Echte volvo motor plaatsen

Alles over de 440 / 460
Dutch Volvo
3rd Gear member
Berichten: 442
Lid geworden op: 28.02.2012 - 15:42

en wat zou ik kunnen doen aan die wegligging?
ik heb ooit gehoord van een sport onderstel
wpee
5th Gear member
Berichten: 1369
Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
Locatie: Kessel lb

Ik heb ooit gehoord dat de 1.6 en restrictie hebben in het inlaat kanaal. Anders zou het verschil met de 1.8 te klein zijn...... van monteur gehoord.
Dus als je de restrictie kan verwijderen, groter inlaat kanaal dus, dan heb je meer "vol open gas" ter beschikking.

Kan iemand dit bevestigen? het betreft laatste versie multipoint injectie modellen 1.6i.
Je zou er ook een Renault injectie unit bij kunnen zetten voor meer power. Ik kan niet zeggen of het echt waar is. Het is me verteld.
Wim

Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Gebruikersavatar
dutchlimits
5th Gear member
Berichten: 1827
Lid geworden op: 20.05.2011 - 22:33
Locatie: Audi A4 Avant B6 3.0 30v Quattro Zwart

Dutch Volvo schreef:ohw, dat wist ik niet, hoe veranderd dat dan?
Als je dit al niet weet, begin maar niet aan motor "tuning"..
RIDES:
Dodge Magnum
VW Corrado G60

EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
Dutch Volvo
3rd Gear member
Berichten: 442
Lid geworden op: 28.02.2012 - 15:42

en weetje mischien hoe dat te verwijderen is? die rerstrictie. en naar mijn gevoel is de 1.6 toch sneller dan een 1.8 omdat mijn vader ook een 440 1.8 had maar die is niet zo snel als die 1.6 vindt ik (en mijn vader ook) maar volgens autoweek is de 1.6 een seconde slomer is van 0 naar 100
Gebruikersavatar
Auk
6th Gear member
Berichten: 3524
Lid geworden op: 02.03.2007 - 12:34
Locatie: Randstad

Je inlaatkanaal groter maken...

Maar nogmaals, het verschil gaat zo klein worden dat de moeite/kosten niet beloond worden. Ik heb diverse 480's gehad, van B18F, FT's tot B20F en de verschillen tussen atmosferisch en geblazen ervaar ik niet als denderend...

Gezien je matige technische kennis zou ik er dus niet aan beginnen. Je doet er beter aan gewoon iets anders te kopen.
Auke
MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

Afbeelding
Dutch Volvo
3rd Gear member
Berichten: 442
Lid geworden op: 28.02.2012 - 15:42

en bedoel je die dingen zo als schokbrekers an dat soort dingen.
en als ik ooit bij een revisie bij bijvoorbeeld mannessen engine zou doen daar kan je ook nog aanpassingen [i]laten doen[/i] zoals de compressie verhogen en de vliegwiel lichter maken
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

Ik adviseer je om eerst eens een sleutelcursus te gaan volgen zodat je wat sleutel ervaring en technische kennis opdoet. Je loopt veelste hard van stapel. Bij de basis beginnen met sleutelen zoals iedereen dat heeft gedaan. Zorg eerst dat je de antwoorden op je vragen kunt begrijpen.
En nogmaals zet het tunen van dit blok helemaal uit je hoofd, dat is je hier al diverse keren geadviseerd. Daar moet je heel veel ervaring voor hebben, kost kapitalen en maakt er dan nog geen echt spannende auto van.
Gebruikersavatar
wtr_s60
4th Gear member
Berichten: 579
Lid geworden op: 13.05.2010 - 18:58

