Problemen met LPG

De laatste serie achterwielaangedreven Volvo's
Gebruikersavatar
arjan_de_jong
4th Gear member
Berichten: 902
Lid geworden op: 30.10.2009 - 21:19
Locatie: Mastenbroek (zwolle)

Gister naar de volvo beurs geweest en heen en terug totaal geen probleem.
Daarna blijven eten bij mijn vader in leusden en daarna kwam ik er achter dat ik een verjaardag bijna vergeten was in Zwolle. Dus toen met iets meer tempo dan normaal richting zwolle gereden 8) (max 170 km/h gereden op kleine stukjes)

Naarna thuis auto geparkeerd en even snel op frissen en daarna weer de auto in.
Ik rij het pad af en omdat hij nog lekker warm was schakeld hij gelijk naar LPG En ploef motor uit. Toen nog niet in de gaten dat het was zodra hij op lpg ging want normaal duurt het wel een paar 100 meter voordat hij op LPG springt. Dus ik weer starten en alles leek OK tot hij weer op LPG sprong.

Uiteindelijk maar op Benzine naar de verjaardag gegaan. Toen we weer naar huis gingen toch nog maar even geprobeerd. Nu ging hij wel naar LPG en bleef lopen maar ik vind hem nu erg onrustig lopen op LPG. Hij houd wat in bij lage toeren. Ook schommelt het toeren tal iets nu. Op benzine totaal geen problemen.

Ik vermoed dat er iets erg warm geweest is bij de rit naar huis vanuit leusden en dat nu weer afgekoeld is maar toch een tik mee gekregen heeft. De vraag is enkel wat??

Iemand een idee waar ik moet zoeken?
Weet iemand een draadschema van een Vialle G3 installatie in een 960 te vinden?
Mocht ik er zelf niet uit kunnen komen dan gaat ie maar weer naar de LPG boer maar hoop dat ik er (samen met het forum) Alsnog zelf uit kan komen :wink: :D
Volvo 855 2.5 10V G1 1994 490.000km
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km

Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
gvz
2nd Gear member
Berichten: 128
Lid geworden op: 27.02.2012 - 17:52

Hoi Arjan,

Ik meldde net mijn ongeluk in duitsland, hoop dat er nog wat te reapren is aan mijn 940,,rijd nog wel gewoon maar is wel toegetakeld,,,zal wel totall loss zijn voor de verzekering.

maar ik lees dat je problemen hebt met de lpg installatie.

Ik weet wel dat mij door gasmannetjes altijd op het hart gedrukt is nooit echt boven de 150 km te rijden, ivem de hogere verbrabdings temp van de gasontbranding,,,kan dus je kleppen en/of kop beschadigen,,is mij dus verteld....

ik hoop dat het meevalt voor je.

Misschien ga ik dus op zoek naar een jongere 940,,,,als de reparatie te duur wordt,,,jammer,,net mijn koppeling vervangen en airoco gerapareerd..maar goed ik leef nog en dat is dankzij de volvo,,dat is zeker.
Groetjes
Gebruikersavatar
whitehorsekart
5th Gear member
Berichten: 1654
Lid geworden op: 30.12.2005 - 21:31
Locatie: Champagne-Ardennes, departement Marne 51530

Joh, ik rijdt met de 940 in Duitsland tijden achter elkaar 185-190 op Vialle LPi met de turbo op 0,6 Bar. Niets aan de hand hoor, er wordt regelmatig naar de kleppen gekeken en er is in 100.000 kilometer misschien drie keer een klepstelplaatje vervangen. Oh, ja, hij is inmiddels door de 460.000 kilometer heen.
@arjan: ik zou er mee naar de gasboer, maar dan wel een die verstand van Vialle LPi heeft!
1967-122S Combi B18D....1972-144deLuxe B20A overdrive LPG....1988 244DL .....1986-780 Bertone B280E....1987-780 Bertone B280E....1997-940 2,3 LPT Estate Sports Edition.....MY 2016-XC60 AWD D4 XENIUM......................en een 1986 Land Rover Series III 110

BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
octavodia
1st Gear member
Berichten: 39
Lid geworden op: 23.11.2010 - 15:49

Hoi, kijk even op www.volvo700vereniging.nl
Daar kom je heel veel tips etc op het forum tegen. Is een vereniging voor de 700 en 900 series.
Gebruikersavatar
wim de jong
5th Gear member
Berichten: 2199
Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
Locatie: Leusden
Contacteer:

Heeft niets met snelheid te maken. Ik heb 17 maanden in Italië (Brindisi) gewoond toen ik de 945 polar had (B230FT), met een vialle LPi installatie. Om de 4 weken ff heen en weer naar Nl, en in Dld steeds max gereden....190 km/h. Alleen niet direct op een parking stoppen om de turbo te laten bijkomen. Ik heb met deze auto bijna 800.000 km gereden.......geen probleem et LPG.
En een 965 heeft geen turbo.

Schema zou je direct bij Vialle kunnen aanvragen, maar ik had eens een V70 classic met een Vialle erin.......ff gezocht, en dit was het schema, zie laatste blad:
http://www.dcccl.nl/migrated/temp2/LPi% ... lassic.pdf
Het lijkt me stug dat er veel verschil in zit......(alleen...je weet wel dat een classic 5 cylinders hebben? :) ) grijns.

dus pin 9 en 10 zijn ook aangesloten op het onderbrekers relais, en pin 32 naar de zesde LPi injector op de regeleenheid....
zo zit het ook bij mijn 965.
Maar goed, zowel in de classic, als in mijn 965 zat een originele af-fabriek Volvo Vialle LPi installatie. En jij hebt een after market installatie, later erin gezet.
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20


C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
Gebruikersavatar
arjan_de_jong
4th Gear member
Berichten: 902
Lid geworden op: 30.10.2009 - 21:19
Locatie: Mastenbroek (zwolle)

Gister de hele dag niet de Volvo gebruikt. (had een toer rit met de cappuccino club. 100 km cabrio rijden....)

Vanmorgen nergens last van. Ging zonder problemen naar mijn werk op lpg.
Volvo 855 2.5 10V G1 1994 490.000km
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km

Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
Gebruikersavatar
Fat Rat
5th Gear member
Berichten: 1907
Lid geworden op: 18.05.2006 - 22:09
Locatie: Walcheren

zitten de zekeringen voor de lpg installatie bij de 960 net zo rot ingebouwd als bij de 940? Mijne en vele andere met mij hadden ze ergens in open zekeringhouders in de buurt van de abs pomp geplakt zitten.
Hierdoor traden dus regelmatig storingen op met uitval bij overschakelen als gevolg.
Vond het zelf altijd een zeer onprofessionele look hebben zoals het afgeleverd was.
Red Blocks Forever and a day

S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's

Mazda 323F BJ DitD 2001 = Exit
Wielewagen
1st Gear member
Berichten: 48
Lid geworden op: 04.10.2012 - 19:24

De (gas-benzine)afsluiter kan blijven hangen en ja dat kan door een zekering komen. Waarschijnlijk zijn je bougies schoon gebrand of een beetje te warm geworden en aan vervanging toe. Een schone motor heeft een betere verbranding en misschien is je afstelling daar niet naar.
Allemaal mogelijkheden. Mijn Hal-gever(740) staat altijd onder de olie, misschien is in je verdelerhuis het olieniveau te hoog geweest door de onderdruk? Maak dan je filter in de slang even schoon.(onder inlaatspruitstuk bij 740)
Gebruikersavatar
arjan_de_jong
4th Gear member
Berichten: 902
Lid geworden op: 30.10.2009 - 21:19
Locatie: Mastenbroek (zwolle)

Ik weet wat je bedoeld. Zo zat het bij mijn 850 wel.
Ik heb netjes een kastje met deksel waar de zekeringen in zitten.

