dbosker schreef:janpie schreef:bart simpson schreef:ik mis in dit verhaal even de verplichting in Duitsland om (minimaal) 3 keer te knipperen
Niet alleen in Duitsland.. ook hier in NL is elke zijderlinkse verplaatsing off terwijl verandering van rijbaan richting aangeven verplicht.
Wat ik tegenwoordig heel vaak merk is dat ik aan het inhalen ben (op de linkerbaan uiteraard) en degene die op de rechterbaan rijdt doet alvast maar zijn knipperlicht aan naar links als ik met mijn voorbumper ter hoogte van zijn achterdeur ben.
Je schrikt je soms wezenloos, omdat je elk ogenblik verwacht dat diegene het stuur naar links gooit en je van de weg drukt.
Mij is altijd geleerd: eerst in de linker spiegel kijken, is de weg vrijd dan de knipperlicht aan en dan inhalen.
Beetje gemeen, maar wat ik dan vaak doe als ik met mijn spiegel ter hoogt van de bestuurder ben - mijn knipperlicht aan naar rechts.
Je hebt een punt gisteren meegemaakt, ik naderde te hard een Octavia die vlak voordat ik bij hem was zijn richtingaanwijzer aandeed en geleidelijk naar links kwam en toen pas keek.
Ik vol in de remmen en hij weer naar rechts met een verontschuldigend handgebaar.
Mij is geleerd geen richting aan te geven indien je zelf word ingehaald, in het Duitse helemaal essentieel indien er iemand nadert met 200+.
Nog een vraag aan jouw Dick.
Hoe is het in Dld geregeld met invoegen op de autobahn?
Moet de invoeger voorrang verlenen indien hij invoegt of moet verkeer op de rechter rijstrook voorrang verlenen?
Ik heb laatst met iemand een discussie gehad die zo overtuigt was dat het verkeer op de rechter rijstrook voorrang moest verlenen dat ik aan mijzelf ging twijfelen in het tegendeel.