Hallo Volvo forum leden,
Ik zal mij eerst even voorstellen. Ben Jasper, 33 jaar uit Haarlem.
Mijn huidige auto is een Peugeot 206 gti uit 2002. De auto heb ik reeds 7 jaar en wil iets anders. Na veel heen en weer geloop en gedacht te hebben is de keuze op een Volvo V50 gevallen. Mijn zus heeft een aantal jaren in een V50 gereden en dat was erg enthousiast over deze auto. Ik rijd ongeveer 15.000 tot 20.000 kilometer per jaar en met de huidige benzineprijzen wordt dat een duur geintje. Vandaar dat ik eigelijk het liefste op LPG ga rijden G3. Achteraf inbouwen kan natuurlijk ook maar een auto kopen waar al een G3 installatie inzit scheelt in de inbouwkosten.
Nu heb ik een V50 T5 automaat gezien op LPG. Wagen komt uit 2004 en heeft 188.000 gelopen. Het is een Kinetic uitgevoerde 4wd. En hij is precies hoe ik 'm zou willen. Ga volgende week kijken en eventueel een proefrit maken. De 206 kan ik inruilen en eerlijk gezegd wil ik daar geen omkijken naar hebben.
Mijn vraag is de volgende: heeft iemand ervaring met een T5 op LPG?
Zijn er nog zaken waar ik op dien te letten. En hoe zit het bijvoorbeeld met onderhoud qua kosten? Zijn die meer dan bij een gewone benzineuitvoering?
met vriendelijke groet,
Jasper Doon
V50 T5 op G3
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Laat een aankoopkeuring doen bij een dealer en laat de klepspeling controleren ook!
Kleppen stellen is een dure reparatie namelijk!
Kleppen stellen is een dure reparatie namelijk!
-
- Starter
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 22.09.2012 - 15:39
Eén van de adviezen voor LPG-G3 is altijd dat hoe lager het toerental hoe beter het is voor LPG (daarom is inbouwen in een 2.4 vaak beter dan in een 1.8 ). Hogere toeren is waarschijnlijk meer slijtage aan kleppen etc.
Een T5 heeft doorgaans laag in de toeren gereden, maar wordt ook vaak wel door pittige rijders gebruikt. Dat is niet altijd bevorderlijk voor het lang (probleemloos) op LPG rijden...
Mijn dealer heeft ooit gezegd dat 200dkm op LPG geen problemen zal opleveren, daarna ligt het aan de rijstijl (omgang koude motor, snelweg km's etc). 300-400 dkm op LPG zie je ook genoeg bij volvo's...
Een T5 heeft doorgaans laag in de toeren gereden, maar wordt ook vaak wel door pittige rijders gebruikt. Dat is niet altijd bevorderlijk voor het lang (probleemloos) op LPG rijden...
Mijn dealer heeft ooit gezegd dat 200dkm op LPG geen problemen zal opleveren, daarna ligt het aan de rijstijl (omgang koude motor, snelweg km's etc). 300-400 dkm op LPG zie je ook genoeg bij volvo's...
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Ik heb te strakke kleppen al bij 80000 km gezien,dus de rijstijl enz heeft er niet zo veel mee te maken,je hebt pech of geluk!
- sbv
- 6th Gear member
- Berichten: 4320
- Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
- Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn
Ja, maar niet bij moderne Volvo's op gas(V50 bijv)jerry1670 schreef:
Mijn dealer heeft ooit gezegd dat 200dkm op LPG geen problemen zal opleveren, daarna ligt het aan de rijstijl (omgang koude motor, snelweg km's etc). 300-400 dkm op LPG zie je ook genoeg bij volvo's...
Een 940 of 850 is geen probleem
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
km stand is totaal onbelangrijk,te strakke kleppen komen bij alle km standen voor boven de 75000km op LPG.sbv schreef:Ja, maar niet bij moderne Volvo's op gas(V50 bijv)jerry1670 schreef:
Mijn dealer heeft ooit gezegd dat 200dkm op LPG geen problemen zal opleveren, daarna ligt het aan de rijstijl (omgang koude motor, snelweg km's etc). 300-400 dkm op LPG zie je ook genoeg bij volvo's...
Een 940 of 850 is geen probleem
Zelfs bij auto,s met flash lube..
En bij een 740 of 940 nog sneller als er geen gaskop op zit.
Ik heb hier rond de 300 stoterbussen liggen van 5 cilinders,niet voor niets denk ik.