Goedemiddag,
Gisteren is bij mijn V50 aan de linkervoorzijde een draagarm vervangen. Nadat ik +/10km had gereden kreeg ik de melding dat het anti skid systeem service vereiste.
Omdat mjn garage de auto niet uit heeft kunnen lijnen na de reparatie en ik vermoedde dat hierin het probleem zou kunnen zitten, heb ik vandaag de auto laten uitlijnen (en gelijk 2 nieuwe voorbanden eronder laten zetten).
Melding verdween niet en als kers op de slagroom kreeg ik nu ook de melding anti skid tijdelijk uit te zien.
Hebben werkzaamheden aan de linkervoorzijde effect op de sensor van het anti skid systeem? Ik weet namelijk niet waar de sensor zit. En zijn er praktische tips die ik eerst kan uitvoeren voordat ik de auto moet laten uitlezen bij de dealer?
Als jullie tips hebben dan hoop ik dat dat jullie me willen helpen, ben naar mijn idee dit jaar al teveel euro's kwijt aan onderhoud probeer 'onnodige' grote reparaties natuurlijk te vermijden.
Alvast bedankt.
Anti skid service vereist en anti skid tijdelijk uit (V50)
- FrankS60
- 5th Gear member
Waarschijnlijk hebben ze de draad/sensor van de ABS sensor links voor niet goed terug geplaatst of stuk gemaakt (draadbreuk?) met het vervangen van die arm. Deze pickup zit namelijk waar de as op de naaf zit en die draad loopt meestal langs de remslang. Zit dus een vrij fragiel draadje daar bij die ophanging. Dat heeft dus niks met je uitlijning te maken.
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
-
- Starter
Hallo Frank,
Dank voor je bericht.
Ik denk ook dat er tijdens de reparatie iets geraakt of niet goed teruggeplaatst is. Ik ga terug naar de garage die de reparatie heeft uitgevoerd.
Dank voor je bericht.
Ik denk ook dat er tijdens de reparatie iets geraakt of niet goed teruggeplaatst is. Ik ga terug naar de garage die de reparatie heeft uitgevoerd.