Het is behoorlijk slecht nu. Vanaaf even wat bekeken op mijn werk. Stekkers bij de pomp bekken die zijn heel erg netjes nog. Tijdje motor laten lopen op Benzine. Dan loopt hij prachtig en heeft nooit een hikje of golvend toeren tal (enkel als Airco pomp inschakelt heel even maar dat is normaal.)

Op LPG lijkt bleef hij een paar minuten heel mooi lopen maar plots zo nu en dan een stotterje. (bijna het zelfde als dat de airco in schakelt maar deze heb ik uit gezet.) En als ik dan gas geef doet hij dat niet soepel maar behoorlijk stotterig tot hij zelfs afsloeg. Gestart en gewacht tot hij weer op LPG liep. Dat ging wel maar behoorlijk beroerd en sloeg weer af. Daarna wilde hij weer niet op LPG lopen.

Ik denk dat ik hem morgen weg breng naar Brouwer LPG in Hoogeveen.
Of iemand moet nog een prachtig idee hebben?

Ik ben zelf bang dat mijn pomp aan het dood gaan is. Klopt het dat ik dan gelijk een complete nieuwe tank moet hebben en weet iemand ook wat hier van de kosten zijn?
Volvo 855 2.5 10V G1 1994 490.000km
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km

Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
Gebruikersavatar
wim de jong
5th Gear member
Berichten: 2199
Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
Locatie: Leusden
Contacteer:

de pomp kan idd ook naar de eeuwige jachtvelden zijn......als het lijkt alsof het LPG op is......ja, dan pomp kaduuk. Het is een 2 of 3 toerental pompje, adhv de vraag, schakelt hij een hogere toerental, en dus een hogere pompopbrengst.
Kijk ook of het pomprelais aangestuurd wordt, zie schema. zekering?

En ook dat klopt, de pomp zit in de tank, meestal wordt het geheel verwisseld, zeker bij volvo.
ik weet wel een gasboertje ergens bij Houten, die ruilt alleen de pomp om, (leeg aanleveren, een paar uur later klaar) maar misschien zelf ff google gebruiken voor in de buurt?

tank compleet is ongeveer € 400 - 500 (excl inbouw)
alleen pomp is ongeveer € 120 - 150
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20


C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
Gebruikersavatar
whitehorsekart
5th Gear member
Berichten: 1654
Lid geworden op: 30.12.2005 - 21:31
Locatie: Champagne-Ardennes, departement Marne 51530

Als de pomp niet heel luidruchtig is, is ie meestal nog wel heel. De LPi specialist heeft hem bij mij eens op 2x de snelheid gezet, dan weet je meteen of de opbrengst nog voldoende is of niet. Als je een nieuw type tank hebt, is de pomp uitwisselbaar, bij het oudere type helaas niet. Het kan ook zijn dat de verstuivers niet goed worden aangestuurd of dat het omschakelrelais aan z'n einde is. Het oude type relais heeft ook een eindig leven. Helaas is het nieuwe relais nogal aan de prijs!

Edit: je schreef net iets sneller, Wim!
1967-122S Combi B18D....1972-144deLuxe B20A overdrive LPG....1988 244DL .....1986-780 Bertone B280E....1987-780 Bertone B280E....1997-940 2,3 LPT Estate Sports Edition.....MY 2016-XC60 AWD D4 XENIUM......................en een 1986 Land Rover Series III 110

BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
arjan_de_jong
4th Gear member
Berichten: 902
Lid geworden op: 30.10.2009 - 21:19
Locatie: Mastenbroek (zwolle)

Ik ga schakel ralais nog even open maken voor de zekerheid.
Is juist door gesoldeerd maar dat was met een ander probleem.
Beter duur te koop dan geheel niet te krijgen. Het type relais wat ik heb is niet meer te krijgen!

