en wanneer je ervoor kiest om nog jaren met de auto door te rijden raad ik je wel aan om het te vervangen (al dan niet voor een tweede hands exemplaar)
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- Thijs
- 7th Gear member
- Berichten: 5492
- Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
- Locatie: Lelystad
Ik heb er alleen last van in de wat langere bochten op de snelweg. Rechtuit geen problemen. De investering vindt ik dan toch wat groot..
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 9335
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
- Contacteer:
Hmmmmm, herkenbaar helaas...hvt schreef:raar gevoel in bepaalde bochten. Dit is vooral op (lange) afritten en rotondes. Het is dan alsof het stuur door de stuurbekrachtiging heen en weer getrokken wordt. Het stuur is dan moeilijk op een vaste stand te houden.
Fijn....Rick H schreef:Het probleem heb ik destijds ook met mijn S60 gehad, ik heb het door de Volvo dealer laten oplossen > nieuw stuurhuis. heb de bon hier nog liggen het grapje was toen ongeveer 1200 euro inclusief uitlijnen.
Hoe weet je of het gebruikte stuurhuis goed is?
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi

Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Dat weet je nooit van te voren....
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Een nieuw stuurhuis zit rond de 400 euro!
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Niet bij de dealer toch? Of de prijzen zijn verlaagd.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- Brambo67
- 3rd Gear member
- Berichten: 385
- Lid geworden op: 04.01.2007 - 11:25
Is er nog een bepaald MY of type of combi van beiden waarbij de klacht zich vaker laat zien? Die van mij deed ook zeer vervelend in doordraaiende bochten (afritten van snelwegen en zo) Dit bleek echter te komen door dat de voorbanden (Conti SportContact 3) zo gecupt waren dat ze a.h.w. hapten in de bocht. Nu Michelin Premacy en geen problemen meer. Overigens ook niet het probleem met een 'tegensturende' bekrachtiging als ik de auto stationair test met het stuur gedeeltelijk gedraaid.
- hvt
- 5th Gear member
- Berichten: 1364
- Lid geworden op: 06.01.2008 - 14:44
- Locatie: Westerkwartier (gr)
Er blijken er toch wel veel te zijn die hier last van hebben.
Hoort dus eigenlijk niet zo, maar veel hebben er last van.
Hebben ze bij de garage toch gelijk dat dit bij veel V70's voorkomt.
Nu is voor mij de vraag, wat moet ik hiermee.
Ik heb nog enkele maanden bovag garantie.
Daarbij heb ik het dus al een keer aangeven, waarbij mij gezegd is dat dit normaal is bij een V70. Hier kan ik ze dus niet helemaal ongelijk ingeven gezien de reakties.
Ik vindt eigenlijk dat het niet hoort met een Volvo met nog maar 106000 km, maar van de andere kant hij is ook alweer 8 jaar oud.
Nog maar even over denken, ze moeten eerst de andere probleempjes maar oplossen.
Hoort dus eigenlijk niet zo, maar veel hebben er last van.
Hebben ze bij de garage toch gelijk dat dit bij veel V70's voorkomt.
Nu is voor mij de vraag, wat moet ik hiermee.
Ik heb nog enkele maanden bovag garantie.
Daarbij heb ik het dus al een keer aangeven, waarbij mij gezegd is dat dit normaal is bij een V70. Hier kan ik ze dus niet helemaal ongelijk ingeven gezien de reakties.
Ik vindt eigenlijk dat het niet hoort met een Volvo met nog maar 106000 km, maar van de andere kant hij is ook alweer 8 jaar oud.
Nog maar even over denken, ze moeten eerst de andere probleempjes maar oplossen.
V40 1997(MY1998), 1.8, 320000km, summergreen, LPG, ecc, cc, half leer, verlaagd, heldere donkere koplampen.
V70 2004, 2.4 (140pk), Black Sapphire, Thor 17", Eibach pro-kit -30, Xenon, vol leer, ecc, cc, schuif-kanteldak, spoiler, mistlampen, HP-speakers, CFE.
XC60 Ts Inscription 2018, Polestar, Pine Grey, stoelventilatie, panoramadak, blis, ACC, pilot assist, keyless entry, standkachel, achteruitrijcamera, enz
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=50941
V70 2004, 2.4 (140pk), Black Sapphire, Thor 17", Eibach pro-kit -30, Xenon, vol leer, ecc, cc, schuif-kanteldak, spoiler, mistlampen, HP-speakers, CFE.
