1 tikje, toch 3x knipperen

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
JeroenSpock
7th Gear member
Contacteer:

Bij de VCE kan je instellen hoe vaak hij knippert. De mijne staat op 4 keer, 3 is te weinig vind ik ook. Qliners knipperen 5 keer, af fabriek, en dat is soms iets te vaak. Maar de bussen knipperen wat langzamer dus duurt het langer.
Maar de VCE kan niet op deze auto, MY2006 toch?

Geen richting aangeven:
JeroenSpock schreef:Over het niet richting aangeven kunnen we heel kort zijn: Dan is er of een lampje stuk, of er zit een schroefje los. Het lampje zit in de auto, het schroefje zit in het hoofd van de bestuurder.
En meestal is het lampje niet het probleem.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Afbeelding Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
janpie
5th Gear member

Geen richting aangeven:
JeroenSpock schreef:Over het niet richting aangeven kunnen we heel kort zijn: Dan is er of een lampje stuk, of er zit een schroefje los. Het lampje zit in de auto, het schroefje zit in het hoofd van de bestuurder.
En meestal is het lampje niet het probleem.
[/quote]

hahah
V70 2.5T 209 pk 2007 175000

V70 2.4 140 pk 2001 310000 exit

V70 classic '97 2.5T AWD 290000 exit

jan
Gast

janpie schreef:
bart simpson schreef:ik mis in dit verhaal even de verplichting in Duitsland om (minimaal) 3 keer te knipperen
Niet alleen in Duitsland.. ook hier in NL is elke zijderlinkse verplaatsing off terwijl verandering van rijbaan richting aangeven verplicht.
Wat ik tegenwoordig heel vaak merk is dat ik aan het inhalen ben (op de linkerbaan uiteraard) en degene die op de rechterbaan rijdt doet alvast maar zijn knipperlicht aan naar links als ik met mijn voorbumper ter hoogte van zijn achterdeur ben.
Je schrikt je soms wezenloos, omdat je elk ogenblik verwacht dat diegene het stuur naar links gooit en je van de weg drukt.
Mij is altijd geleerd: eerst in de linker spiegel kijken, is de weg vrij dan de knipperlicht aan en dan inhalen.
Beetje gemeen, maar wat ik dan vaak doe als ik met mijn spiegel ter hoogt van de bestuurder ben - mijn knipperlicht aan naar rechts.
janpie
5th Gear member

mensen gunnen elkaar geen streep meer op de weg. ike ike ike en de rest kan ...
V70 2.5T 209 pk 2007 175000

V70 2.4 140 pk 2001 310000 exit

V70 classic '97 2.5T AWD 290000 exit

jan
diesel01
Geartronic member

dbosker schreef:
janpie schreef:
bart simpson schreef:ik mis in dit verhaal even de verplichting in Duitsland om (minimaal) 3 keer te knipperen
Niet alleen in Duitsland.. ook hier in NL is elke zijderlinkse verplaatsing off terwijl verandering van rijbaan richting aangeven verplicht.
Wat ik tegenwoordig heel vaak merk is dat ik aan het inhalen ben (op de linkerbaan uiteraard) en degene die op de rechterbaan rijdt doet alvast maar zijn knipperlicht aan naar links als ik met mijn voorbumper ter hoogte van zijn achterdeur ben.
Je schrikt je soms wezenloos, omdat je elk ogenblik verwacht dat diegene het stuur naar links gooit en je van de weg drukt.
Mij is altijd geleerd: eerst in de linker spiegel kijken, is de weg vrijd dan de knipperlicht aan en dan inhalen.
Beetje gemeen, maar wat ik dan vaak doe als ik met mijn spiegel ter hoogt van de bestuurder ben - mijn knipperlicht aan naar rechts.
Je hebt een punt gisteren meegemaakt, ik naderde te hard een Octavia die vlak voordat ik bij hem was zijn richtingaanwijzer aandeed en geleidelijk naar links kwam en toen pas keek.
Ik vol in de remmen en hij weer naar rechts met een verontschuldigend handgebaar.
Mij is geleerd geen richting aan te geven indien je zelf word ingehaald, in het Duitse helemaal essentieel indien er iemand nadert met 200+.
Nog een vraag aan jouw Dick.
Hoe is het in Dld geregeld met invoegen op de autobahn?
Moet de invoeger voorrang verlenen indien hij invoegt of moet verkeer op de rechter rijstrook voorrang verlenen?
Ik heb laatst met iemand een discussie gehad die zo overtuigt was dat het verkeer op de rechter rijstrook voorrang moest verlenen dat ik aan mijzelf ging twijfelen in het tegendeel.
Gast

Dezelfde discussie had ik laatst ook met een collega.

