CEM (Central Electronic Module): links onder het dashboard
ECM (Engine Control Module): onder de motorkap, net achter het ruitensproeierreservoir
kan een storing remmen stop z.s.m verdwijnen?
-
- 2nd Gear member
Na een hele tijd testen lijkt het erop dat het iets met de klok te maken te hebben, zet ik hem na een resert (lees de accu afkoppelen en weer aan koppelen) niet meer op tijd, dan lijkt het of het probleem weg blijft.
Na de vakantie een maand zonder klok gereden te hebben, heb ik deze weer ingesteld, en wat blijkt, dat na een maand en een week was de storing er weer.
Normaal komt deze storing een week later terug na een reset en de klok instellen.
Zou er een verband kunnen zijn met instellen van de klok en de storingen die waarschijnlijk via het canbus systeem gaan?
Na de vakantie een maand zonder klok gereden te hebben, heb ik deze weer ingesteld, en wat blijkt, dat na een maand en een week was de storing er weer.
Normaal komt deze storing een week later terug na een reset en de klok instellen.
Zou er een verband kunnen zijn met instellen van de klok en de storingen die waarschijnlijk via het canbus systeem gaan?
Overgestapt van Saab naar Volvo
-
- 6th Gear member
Ja. Je cem zou kapot kunnen zijn. Dan moet je even contact opnemen met ets in Eindhoven. Die repareren dit onderdeel, naar volledige tevredenheid van de medeVolvisten hier.
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
-
- 1st Gear member
Ik heb ook precies dezelfde storingen gehad. Diverse dingen gedaan: ABS controler doorgesoldeerd, DIM doorgesoldeerd, andere dynamo, nieuwe contact schakelaar blokje etc. Maar het probleem bleef terug komen. Bij was het probleem over als ik zekering 21 in de passagiersruimte los haalde en er weer in zette. Accu even losmaken en weer vast helpt ook, maar is meer werk. Nu heb ik als laatste die zekering nr 21 vervangen door een nieuwe en ik heb tot nu toe geen problemen weer gehad.
Eerder heb ik ook eens andere elektrische problemen gehad zoals uitval alle bedieningen via het stuur zoals richtingaanwijzer, cruise control etc. Toen bleken diverse zekeringen gecorrodeerd en mogelijk slecht contact maken. Sindsdien ga ik regelmatig alle zekeringen bij langs en opschuren om contactproblemen te voorkomen.
Eerder heb ik ook eens andere elektrische problemen gehad zoals uitval alle bedieningen via het stuur zoals richtingaanwijzer, cruise control etc. Toen bleken diverse zekeringen gecorrodeerd en mogelijk slecht contact maken. Sindsdien ga ik regelmatig alle zekeringen bij langs en opschuren om contactproblemen te voorkomen.
-
- 2nd Gear member
Ik verdenk de electronica die bij het instrumenten paneel zit eigenlijk, maar ik ga zeker ook zekering 21 eens nader bekijken, het vreemde is dat ik geen storingen krijg wanneer ik de klok niet op tijd zet.
Het lijkt er bijna op dat er ergens een tellertje loopt die alles na verloop van tijd verziekt (alleen wanneer de klok op de juiste tijd gezet wordt)
Het lijkt er bijna op dat er ergens een tellertje loopt die alles na verloop van tijd verziekt (alleen wanneer de klok op de juiste tijd gezet wordt)
-
- 1st Gear member
De DIM unit kun je er gemakkelijk uit halen. Zie youtube http://www.youtube.com/watch?v=FZjlzcfzjPs Wel eerst de min pool van de accu loshalen. Bij mij zit er een spanningsregelaar op een koel elementje. Zie foto. De soldeerpunten van de spanningsregelaar doorsolderen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- 2nd Gear member
Zojuist even de DIM nader bekeken, en de spannings regelaar lijkt nog heel goed vast te zitten.
Wanneer ik wat meer tijd heb ga ik hem er nog eens uithalen om hem nog beter te bekijken wat solderingen betreft, hij heeft hier nu al onder een vergrootglas gelegen en heb nog niets kunnen ontdekken wat een slechte verbinding zou kunnen zijn.
De zoektocht gaat door.
Alvast bedankt voor de reactie, ik wist niet dat de dim zo makkelijk te verwijderen was.
Wanneer ik wat meer tijd heb ga ik hem er nog eens uithalen om hem nog beter te bekijken wat solderingen betreft, hij heeft hier nu al onder een vergrootglas gelegen en heb nog niets kunnen ontdekken wat een slechte verbinding zou kunnen zijn.
De zoektocht gaat door.
Alvast bedankt voor de reactie, ik wist niet dat de dim zo makkelijk te verwijderen was.
- sbv
- 6th Gear member
Heb je al een andere accu getest ? Fouten wissen doe je niet door de accu pool eraf te halen, dan blijven ze op de achtergrond er wel in zitten
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
-
- 2nd Gear member
Hoezo kan een semi tractie batterij dit niet dan?
Deze gebruik ik voor de mover deze gebruikt toch ook een groot vermogen?
of is een semi tractie meer geschikt voor langdurig gebruik.
Ik dacht dat semi tractie accu robuuster is dan een normale accu of heb ik dat helemaal verkeerd, weet iemand dit?
De semi tracti accu is een 110Ah
Deze gebruik ik voor de mover deze gebruikt toch ook een groot vermogen?
of is een semi tractie meer geschikt voor langdurig gebruik.
Ik dacht dat semi tractie accu robuuster is dan een normale accu of heb ik dat helemaal verkeerd, weet iemand dit?
De semi tracti accu is een 110Ah