XC60 Ts Inscription 2018, Polestar, Pine Grey, stoelventilatie, panoramadak, blis, ACC, pilot assist, keyless entry, standkachel, achteruitrijcamera, enz
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=50941
- hvt
- 5th Gear member
- Berichten: 1364
- Lid geworden op: 06.01.2008 - 14:44
- Locatie: Westerkwartier (gr)
Je kunt dus niet aan bijv een serienummer oid zien of het een risicogeval is?Oceanracer schreef:Dat weet je nooit van te voren....
V40 1997(MY1998), 1.8, 320000km, summergreen, LPG, ecc, cc, half leer, verlaagd, heldere donkere koplampen.
V70 2004, 2.4 (140pk), Black Sapphire, Thor 17", Eibach pro-kit -30, Xenon, vol leer, ecc, cc, schuif-kanteldak, spoiler, mistlampen, HP-speakers, CFE.
XC60 Ts Inscription 2018, Polestar, Pine Grey, stoelventilatie, panoramadak, blis, ACC, pilot assist, keyless entry, standkachel, achteruitrijcamera, enz
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=50941
V70 2004, 2.4 (140pk), Black Sapphire, Thor 17", Eibach pro-kit -30, Xenon, vol leer, ecc, cc, schuif-kanteldak, spoiler, mistlampen, HP-speakers, CFE.
XC60 Ts Inscription 2018, Polestar, Pine Grey, stoelventilatie, panoramadak, blis, ACC, pilot assist, keyless entry, standkachel, achteruitrijcamera, enz
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=50941
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Wellicht, dan zul je van diegenen die problemen hebben hun modeljaar moeten achterhalen en dan kijken wat de overeenkomsten zijn.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Het gaat om alle V70 met ZF stuurhuis. Dat is vanaf modeljaar 2004 gemonteerd.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 9335
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
- Contacteer:
En S60 neem ik aan?
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi

Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Inderdaad ook S60.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- wim de jong
- 5th Gear member
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
Dus eigenlijk als ik de mijne (uit 2005) vervang voor een goede stuurhuis uit een V70 met bouwjaar 2002, zou het probleem nooit meer terugkomen?
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Dat zou je denken ja. Alleen is dat niet zomaar over te zetten. De aansluitingen van de slangen zijn anders en de stuurpomp werkt met een andere druk. Helaas dus niet over te zetten.wim de jong schreef:Dus eigenlijk als ik de mijne (uit 2005) vervang voor een goede stuurhuis uit een V70 met bouwjaar 2002, zou het probleem nooit meer terugkomen?
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Dat denk ik wel, heb alleen nooit uitgezocht of die dezelfde stuurhuizen heeft. Dacht van wel ja. Ben dit probleem echter nog nooit bij een S80 tegen gekomen.M@rcel schreef:En S80 neem ik aan?edraket schreef:Inderdaad ook S60.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- Starter
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 03.02.2009 - 01:23
Het zeilen in lange bochten is heel herkenbaar voor mij, tijdens een vakantie naar spanje zonder aanhanger of Caravan ervaarde ik ook dat berg af met bochten naar links of rechts (rechts Meer) de auto door zeilde. Bij een Volvo garage op de brug gezet en geconstateerd dat de rubbers van de stabilisatie stangen uigesleten waren deze zijn vernieuwd en probleem opgelost.
Merk: VOLVO
Model: XC90, 2.5T, Geartronic, aankoop datum: 17-10-2003
Kleur: Zwart
Brandstof: Benzine Kilometerstand 12-11-2020 = 314917
Carrosserie MPV Catagorie: M1G
Variant + Uitvoering: CZ59G700
Aantal deuren 5
Aantal zitplaatsen 7
Aantal aangedreven wielen 4
Motorcode B5254T2
Aantal cilinders 5
Cilinderinhoud 2521 cc
Vermogen 154 kW (209 pk)
Model: XC90, 2.5T, Geartronic, aankoop datum: 17-10-2003
Kleur: Zwart
Brandstof: Benzine Kilometerstand 12-11-2020 = 314917
Carrosserie MPV Catagorie: M1G
Variant + Uitvoering: CZ59G700
Aantal deuren 5
Aantal zitplaatsen 7
Aantal aangedreven wielen 4
Motorcode B5254T2
Aantal cilinders 5
Cilinderinhoud 2521 cc
Vermogen 154 kW (209 pk)
- Thijs
- 7th Gear member
- Berichten: 5492
- Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
- Locatie: Lelystad
gerarddo, Dit is een op zich staand probleem en heeft niets met het stuurhuis probleem te maken. Wel fijn dat het probleem bij jou is opgelost trouwens!
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015