Iroll schreef:Ik adviseer je om eerst eens een sleutelcursus te gaan
En ik adviseer hem een cursus Nederlands ook :)
Dutch Volvo
3rd Gear member
Berichten: 442
Lid geworden op: 28.02.2012 - 15:42

wrm
Dutch Volvo
3rd Gear member
Berichten: 442
Lid geworden op: 28.02.2012 - 15:42

dus met deze motor niet aan beginnen (met tunen) dan doe ik het ook niet als het bijna geen zin heeft. en hij is snel genoeg voor in nederland want harder dan 130 mag je niet en dat haalt ie makkelijk
alleen wat is eigenlijk het nut van een lichtere vliegwiel?
Gebruikersavatar
Auk
6th Gear member
Berichten: 3524
Lid geworden op: 02.03.2007 - 12:34
Locatie: Randstad

www.google.nl

We willen je niet de grond in boren maar doe eerst eens wat aan je basis kennis voordat je dit soort vragen gaat stellen... we kunnen wel alles voor je voor gaan kalken maar dat heeft nauwelijks zin als je de basis niet beheerst.

Het forum zit vol met geschreven tekst, via de zoekfunctie kun je heel makkelijk vrijwel alle antwoorden op jouw vragen vinden. Werkt het via de zoekfunctie niet dan raadpleeg je Google.
Auke
MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

Afbeelding
Dutch Volvo
3rd Gear member
Berichten: 442
Lid geworden op: 28.02.2012 - 15:42

haha oke
Dutch Volvo
3rd Gear member
Berichten: 442
Lid geworden op: 28.02.2012 - 15:42

oke daar ga ik dan maar meer gebruik van maken
sjoerdb
5th Gear member
Berichten: 1429
Lid geworden op: 19.11.2006 - 16:35
Locatie: venhuizen

probeer een nokkenas van een B18E motor. die is beter kwa opbouw.
volvo 480ES
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
Gebruikersavatar
Adi2727
1st Gear member
Berichten: 16
Lid geworden op: 11.02.2010 - 08:34
Locatie: Transilvania

1.6 motor wordt te hebben gesmeed en oliegekoelde zuigers.
Als je een hoog kennisniveau in motoren, kunt u overwegen het toevoegen van een kleine turbo-eenheid.
is het misschien een interessant project.
Gebruikersavatar
Mike460turbo
2nd Gear member
Berichten: 106
Lid geworden op: 02.01.2012 - 20:48
Locatie: Hengelo

sleutelaar schreef:het enige wat echt zoden aan de dijk zet is een 1.7 turbo blok plaatsen. maar das wel veel werk. daar kan je max. iig ong. 170pk uit halen.
Turboblok zit heel veel elektronica bij. Moet je wel iets meer verstand hebben wil je die erin bouwen.
Volvo 460 turbo, 1992
Opel calibra 2.5 v6, 1995
Vw Golf 2; 1.3, 1987
Opel astra gsi 1996
Opel calibra 2.0 8v 1991
Volvo 440 1.7 GL 1991
Gebruikersavatar
FrankS60
5th Gear member
Berichten: 1838
Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
Locatie: Gelderland

2 liter blok op MP voor niet te veel geld:

http://link.marktplaats.nl/595729828

En nee ik heb er verder niks mee te maken :wink:
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
Wauter
2nd Gear member
Berichten: 173
Lid geworden op: 27.05.2012 - 23:32

Mooie conversatie hierboven:P

Indien je een snellere 460 wilt, en je hebt nu een 1.6, gewoon inruilen voor een 2.0. Wereld van verschil en vele malen makkelijker dan motoren ombouwen. Dat gaat, naast de technische uitdaging ook niet zomaar, al zou het plug&play zijn, wettelijk mag het ook niet en kan je daar problemen mee krijgen.

Maar ach, wettelijk mag je ook niet harder dan 130;)
Volvo V50 2.0D '04, 200k+
Gebruikersavatar
FrankS60
5th Gear member
Berichten: 1838
Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
Locatie: Gelderland

Je kunt hem vrij eenvoudig laten omkeuren als het betreffende model met een dergelijke motor geleverd is. Krijg je nieuwe papieren met het correcte vermogen erop en ben je weer helemaal legaal. Wel even kijken of je remmerij hetzelfde is als de 2 liter, ik weet niet of daar verschil in zit in de 400 series.

Andere auto kopen is wel sneller...
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
Dutch Volvo
3rd Gear member
Berichten: 442
Lid geworden op: 28.02.2012 - 15:42

nee de 2L heeft achter ook remschijven wat ik nu heb trommels
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”