Vanaaf nog even het deksel van de tank er af gehaald. Lijkt er op dat de pomp wel te vervangen is los. Installatie is van 2001 volgens mij.
Afbeelding
Volvo 855 2.5 10V G1 1994 490.000km
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km

Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Gebruikersavatar
arjan_de_jong
4th Gear member
Berichten: 902
Lid geworden op: 30.10.2009 - 21:19
Locatie: Mastenbroek (zwolle)

Heb jij goede ervaringen met die man?
Komt niet echt goed over met al dat gebrekkige Nederlands in die advertentie. Ik weet dat dat niet altijd wat zegt over de kennis van zaken maar het is wel de eerste indruk.

Vandaag gaat hij naar brouwer in hoogeveen daar heb ik zeer goede ervaringen mee. Die had ook gewoon tijd terwijl ik bij ander pas terecht kon na 3 á 4 weken....

De prijzen van een nieuwe pomp vind ik nog eigenlijk best mee vallen die mijn vader noemt.
Volvo 855 2.5 10V G1 1994 490.000km
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km

Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Ik praat ook plat utrechts,maar ik weet wel veel van Volvo!!
Gebruikersavatar
wim de jong
5th Gear member
Berichten: 2199
Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
Locatie: Leusden
Contacteer:

Op de wijk C manier, áááchtelijke gláádiool ??? :)

(heb jaren in de tweede Daalsebuurt gewoond, naast het spoorviaduct)
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20


C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
Gebruikersavatar
arjan_de_jong
4th Gear member
Berichten: 902
Lid geworden op: 30.10.2009 - 21:19
Locatie: Mastenbroek (zwolle)

Zo bedoel ik het niet. Maar als jij een advertentie of een webside voor je bedrijf typt dan zorg je toch dat het goed Nederlands is? En dan wil ik niet zeggen dat ik altijd goed spel en grammatica gebruik...

Maar vandaag is de auto bij brouwer geweest. Idd kapotte pomp. Dikke service bij brouwer want geen kosten voor het onderzoek.

Nieuwe pomp incl. Inbouw ongeveer 700 euro. Dus neem idd contact op met de man van marktplaats. Als hij vandaag nog tijd heeft dan mag hij een andere tank plaatsen. Helaas wel net vol getankt.
Volvo 855 2.5 10V G1 1994 490.000km
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km

Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

arjan_de_jong schreef:Zo bedoel ik het niet. Maar als jij een advertentie of een webside voor je bedrijf typt dan zorg je toch dat het goed Nederlands is? En dan wil ik niet zeggen dat ik altijd goed spel en grammatica gebruik...

Maar vandaag is de auto bij brouwer geweest. Idd kapotte pomp. Dikke service bij brouwer want geen kosten voor het onderzoek.

Nieuwe pomp incl. Inbouw ongeveer 700 euro. Dus neem idd contact op met de man van marktplaats. Als hij vandaag nog tijd heeft dan mag hij een andere tank plaatsen. Helaas wel net vol getankt.

700 euro is niet goedkoop!
Er zijn bedrijven die een nieuwe pomp monteren,daar kun je op wachten,voor de helft.
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

wim de jong schreef:Op de wijk C manier, áááchtelijke gláádiool ??? :)

(heb jaren in de tweede Daalsebuurt gewoond, naast het spoorviaduct)

Ja precies. :)

Ik hoorde laatst een dame,die zei tegen me,mensen met een accent en een tattoo zijn aso,s,die kon ik dus in m,n zak steken. :)
Gebruikersavatar
wim de jong
5th Gear member
Berichten: 2199
Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
Locatie: Leusden
Contacteer:

waarom niet alleen een nieuwe (lees: gereviseerde) pomp ?

In Woudenberg zit een handelaar, die deed 3 jaar terug mij een aanbod met die classic een ruilpomp voor € 100...
(nooit gedaan, want ik ruilde hem een maand later in)
In Houten op het nieuwe industrieterrein tegen de A27 aan, ruilt ook de pomp om.....prijs/levertijd zou je moeten vragen.
http://www.lpg-info.nl/bdr877853-Nieuwe ... Airco.html
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20


C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
Plaats reactie

Terug naar “De 740 - 760 - 780 / 940-960 en S/V90”