hulp gezocht bij het schoonmaken EGR/turbodruksensor 2.0d

Geleverd vanaf 2003
Gebruikersavatar
V50-Mart
4th Gear member
Berichten: 601
Lid geworden op: 02.06.2010 - 21:42

jammer dat niemand zulke fotos kan maken van een 1.6D 2006. ik heb dezelfde vragen, en dezelfde kennis als de poster
Volvo V50 1.6D Kinetic 2006. Xenon 6000k/LED stadslicht, Privacy Shades, 17 inch RRE Easyrun matzwarte velgen-225/45/17
henriant
2nd Gear member
Berichten: 104
Lid geworden op: 10.06.2012 - 20:28
Locatie: noord-oost overijssel

@v50-Mart. De foto's heb ik zelf gemaakt ;)

Turbodruk sensor is ook schoon :)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvo V50 2.0d Momentum 2004 silver metallic (426), Rti, T-Tec, High Performance Sound
Gebruikersavatar
V50-Mart
4th Gear member
Berichten: 601
Lid geworden op: 02.06.2010 - 21:42

thx
Volvo V50 1.6D Kinetic 2006. Xenon 6000k/LED stadslicht, Privacy Shades, 17 inch RRE Easyrun matzwarte velgen-225/45/17
henriant
2nd Gear member
Berichten: 104
Lid geworden op: 10.06.2012 - 20:28
Locatie: noord-oost overijssel

Vandaag mee gereden en ik moet zeggen, een wereld van verschil.
Geen dipjes meer tijdens het optrekken :)
Volvo V50 2.0d Momentum 2004 silver metallic (426), Rti, T-Tec, High Performance Sound
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Wat een topic wel niet voor verschil kan maken. :D

Leuk man, dat het je gelukt is. Top!
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
henriant
2nd Gear member
Berichten: 104
Lid geworden op: 10.06.2012 - 20:28
Locatie: noord-oost overijssel

Achteraf gezien is het heel simpel.

Nu alleen nog de EGRpijp ;)
Volvo V50 2.0d Momentum 2004 silver metallic (426), Rti, T-Tec, High Performance Sound
BG_Volvoforum
3rd Gear member
Berichten: 303
Lid geworden op: 21.02.2012 - 15:33

henriant, dus alleen al de turbodruksensor reinigen geeft een merkbaar verschil?

Hoe kan die sensor nu zo vuil worden?

De turbo blaast gewoon lucht onder druk in de cilinders, dus die lucht is zuiver, waar zit die sensor eigenlijk? ik bedoel, duikt die in de cilinders ergens? Zijn dan de cilinders ook zo vuil?

Of hing er gewoon wat olie aan die sensor?
Wauter
2nd Gear member
Berichten: 173
Lid geworden op: 27.05.2012 - 23:32

Die troep die op de sensor zat kan meerdere oorzaken hebben. Sowieso wordt er tijdens deellast door de EGR uitlaatgassen het inlaattraject ingelaten. Dit bevat roet en is dus alles behalve zuiver.

Verder komen er via de carterventilatie oliedampen langs. Gasklephuizen e.d. vervuilen niet voor niets ;)
Volvo V50 2.0D '04, 200k+
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”