V40 D4 bijna binnen!!!

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
Plaats reactie
xdirkx
1st Gear member

Hoi allemaal,

mijn nieuwe V40 is bijna binnen. Het wordt mijn eerste Volvo, dus ik ben erg benieuwd, ik ben geen Volvo adept dus. Dat dit "geen echte Volvo" is, wat ik zo links en rechts ook wel hoor, maakt mij dus niet zoveel uit. Hiervoor als eerste lease auto een Golf V GT op gereden.

Mijn configuratie:

D4 Momentum, black sapphire metallic, alles charcoal T-Tec bekleding
Intro Line
Dynamic Line => getint glas - verlaagd
18"Midir Light Grey, dus niet de standaard black
LED dagrijverlichting
Verlichtingspack 2
2 niveau kofferbak
Zonder motor en type aanduiding

Nog even overwogen om op de R-design te wachten maar ging met levertijd niet, i.v.m. 20% bijtelling. Achteraf blij, want ik zou niet voor de R-design hebben gekozen. Vind de extra's een beetje karig, de originele voorbumper mooier en de achterbumper/diffusor bij de R-design toch wat plastic aandoen. Daarnaast vind ik de velgen die ik nu heb veel mooier. Ga wel proberen bij levering de pijpjes te laten vervangen door de 90mm R-design pijpjes. Dat vind ik dan wel weer geinig. Was geen probleem volgens de dealer...

Ook de exterior styling kit overwogen, maar vind de ovale pijpjes er een beetje iel uitzien, de standaard rondje pijpjes vind ik mooier persoonlijk.

Ook summum nog overwogen, maar 2500,- voor leer en xenon vind ik het gewoon niet waard, leer interesseert me sowieso niet zo veel.

Besteld 15 september, levering wordt eind oktober. +- 6 weken dus. Ze hadden nog wat productieplekken. Mooi want anders had ik de 20% gemist...

Ik heb er zin in!!! :)
Discovery
5th Gear member

Ik zou niet weten wat er niet Volvo is aan deze auto, ontworpen in Zweden, Motor is een Volvo diesel uit Zweden, rolt uit een Volvo fabriek in Gent en volgepakt met Volvo veiligheidsfeatures. Oke onderstel is ook door mensen van Mazda en Ford aan ontworpen, maar de puntjes op de i zijn door Volvo zelf gedaan waardoor deze volgens de journalisten nog beter is dan het onderstel van de Focus wat al zo geroemd wordt. Zeker met de D4 moet het een genot worden om met deze auto te mogen rijden. Veel plezier alvast!
jds
4th Gear member

Proficiat met je nieuwe aankoop van je echte Volvo. Al is het onderstel van Ford, de veiligheidsfeatures en het comfort vind je alleen bij Volvo.
VolvoJanssen
2nd Gear member

zo dat is een heel wat betere levertijd dan bij mij..... besteld 11-5-2012 wordt geleverd: halverwege oktober.

Veel plezier met het korte wachten en het genieten als hij er is!
Volvo V40 T4 Summum. Extra opties: introline, verwarmde voorstoelen, verwarmde voorruit, 17 inch segomo velgen (ZWART metallic), afneembare trekhaak, Dakspoiler, Styling kit
ron24730
1st Gear member

Ik rijd zelf in een V50 en heb ook een V40 in bestelling staan.
Voor mij is de V40 heel vertrouwd en erg Volvo.
Snap die journalisten niet zo dat ze zeggen dat het geen echte Volvo is
Vossie
2nd Gear member

Gefeliciteerd met de aankoop, mooie configuratie! D4 is vast een heerlijke motor om in de V40 te hebben!

Dat van het design begrijp ik ook niet zo, ik vind het juist prima passen tussen de andere moderne Volvo's. En die Volvo adepten, dat zijn ongetwijfeld de mensen die vinden dat Volvo staat voor de vierkante 850's etc van vroeger. Tja, als dat is waar Volvo voor staat, dan is dit inderdaad compleet anders. Maar ik denk dat de rest van de wereld toch liever het huidige Volvo ziet :)
xdirkx
1st Gear member

15sept besteld. Staat al klaar bij de dealer. Nice!

Nog ff 1000km oprijden en dan ga ik m halen. In ieder geval voor 15nov. Misschien dat ik t nog kan uitstellen tot nieuwe 1-AA-111 kentekens? Iemand enige info daarover? Wanneer die aan de beurt zijn?

Misschien toch vd week maar even vast gaan kijken... ;)
V40 D4 Momentum, black sapphire metallic, Intro Line, Dynamic Line, 18 Midir Light grey, LED drl, Verlichtingspack 2, zonder motor en type aanduiding
v40_ks
2nd Gear member

xdirkx schreef:Misschien dat ik t nog kan uitstellen tot nieuwe 1-AA-111 kentekens? Iemand enige info daarover? Wanneer die aan de beurt zijn?
'k vrees dat je dat niet gaat halen. Heb dat zelf ook bijgehouden :)
25.09 "ZBK" en vandaag staat de teller op "70-ZFK-8"
je moet maar zo denken: belangrijkste zit achter de plaat :)

<<edit>> mooie auto trouwens !
Volvo V40 T4 Summum Biarritz Blue. Introline, verwarmde voorstoelen, verwarmde voorruit, 17"; Segomo velgen, afneembare trekhaak, extra getint glas achter, laadvloer met twee niveaus
Timmy
3rd Gear member

xdirkx schreef:Misschien dat ik t nog kan uitstellen tot nieuwe 1-AA-111 kentekens? Iemand enige info daarover? Wanneer die aan de beurt zijn?
De RDW maakt nooit bekend vanaf wanneer de nieuwe kentekens worden uitgegeven. Het kan zijn dat ze de Z-serie afmaken, het kan ook zijn dat ze binnenkort overgaan.
Nu: V60 B5 Inscription 2022
Eerder: V60 D6 Summum 2016, V40 D4 Summum 2012
Plaats reactie

Terug naar “V40”