Even gegoogled en dit gevonden.
Hieruit maak ik op dat het verkeer op de hoofdrijbaan (dus autobahn) voorrang heeft op het invoegend verkeer.
http://www.fahrtipps.de/frage/autobahn-einfaedeln.php

Persoonlijk doe ik het alleen als het kan (neem ik de linkerbaan). Sommige invoegers knallen er soms gewoon voor en nemen voorrang die ze niet hebben (doen ze in NL ook).
curtiss
2nd Gear member

In Duitsland heerst de autobahn hiërarchie , daar ben je in een VOLVO altijd kansloos ;-)
V70D5 185PK 2006 Sportedition II
Gast

curtiss schreef:In Duitsland heerst de autobahn hiërarchie , daar ben je in een VOLVO altijd kansloos ;-)
Verklaart u nader :D
curtiss
2nd Gear member

Niet duits (als in merk) is op de rechter 'fahrstrecke' blijven ;-) Mercedes gaat voor Audi die weer voor BMW gaat, dat werk. Gele kentekens zien ze liever niet, NL=Nur Links

Jarenlang aan de grens gewoond/gewerkt. Mooie tijden ;-)
Gast

curtiss schreef:Niet duits (als in merk) is op de rechter 'fahrstrecke' blijven ;-) Mercedes gaat voor Audi die weer voor BMW gaat, dat werk. Gele kentekens zien ze liever niet, NL=Nur Links

Jarenlang aan de grens gewoond/gewerkt. Mooie tijden ;-)
Ik kan je uit ervaring vertellen dat als het niet Duits bestaat uit een 300 pk S60R er van deze Duitse hegemonie niet veel over blijft. :P
diesel01
Geartronic member

In NL blijft het er niet bij om er op rechts alleen voor te knallen ze stomen, zonder de pk's er voor te hebben, direct door naar de linker rijstrook.
Maar goed, we hebben het Duitse voorrangsverhaal ook weer recht gezet.
curtiss
2nd Gear member

Tja, het klinkt misschien ASO maar ik ben klaar met die pipo's die links hangen. Begrijp me goed, ik riskeer geen ellende maar als de boel goed open ligt op rechts dan pak ik dat asfalt. Soms zie ik dn wel wat geflits in de dimmende spiegel maar dat zal me de spreekwoordelijke worst zijn.

Als er eentje recht heeft op dat wegdek qua wegenbelasting dan ben ik het wel ;-)
Gast

Het is al weer een hele poos geleden, maar er is mij altijd geleerd dat de invoegstrook er is om snelheid te maken, zodanig dat je gemakkelijk kunt invoegen - daarbij de richting aangevende.
Ook eens meegemaakt dat ik netjes kon invoegen. Auto voor mij bleef met 60 km/u op de inrijstrook sukkelen. Ik kon niet naar links, reed op dat moment 110. De mevrouw in de auto op de inrijstrook kwam aan het einde van deze inrijstrook en raakte lichtelijk in paniek. Mij is dan vervolgens geleerd dat je op de vluchtstrook verder kunt rijden. Zij koos ervoor om rücksichtlos de auto met 60 km/u er voor te knallen.
Ook leuk.
Turbodesk
5th Gear member

Dit gaat veel te ver off topic allemaal.

Volgens mij zit die functie standaard op een V70 MY2006. Of heb ik het mis?

Ik kan die functie met Vida aan en uit zetten of/en het aantal knippers veranderen.

Kan het zijn dat de vorige eigenaar het uit heeft laten zetten?
Afbeelding

Volvo V70 D5 Edition II, MY2007, 185Pk, GT6, Sapphire Black, Family Line, Mobility Line, Visibility Line, HU850 HP, RSE, EGR & DPF Off, Stage-2 Tuning by Volvotune
Volvo V40 1.8 Lpi Europa
Gast

curtiss schreef:Tja, het klinkt misschien ASO maar ik ben klaar met die pipo's die links hangen. Begrijp me goed, ik riskeer geen ellende maar als de boel goed open ligt op rechts dan pak ik dat asfalt. Soms zie ik dn wel wat geflits in de dimmende spiegel maar dat zal me de spreekwoordelijke worst zijn.

Als er eentje recht heeft op dat wegdek qua wegenbelasting dan ben ik het wel ;-)
USA - rechts inhalen toegestaan !
Gast

Turbodesk schreef:Dit gaat veel te ver off topic allemaal.

Volgens mij zit die functie standaard op een V70 MY2006. Of heb ik het mis?

Ik kan die functie met Vida aan en uit zetten of/en het aantal knippers veranderen.

Kan het zijn dat de vorige eigenaar het uit heeft laten zetten?
Je hebt gelijk.
Functie zit helaas nog niet op mijn 2005 S60, dus ik weet niet of dit bij MY 2006 wel het geval is.
diesel01
Geartronic member

Bij mij staat hij op drie maal knipperen, bij het afslaan druk ik de richtingaanwijzer helemaal door en op de snelweg gebruik ik altijd de 3 knipper wat overigens meer is dan de meesten om mij heen.
Turbodesk
5th Gear member

Hier staat het verlossende antwoord.

http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... gaanwijzer

Blijkbaar alleen vanaf MY2007. En het is niet achteraf in te bouwen of software te laden.
Afbeelding

Volvo V70 D5 Edition II, MY2007, 185Pk, GT6, Sapphire Black, Family Line, Mobility Line, Visibility Line, HU850 HP, RSE, EGR & DPF Off, Stage-2 Tuning by Volvotune
Volvo V40 1.8 Lpi Europa
JeroenSpock
7th Gear member
Contacteer:

Voor MY5 en 6 niet nee.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Afbeelding Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
Gast

klopt, naar wat ik begrepen heb zit deze functie in de CEM en is het niet achteraf in te programmeren.
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”